2007.11.18. 23:54 teddike

The Kingdom

Címkék: film mozi 2007 the kingdom 6 csillag

Először is, maradjunk a magyarázkodásnál, arról van szó, hogy én nagyon nem akartam beülni erre a filmre, és még azt is el kell árulnom, hogy nagyon nem tudtam miről van szó. Oda voltam meg vissza, nagyon fáradtnak mondhatnám ezt a helyzetet, így megajándékoztam magam ezzel a filmmel. Persze, csak most utólag mondom azt, hogy ajándék volt.

Gondolom, sőt azt kell mondjam, remélem nagyon sokan láttátok ezt a filmet, vagy ha nem tervezitek a megnézetelét. Hogy miért? Igazából nincs konkrét válaszom erre, csak annyi, hogy ott ültem, az elején fészkelődtem, majd rájöttem, hogy nagyon is élvezem az egészet. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nagyon nem vagyok képben a témával kapcsolatban. Azt sem tudom mi miért történt az elmúlt években. Maradjunk annyiban, hogy szépen elfordultam az egésztől. Nekem valahogy megállt az idő ott, hogy 9/11, és utána csak akkor kaptam fel a fejem, ha valami nagy dolog történt. Így részemről én ezt a filmet, nem tudván eldönteni, hogy mennyire realisztikus, csak abból tudom megítélni, hogy konkrétan mit láttam, és az mennyire kötött le. Ebben viszont nem szenvedtem hiányt.

A sztori mondhatni egyszerű, a helyzet már annál kevésbé. Amerikaiak által lakott területen, a közép keleten történik egy hatalmas robbantás, illetve öngyilkos merénylet, aminek hatására, vagyis inkább ami miatt nagyon sokan meghalnak. Az FBI egy csapatot küld a területre, hogy felderítsék mi is történt. Viszont az egész utazásnak, a kultúrának, illetve annak, hogy mit szabad, és mit nem ha megérkeznek a helyszínre, nos ezek mind mind beleszólnak az egész történetbe, és emiatt tűnik az egész nagyon komolynak.

A film hangulata miatt, és az elmesélt történet miatt, nem is tűnt fel igazából, hogy most Jamie Foxx vagy Jennifer Garner mennyire játssza jól a szerepét. Két dolog, lehet több, tűnt fel a film nézése közben. Az egyik, az őket segítő rendőr hozzáállása a dologhoz, illetve a film során mennyire változott a véleményé a dolgokról. Továbbá a filmben láthattuk szerintem 2007 egyik legjobb akció jelenetét.

Nem akarok itt nagyon erkölcsös dolgokról beszélni. Mindenki számára lejöhetett a filmből, hogy iszonyatosan nagy eltérések vannak az ottani, és a mi vagy a nyugati kultúra között. Tudjátok még a mai napig is meghat, ugyanakkor felháborít az, hogy valahol, abban a világban amelyikben mi is élünk, ilyen dolgok történhetnek. Az tény sajnos, hogy már lassan hozzászokhattunk ahhoz, hogy mindig történik egy öngyilkos merénylet, ami olykor elég sok áldozattal jár. Sajnálom, hogy ilyen dolgok megtörténhetnek, és azt is, hogy semmit nem lehet ezért tenni.

Még egy kis érdekesség, ami igazából nem is az annyira az, de aki szereti vagy ismeri a sorozatok világát, akkor feltűnhetett neki, hogy mellékszereplőként megjelent a Friday Night Lights két sztárja is. Ezek persze csak epizód szerepek voltak, de azért nekem, aki szereti ezt a sorozatot, érdemes megjegyeznem.

Eléggé kavarognak még bennem a gondolatok, és nehéz is szerintem jót írni arról, ami itt történt. Hiába örülök annak, hogy igen, sikerült elkapniuk azt, aki felelős ezekért a dolgokért, de a fiú a végén megmondta a frankót. Hiába kapnak el egyet vagy kettőt a vezetők közül, jön majd másik. És ez tudom, hogy közhely volt, amit írtam, de sajnos ez a helyzet. Örülhetünk a részsikereknek, de valójában ez egy olyan háború, aminek nem hiszem, hogy egyszer vége lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr273140104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása