2007.06.28. 00:39 teddike

die hard 4 - Ez hatalmas volt

Címkék: film mozi 2007 die hard 4 8 csillag

Mirol is van itt szo? Termeszetesen a korabban emlitett die hard 4 rol! Corvin mozi, 7 utan par percel, ekkor ertunk csak ide, es probaltunk jegyet venni. Sikerult is, nagy terem, negyedik sor. Bemutatok alatt feltem kicsit, hogy paras lesz a dolog, de NEM, sot, kifejezetten elveztem a kozelseget a filmnek.

Milyen elojelekkel mentem el a filmre? Ma volt az utolso vizsgam, faradt voltam nagyon, idegileg is nulla, tobb okbol kifolyolag, szval valami konnyen emeszthetot akartam, ami porog vegig, es nem hagy gondolkodni. Aztan persze lattam a trailert, es nyilvan, lattam a korabbi harom reszt is, igaz nem most volt. A trailer alapjan, tipikusan popcorn mozinak irtam be, nyilvan kotelezo, de ugyanakkor, jo kis "mese" szaga is volt a dolognak. Oszinten mondom, feltem tole kicsit, mert valahol azt hittem, hogy hosszu perceken keresztul jon majd a semmi, aztan dirr durr es vege is, de szerencsere nem igy tortent.

A valosag, nos, par perc utan, mar tudtam, hogy jo filmre ultem be. A lanyaval folytatott beszelgetes, illetve a barat nem barat effektus mar kelloen bizonyitotta, hogy jo az oreg kopasz tagot latni. John McClane ismet kozottunk volt. Mondhatnam azt is, hogy a jo oreg John McClane, hiszen latszik rajta, hogy nem mai darab. Jott a szokasos parancs, hogy mit kell csinalni, jott a hekker gyerek, es hat onnantol azt hiszem nem volt megallas. Termeszetesen nem fogom leirni a teljes sztorit, hiszen felesleges, meg kell nezni, de par dolgot kiemelnek.

A keszitok nagyon jol tudtak, hogy kell valami meg Bruce melle, vagy legalabbis valamivel ki kell egesziteni az egesz karaktert. Az egysoros gondolatok, parbeszedek, amiket olykor megereszt, illetve a hekker fiu beszolasai, utalasok a multra, mind mind nagyon a helyen voltak. A "te mar csinaltad ezt korabban" vagy az "oreg darab vagyok en mar" mind azt a celt szolgaltak, hogy egy percig sem akartak velunk azt elhitetni, hogy jajj...bruce most harminc eves, es jobban csillog mint eddig barmikor. A srac sokat pofazott az teny, de mindig a kello idoben (szerintem). Az alagutas uldozes hatalmas volt, lattuk a trailerbe is, a repulogepes resz is nagyot utott.

Es most szeretnem leszogezni. Igen, ez egy nagyon jo akciofilm, "mesei" kornyezetbe, es ez most nem negativ megallapitas. A pozitiv es negativ hosok, csak nagyon nehezen halnak meg, marmint sok minden tortenik veluk, amig vegul tenyleg meghal valaki. Sok kuzdelem, es sok csata, amibol csak egy dolog hianyzott. Igazabol tobb, a megszokott John fele kontos. A veres atleta, a cigi, a sok sok ver, mind hianyzik, hogy miert? A valasz egyszeru, az elso resz ota, sokat valtozott az "ipar", a besorolasok miatt, ezeket ki kellet hagyni, hogy nagyobb legyen a film celkozonsege, es igy nagyobb bevetelre tegyenek szert. Persze, olykor hianyoltam, foleg a ver latvanyat, foleg amikor a venti szetveri a kis horcsogot, vagy mit, majd mindenki erteni fogja, de akkor is csak egy nagyon keveset kaptunk belole.

Sebaj, egy olyan vilagban, amikor nagyon sok szuper hekus van, es hat hozzaszoktunk minden lehetetlen kutyuhoz, jon a jo oreg McClane, es ujra megmenti a vilagot. Teszi ezt ugy, hogy nincs aston martinja, emlekszik a multjara, repulni sem tud, egyszeruen csak van. Igaz megtesz mindent, es tulel mindent, de ezert szeretjuk. Jo volt a felallitott ellentet a filmben, a fiatal, mindent geptol fuggove tevo hekker srac, es a leheto legtobb dolgot fegyverrel es okollel elintezo zsaru kozott. Persze ez az ellentet mar rogton az elejen megvan, mikor talalkozik a lanyaval, majd a vegen mar rogton McClane nek hivja magat a csaj. A fejlodes? Nem hiszem, nem kell ebbe belemagyarazni semmit.

Ami egyertelmu, Bruce viszi a hatan az egeszet, kapott egy kis segedet, aki onmagaban nagyon keves lenne, de jo helyen es jo idoben, azt hiszem nagyon ut. A kungfus csaj, igazi bombazo, es jo kis harcos, mint a tobbi ellenfel is. A fogonosz. Nos, nem a legjobb, legalabbis valahogy ugy nem ereztem, hogy felnem kellene tole, talan ket alkalommal hitette el velem, hogy na jo, tenyleg o a rossz, amikor az alagutba egymasnak eresztette a kocsikat, illetve amikor ralott a hekker gyerekre, de amugy nem volt valami maradando.

Na mindegy, ettol fuggetlenul, marmint amit leirtam, vagy sem, mindenkeppen nezze meg mindenki, erdemes, nagyon jo kikapcsolodas, en szerintem futok vele meg egy kort, mert tenyleg nagyon tetszett, meglatjuk hatrebb milyen hatast fog kivaltani. 8/10! Ritkan osztalyozok filmeket, de ez meger ennyit azt hiszem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr563139987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása