2008.07.23. 15:12 teddike

Gilmore Girls - s06

Címkék: sorozat gilmore girls

Hosszú hónapok teltek el azóta, hogy az ötödik évados írás kifutott. Most viszont ebben a hatalmasnak mondható pangásban, amit csak én érzek lehet, arra gondoltam ideje esetleg visszatérni a sorozathoz, és leírni azokat a dolgokat, amiket a hatodik évadról gondolok. Az öt évad során folyamatosan arról áradoztam, mennyire nagyon lehet szeretni a gilmore lányokat, de most így a hatodik évad után kicsit azt érzem, hogy nagyon esett a sorozat színvonala. Lehet tévesen gondolom ezt, de sok minden sajnos más lett. És ez nem csak a történetre vonatkozik. Na de erről majd később. A kép alatt folytatom a sztorival, spoileresen természetesen.


Hosszú hónapok teltek el azóta, hogy az ötödik évados írás kifutott. Most viszont ebben a hatalmasnak mondható pangásban, amit csak én érzek lehet, arra gondoltam ideje esetleg visszatérni a sorozathoz, és leírni azokat a dolgokat, amiket a hatodik évadról gondolok. Az öt évad során folyamatosan arról áradoztam, mennyire nagyon lehet szeretni a gilmore lányokat, de most így a hatodik évad után kicsit azt érzem, hogy nagyon esett a sorozat színvonala. Lehet tévesen gondolom ezt, de sok minden sajnos más lett. És ez nem csak a történetre vonatkozik. Na de erről majd később. A kép alatt folytatom a sztorival, spoileresen természetesen.

Az ötödik évad azzal a nagy kérdéssel zárult, amit már az első évadban sokan megjósoltak. Fordított felállásban persze, de mint tudjuk itt semmi sem egyszerű. A hatodik évad elején, a válasz sem maradt el. Rögtön ott folytattuk a sorozatot, ahol abbamaradt korábban. Luke kávézója, Loralai megkéri Luke kezét, aki persze igent mond, próbálják megünnepelni, de nem sok sikerrel. Mint már mondtam, itt semmi sem egyszerű. Az alaphelyzet tehát adott. Mint ahogy az is, hogy a két gilmore lány nem beszél egymással. A nagyszülőkhöz költözött Rory, befejezte a sulit, és itt tengeti napjait. A hajó lopás miatt is megbüntetik, ami miatt dolgoznia kell.

Ezzel a helyzettel egyébként egyetlen bajom volt csak. Az egész sorozat nekem arra épült, hogy hatalmas élmény volt hallgatni Lorelai és Rory beszélgetésit. És most kemény 9 rész erejéig ezt elvették tőlünk. Nem mondom, így is voltak jó részek. Luke és Lorelai még mindig hatalmas páros, de valahogy hiányzott a rég megszokott ereje, lendülete a sorozatnak. Az elején azt hittem, ezt csak viccnek szánják, és nem fog sokáig tartani a helyzet, de tévedtem. Az évad első fele nálam pont emiatt elég silányra sikeredett. Pedig a már említett leánykérés, az esetleges esküvő boldogsággal tölthette volna el az embereket, és a rajongókat is szerintem, de valahogy végig ott éreztem, hogy valami rossz mindig van az egészben.

Tegyük túl magunkat a kezdeti megpróbáltatásokon. Logan és Rory kapcsolata szokásos módon elég hullámzóra sikeredett. Amin nem lepődtem meg, mint ahogy azon sem, hogy a nagymama rögtön rátette a kezét Rory programjára, és mindenhova beszervezte, ahova csak lehetett. Nagyon rossz volt, szó szerint, látni azokat a részeket, amikor öreg nénik közt ülve programszervezésen töri a fejét. Eközben persze Lorelai meg Luke boldogan elvoltak, és a szálloda is megfelelően működött.

Két nagy változás kellett ahhoz, hogy felpörögjön kicsit a sorozat, illetve ez az évad. Az egyik természetesen a korábban már említett nagy visszatérés volt. Aminek köszönhetően a két csaj ismét egymás agyára ment, ami boldogítani kezdett. A másik nagy változás pedig, Luke lányának a felbukkanása, ami szerintem üde színfoltja lett a sorozatnak. Nagyon jó választás volt ez a csaj. Aki teljesen különbözött Luke egyéniségétől. Amíg korábban Jess-t kapta meg Luke, most egy saját gyereket, akinek a nevelésével kicsit másképp kellett foglalkozni. Kezdetben ez problémát is jelentett Lorelai és Luke között, de szerencsére sikerült megoldaniuk.

Az évad második fele, a történtekkel ellentétben, és az előző bejegyzéshez képest, sajnos mégsem váltotta meg a dolgokat. Állandóan egy probléma körül zajlott minden, és valahogy nekem nem tudta elnyerni a tetszésemet. Az örök szerelmes Luke , aki mindent megtett volna, hogy rendben legyen a kapcsolatuk, most teljesen megváltozott, legalábbis változnia kellett volna, de nekem hihetetlenül gyengén adta elő a távolodó Luke-szerepét. Pedig ez nagyon benne volt a pakliba. Megjelent a lánya, és onnantól borult minden. Na meg persze jött Chriss, ami sosem jelentett jót, és ez most sem lesz másképp. Sajnos nagyon is kiszámítható volt minden, és ez nem tetszett. A főbb szereplők élete is vergődéssel telt, na meg Logan baromira nem volt szimpatikus, vagy legalábbis már nagyon tele volt vele mindenem. Sooky és a többiek sem tudták oda tenni azt a kis pluszt, amit eddig minden évben megszoktam. Valahogy kezdett, illetve nagyon kifogyott az egész sorozat, és ez nem volt jó. Nem tudott kellően új dolgokkal jönni ez az évad, és ez eléggé elvette a kedvem. De persze kitartottam.

Az utolsó részek közül érdemes megemlíteni, hogy egy régi nagy kedvencünk, Jess ismét feltűnt, de már sokkal jobban hasonlított a Heroes-Peter karakterre. Viszont jó volt újra látni a sorozatban. Viszont a végét én azt mondom nagyon elrontották. Szóval az addig rendben van, hogy kelteni kell a feszültséget, de igazából miután megjelent Chriss és látszott, hogy Luke távolodik, várható volt minden. Ha valami rossz, akkor miért kell mindig azt csinálni amit korábban? Én ezt nem értem tényleg.


A gilmore lányok élete a béka segge alatt, és a sorozat, illetve az évad is a legrosszabbat élte meg, mióta nézem. Ezek után persze könnyű lenne azt mondani, hogy csak felfelé vezethet az út, de mégsem teszem. Kicsit belefáradtam ebbe az évadba. Na meg persze úgy érzem, hogy az írók is belefáradtak itt mindenbe, mert nem tudtak semmi újat kitalálni. Lehetett volna keverni a lapokat, de ha jobban belegondolunk nagyon nem voltak bátrak. Simán megérte volna jobban megcifrázni itt mindent, de nem, helyette visszahozták a jól megszokott sablonokat, amikre én baromira nem vágytam. Sőt, ez az évad mondhatni teljes csalódás volt a szereplők terén. Luke, Logan és Chriss nekem nagyon nem jött be mint karakter, és a csajok sem tudták azt hozni amit eddig megszoktam. A sorozat legrosszabb évadán vagyunk túl, és ehhez képest a hetedik biztos, hogy felüdülés lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr713140414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása