2008.12.05. 20:32 teddike

Kaméleon

Címkék: film 2008 kaméleon 6 csillag

Nagyon ritkán szoktam magyar filmet nézni, ha igen, arról sem nagyon szoktam írni. Ez nem valami erős tiltakozás a hazai piacon megjelenő felhozatal ellen, egyszerűen csak így alakulnak a dolgok. Nem mondanám szándékosnak. Ha elvetődök egy filmre, akkor ha jobban belegondolok csak olyanokra szoktam, ami nagyon sok helyről folyik már, illetve elég sok közismert színész játszik benne. Emiatt került sor a Kaméleon-ra is. (És hasonló okok miatt fogok még elmenni még egy magyar filmre a hónapban.)

kaméleon nagy ervin

A történet, mert bár nem sok jóra számítottam, nem is rossz. Gábor (Nagy Ervin) egy intézetben nevelkedett Tibivel (Trill Zsolt). Miután innen elkerültek, abból próbáltak megélni, hogy Gábor sármját kihasználva nőket próbálnak felszedni, megadni nekik amire legjobban vágynak, majd miután komolyra fordul a dolog (házasság), elszedik pénzüket, és kutatnak tovább a következő áldozatért. Egy ilyen kiszemelt áldozat volt Hanna (Hámori Gabriella) is. A behálózás során kerül még képbe Márk (Csányi Sándor) és Dr. Márton (Kulka János).

Goda Krisztina harmadik nagyjátékfilmjét köszönthetjük a mozikban, és az eddigiekhez képest (Szabadság, szerelem ; Csak szex és más semmi), kicsit más vonalon próbálkozott. Több minden van itt, nem annyira letisztult ez a film, mint amit eddig megszokhattunk tőle. Semmi történelem, nem tiszta és csak szerelmes történet ez, hanem ennél sokkal több. Igaz, jó a sztori, és akár még kicsit izgulhatnánk is rajta, csak valami még is hiányzik. Azt nagyon jól lehet tudni, hogy egy ilyen sztorit összedobni nem egyszerű, és az is biztos, hogy mivel nem egyszerű szerelmes történetről van szó, na meg ez egy dráma/krimi/vígjáték, kell a végére egy kis fordulat. Vagy akár nagyon nagy fordulat is. De ez itt elcsúszott. Nem mondom, még lehet ez nagyon jó is, csak sajnos már későn jön. Azon a ponton, ahol megtudjuk, hogy valójában mi is van a háttérben, már minden mindegy. 

De nem kell félreérteni. Attól függetlenül, hogy nem csak vígjáték, nagyon jól szórakoztam rajta. Mint mondtam, a történet nem rossz, élvezetes, fordulatos. A színészek pedig nagyon jól hozzák karakterüket. Nagy Ervin remek hazudozó, nagyon jól játszik a szavakkal és az emberekkel mint Gábor. Sokan olvadoznak tőle, és mint külső szemlélő (néző) akár ezt el is tudom hinni. Hámori Gabriella inkább szépségével veszi le az embert a lábáról, mint sem játékával, de ez sem negatív vélemény, sokkal inkább egy gondolat arról, hogy olykor van amit jobb csak nézni. Mellékszerepekben Kulka János mint meleg doktor, vagy Csányi Sándor mint nem csöpögős szépfiú remek találat volt. Nagyon jó csapatot hoztak össze.

kaméleon hámori gabriella nagy ervin

Mennyire tetszett nekem a film? 6/10! Mondhatnám egész nyugodtan azt is, hogy sokkal rosszabbra számítottam, de nem teszem. Valahol elvártam, hogy ne rossz élményekkel jöjjek ki a film után. Egy ilyen csapattól ez a szint szerintem teljesen elvárható. És mint mondtam, nem szórakoztam rosszul. A film mennyire lesz sikeres? Nehéz kérdés, mert mint már írtam, nem egy egyszerű szerelmes vígjáték, ennél azért sokkal komolyabb. Viszont az idei hazai termésből csak ajánlani tudom.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr523140808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása