2014.05.04. 20:37 teddike

Két hét és tudni fogod mit nézel jövőre - Upfronts 2014

Címkék: upfronts 2014

"És tudom a jelszavam" - az első mondat, ami kiszaladt a számon, amikor újra megpróbáltam belépni a blog.hu szerkesztői felületére. Júliusban írtam utoljára, és bár sosem szerettem volna ennyire hanyagolni az írást, az évek alatt átmentünk/átmentem 'upfronts' blogba. Minden évben, főleg a következő két hétben, sokkal aktívabban próbálom kivenni a részem a sorozatos hírek olvasásában és terjesztésében. Bár...

Bár az idei év az első, amikor egyáltalán nem érzem a pezsgést. Nincs nagy mozgolódás az újoncok között. Vajon csak nálam lenne ez, vagy többen érzitek? Tegyük fel a szokásos kérdést, most is azt várjuk, hogy itt a következő Lost? Lesz még ilyen? Mármint, ilyen sorozat, vagy ilyen várakozás? A network csatornák élnek még? Ők a dinoszauruszok az amerikai televíziózásban, megkerülni nem lehet őket, viszont évről évre csökken a nézettségük. Nincs nagyon nézett dráma, a sziktomok szaladnak (nem mindegyik, főleg a The Big Bang Theory-ra gondolok), de a tehetségkutató műsorok (X vagy American Idol) már nincsenek sehol, illetve nem ott, ahol évekkel ezelőtt láttuk őket.

Egy éve, az 'Upfronts' hét után - a Blacklist volt a kedvencem, illetve a Sleepy Hollow, sőt még az Almost Human is jónak számított, az Agents of SHIELD említését hagyjuk, aki kicsit is érdeklődik a sorozatok vagy a MARVEL univerzum iránt, biztos bepróbált egy két részt az évad során - tömören összefoglalva, volt mit várni és mitől remélni azt, hogy megváltják kicsit a lagymatag vizet. Mennyire sikerült ez nekik? Döntse el mindenki magának, lentebb viszont pár gondolatban én is megteszem:

mixology.jpg

NBC - The Blacklist - azt gondolom ez teljesen betalált nálam, jól indult az évad, James Spader #onemanshow-t csinált, erős a nézettség (köszi The Voice) és jöhet a második évad. Igaz, hogy az évad felénél, második felében, lementünk a közepes szintre, sőt néha még az alá is, ettől még erős a várakozás a finálé előtt ami az átívelő szálnak köszönhető. A The Night Shift, Believe, Ironside kuka az elejétől kezdve (első részek alapján), a Crisis, illetve a Chicago PD pedig átment #guiltypleasure kategóriába. Nem hiányozna utóbbi kettő közül egyik sem, de olykor-olykor remek kis szórakozást nyújtanak. Visszatérők közül a Hannibal maradt csak, és hazabeszélés nélkül, a második évad (főleg az évad második fele miatt) sokkal jobban bejön mint az első széria. A szitkomokat hagyjuk, bár az About a Boy kellemes meglepetés lett első pár rész alapján.

FOX - Sleepy Hollow - Egy évad, biztos visszatérés, remek karakterek, jó történet - network szinten persze - felpörgetett az utolsó részekre, a fináléra, kellemes zárással. Jöhet, várom a folytatás és szerintem sokan vagyunk ezzel így. És mi a helyzet úgy egyébként a FOX-nál? Jó újoncok a Sleepy mellett vagy a várható premierek között? Almost Human sajnos kasza, mint ahogy a pilot időszak is, legalábbis Kevin Reilly szerint. Viszont a Gang Related valamint a '24 visszatérés még lehet jó. És ha már visszatérés vagy visszatérők, a The Following maradt csak nézős - érthetetlen a harmadik évad egyébként - ahol a finálé előtt vagyok éppen. Sajnálatos, hogy network csatornán megy a sorozat, mert ebből, ezekkel a színészekkel sokkal jobbat is ki lehetett volna hozni. Szitkomok, kasza mindegyik. 

CW - The Originals - ha már az újoncok közül választottam eddig is, akkor maradjon a The Vampire Diaries spinoff, ami kellemes meglepetés lett szintén, a The 100 mellett. Igazi #guiltypleasure kategória mindkettő. Előbbi azért erősebb sztorival és jobb karakterekkel hozta a meglepődés faktort, míg a The 100 a korábban említett kategória minden pontját hozza. Szar sztori, gyenge színészek, nevetségesnek mondható jelenetek, de, nézhetően tálalva, főleg olyan network 'szarsorozat' nézőknek, mint én is vagyok. Visszatérők közül nézős maradt a The Vampire Diaries (ne kérdezzétek, én sem értem) és az Arrow, ami hatalmas fejlődésen ment át és egy nagyon erős, folyamatosan épülő drámává nőtte ki magát.

aboutaboy.jpg

CBS - nem az én csatornán, legalábbis idén. Egy újonc sem jött be, Intelligence, Reckless, Hostages kuka az első rész alapján, szitkomok dettó. Visszatérők közül pedig nem maradtam egy drámánál sem. A The Big  Bang Theory továbbra is nézős, a szar/szarabb (oh, elnézést, a folyamatosan gyengülő, nulla poénnal megírt) minőség ellenére is, mint ahogy a How I Met Your Mother utolsó évadra is a visszatértem. Utóbbit egyáltalán nem bántam meg, kár, hogy az előző évadok legalább ezt a szintet nem ütötték meg, valamint az anyukával is másképp ismerkedtem volna a végére, de nem panaszkodom, egy újabb nagyágyú, évek óta képernyőn lévő sorozat köszönt el. 9 évad! Tegyük fel a jogos kérdést, vajon hol voltam/voltál 9 évvel ezelőtt?

ABC - Agents of SHIELD - a kötelező próbálkozás a csatorna felhozatalából, ami pár rész után kudarcba fulladt, elvesztett mint néző, viszont a Captain America érkezésével, a filmre gondolok, visszatértem, ledaráltam az évad felét és megállapítottam, hogy az írók valamennyire összekapták magukat. Továbbra is nagy a potenciál, viszont minden szezonra kellene egy film is, hogy maradjanak, legyenek nézők. Ami még említést érdemel, az a Resurrection és a Mixology. A többiek? Maradjunk annyiban, hogy egyik után sem nagyon fájna a szívem. Mondom ezt úgy, hogy pl. a Scandalt nem sikerült idén folytatnom, ami nagy bánatom, de kimaradt az étlapról.

A fenti, csatornákra bontott hangos gondolkodás lényege nagyjából az volt, hogy fejből, első nekifutásra vajon milyen címeket tudok felsorolni. Mik azok, amik itt vannak a környéken mint nézett sorozatok. Megállapítható, hogy van miről beszélni, lehet sorolni pár jobb szériát, és voltak kellemes meglepetések. Igaz nagy bukták is, de erről most felesleges írni. Amiért eljött a kaszás, már ne hiányoljuk, sokkal inkább tekintsünk a jövőbe, a következő két hétre, amikor ismét várhatjuk a jobbnál jobb prezentációkat valamint a hivatalos berendeléseket. Ahogy egy éve, ha minden jól megy a Disney és a FOX bemutatót élőben fogom tudni nézni, utóbbira a pilot szezon kaszalása miatt nagyon kíváncsi vagyok. A CBS pedig csak azért érdekelne, hogy vajon mit kezdenek a két spinoff tervvel. Lesz még egy NCIS vagy CSI sorozatunk? Mi lehet, lesz a legnagyobb befutó? 

Pár nap és minden kiderül, két hét múlva tudni fogod mit nézel majd szeptembertől!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr56118010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Passz 2014.05.04. 22:52:37

Mivel a következő Marvel mozi kissé offtopic az eddigiekhez képest, a SHIELD sorozatnak kellene lezárnia a jelenlegi Hydra vonalat, és felvezetni a Bosszúállók 2-t, amely pont a leendő második évad fináléja környékén érkezne meg a mozikba, már ha lesz második évad (jó eséllyel lesz).
süti beállítások módosítása