2008.03.19. 02:38 teddike

F1 - 2008

Címkék: sport f1 auto

Hétvégén elkezdődött a szezon Ausztráliába. És nagy fanatikusnak tartva magam, legalább azt megcsináltam, hogy az időmérőt és a futamot is élőben követtem végig. Azt is tudom, hogy nagyon ritkán szoktam erről írni, most sem fogom majd minden héten megtenni, most viszont kivételt teszek. Már utaltam arra is, hogy nem szeretnék ezzel senkit sem untatni, a tovább mögött, akit érdekel, folytatom.


Hétvégén elkezdődött a szezon Ausztráliába. És nagy fanatikusnak tartva magam, legalább azt megcsináltam, hogy az időmérőt és a futamot is élőben követtem végig. Azt is tudom, hogy nagyon ritkán szoktam erről írni, most sem fogom majd minden héten megtenni, most viszont kivételt teszek. Már utaltam arra is, hogy nem szeretnék ezzel senkit sem untatni, a tovább mögött, akit érdekel, folytatom.
 

 

Egy rövid bevezetés. Évek óta nézem, követem a dolgokat. Senna volt a nagy kedvencem, legalábbis nekem ő volt az első, akire emlékszem. Halála után kicsit megtört a lendület, de nem tartott ez sokáig, és ismét ott ültem a tv előtt. Le kell írjam azt is, hogy nem voltam sem Schumi sem Ferrari rajongó. Éppen ezért egy nagyon hosszú ideig nem is néztem a dolgokat, köszönhetően annak, hogy mindig, minden körülmények között Schumi lett a bajnok. Aztán jött Alonso, és megváltozott minden. Ismét láttam izgalmat a dologba, és követtem versenyről versenyre a dolgokat. Mondhatni még szurkoltam is Alonso-nak, de aztán ez a dolog is eltűnt. Mármint a második szezonban, amikor ismét bajnok lett, olyan volt, mint egy elviselhetetlen kis picsa, emberként nem volt szimpatikus, éppen ezért nagyon elkezdtem megutálni. Mondhatni lakótársam munkája is ekkor kezdett beérni, hiszen ő meg, mióta az eszét tudja, mindig Schumi-nak szurkolt. Szóval így lettem én az évek során, ha nem is Schumi drukker, mivel visszavonult, de mindenképpen Ferrari rajongó.

A 2007-es szezon eseményeibe ne menjünk bele, hiszen csak időpazarlás lenne. A lényeget ismeri úgy is mindenki. Nagy botrányok, és a végére Ferrari győzelem. Az utolsó Brazil nagydíjon Kimi Raikkonen behúzta a vb címet. Alonso visszament a korábbi csapatához, és Hamilton az első számú pilóta lett a Mclaren-nél. A tesztek mindig megtévesztőek, éppen ezért sokat nem foglalkoztam ezzel. Abban biztos voltam, hogy a két élcsapat eredményei nem meglepetés, és ebben az évben ismét nagyon jól fognak menni. Csak reménykedni tudtam, hogy majd lesznek olyan csapatok, akik felzárkóznak, és versenyben lesznek olykor a dobogós helyekért.

A szabályok is több pontban változtak, talán a legfontosabb a kipörgésgátló betiltása volt. Ami azért sok pilótának okozott feltörést. Megkérdezték már többen korábban, hogy vajon Schumi miért tesztelt ebben az előszezonban. Nos a válasz elég egyértelmű, pont ezért. Ő még vezette azt a Ferrari fejlesztést, amelyik kipörgésgátlóval indult neki egy versenynek. Meg egyébként is, tapasztalata szerintem nagyon sokat jelent a csapatnak.

Péntek este már eleve izgatottan vártam a dolgokat. Ment már msn-en az osztás, hogy ki kinek szurkol, és persze arról is, hogy ki lesz a befutó. Már korábban is találtam, de akkor este eljutottam végre oda, hogy megcsináltuk a saját kis csapatunkat. Erre több helyen is lehetőségünk van, menedzserek lehetünk. Miután szépen lassan eltelt az éjszaka jelentős része, elkezdődött az időmérő. Az első etap 20 perces volt. A második 15, és a harmadik pedig 10. Itt már rögtön meglepetések születtek. Nem akarom körről körre leírni a dolgokat. Kimi már az első 20 perc után feladta a versenyt, mivel kizárták.Alonso nem jutott be a legjobb 10-be. És meglepetésre a Torro Rosso, a Red Bull, a Toyota, Honda, illetve főleg a BMW nagyon jó időket ment. Massa bár bekerült a legjobbak közé, de nem tudta megszorítani az ezüst nyilakat, és meglepetésre még Kubica is beelőzte. (Hamilton, Kubica, Kovaleinen, Massa, Heidfeld) Eddig maradt meg a dolog, és eddig is követtem az eseményeket.

Vasárnap reggel a futamot hasonló izgalmakkal vártam. Nem aludtam egész éjszaka, városba voltunk, húztuk az időt, hogy majd milyen jó lesz nekünk reggel. Elkezdődött a futam, és rögtön az első percben SC, illetve Massa keresztbe állt a kocsival. Ő volt az első áldozata a kipörgésgátló nélküli korszaknak. Nagyon visszaesett, viszont Kiminek sikerült felzárkóznia, és 15-ik helyről, a 8-ik helyre ugrott előre. Itt viszont már jöttek a gondok. Kezdetben Barichello jelentett problémát, majd két nagyon súlyos hiba jelentette Kimi számára, hogy nem fog tudni jó eredményt elérni.

Belecsaptam itt Kimi-vel a levesbe, de azt elfelejtettem leírni, hogy szerintem hosszú évek óta a legjobb kezdete volt ez egy szezonnak. Három SC volt a futam alatt. És csak heten értek célba, akik közül egy versenyzőt még ki is zártak. Nagyon komoly drámák voltak itt. És fantasztikusan jól szórakoztam. Az eredmény persze nem tetszett, hiszen, mint mondtam, megmaradt a Ferrari szeretet, és természetesen Kimi-vel mindenképpen annak szurkolok/szurkoltam, hogy ez a páros nyerjen.

Hamilton nyerte az első futamot, de úgy, hogy ez egy pillanatig sem volt kérdés. Egyébként egy baszott nagy mázlista, mivel minden az ő kezére játszott. Persze csak annak van szerencséje, aki...tudom, ismerem a mondást, viszont, hogy mindig jó időben jöjjön ki, és semmi problémája ne legyen. Ez van sajnos. A második és a harmadik, de főleg az utóbbi elég nagy meglepetés. A BMW jól ment, így az, hogy Heidfeld behozta ezen a kaotikus futamon a második helyre a kocsit, nem nagy meglepetés. Annál inkább Rosberg, aki a Williams Toyota-t hozta be a harmadik helyre. A negyedik hely is szintén nagy meglepetés, hiszen Alonso jött be, Kova előtt, aki a nap lúzere lett.

Tudom, eléggé csapongva, de kiírtam magamból azokat a dolgokat, amiket akartam. A Ferrari versenyzőivel úgy vagyok, mint egy gyerekkel, akiről vagy jót vagy semmit nem mondunk. Remélem a következő versenyre összeszedik magukat. Én ott leszek igaz most nehezebb lesz, hiszen ünnepek is lesznek, de követni fogom az egész évadot az biztos. Ez a futam bizonyította szerintem, hogy lehet még izgulni egy ilyen verseny alatt, van értelme nézni, és remélhetőleg az egész szezonra tartogat még nekünk meglepetést.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr363140237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása