2015.04.29. 21:24 teddike

GoT - Kezdett az ötödik évad, vagy?

Címkék: sorozat game of thrones

Nem lettem volna az HBO helyében, amikor megtudták, hogy valamelyik kedves újságíró (?), akinek kiküldték az első négy részt, nagyon gyorsan felpakolta azokat valamilyen megosztós, torrent site-ra és a premier előtt pár órával gyakorlatilag nagyon sokan a nézők közül hetekkel előre jártak. Az ötödik évad volt az első, amit az amerikai premierrel egyszerre, hajnalok hajnalán (legalábbis nálunk) lehetett nézni az aktuális premier részeket, majd este jött az ismétlés, ami már csatlakozott a korábban bevett szokásokhoz. Sokat lehetett olvasni, illetve találgatni arról, hogy vajon ez a szivárgás mennyire ártott a nézettségi adatoknak, de az első rész adatait ismervén, sokan hátradőltek, hogy minden rendben. Vajon, tényleg minden rendben volt?

A második résznél sokkal jobban kijött, csökkenő nézettség mellett, hogy ha a premier előtti órákban nem is töltötték le az aktuális részt, a második hétre már sokkal többen csatlakoznak azok közé, akik nem várták meg az HBO tervezett premier időpontját. A harmadik rész adatait még nem gyűjtöttem be, ma már valószínűleg sok helyen megtalálnánk a számokat, de ezektől függetlenül azt gondolom, hogy ez is jól mutatja, bármennyire szeretnének jót a nézőknek az adott csatornák, egyszerre premier minden országban, akkor is történik valami, jön egy jótevő, aki keresztül húzza mások számításait. Mit gondoltok egyébként erről? Nagyon szívesen megnéznék egy kimutatást arról, hogy nálunk pl. HBO GO, mennyien nézték meg az első részt és ehhez képest mennyien töltötték le? Érdekes számok lennének szerintem. Bár sokan azt mondják, hogy akik letöltötték az első részeket, egyébként is így követték volna a sorozatot és nem az HBO felületeken. 

valar-morghulis-game-of-thrones-wallpaper-6.jpg

Visszatérve az ötödik évadra, természetesen nézem, követem én is a sorozatot. Most már a harmadik rész után vagyunk, és mielőtt bármilyen szinten elkezdenék foglalkozni a történettel, meg annak leírásával, elég csak annyit lejegyzetelni, hogy bár több unalmas, eseménytelennek mondható percet kaptunk eddig, a világ amiben találjuk magunkat minden héten, lenyűgöző. Sokszor azon kapom magam, hogy nagyon szívesen folytatnám, egyszerre nézném meg a 10 részt, simán adja magát, hogy darálva könnyebb, de ez is egy jó kérdés lehet, hétről hétre, vagy egy alkalommal, akár egy nap alatt ledarálni az egészet? Kíváncsian várom a folytatást, és a meglepetéseket.

Eddig nem olvastam a könyveket, de mivel nagyon sok helyen találkoztam azzal az információval, hogy az ötödik évadtól már eltér a sorozat a könyvtől, rávettem magam és elkezdtem olvasni, az elejéről természetesen. Magam sem gondoltam volna, de jó érzés fog el, amikor egy-egy jelenet beugrik a sorozatból a könyvet olvasva. A farkasokra való rátalálás, vagy ahogy Deres megelevenedik a könyvben, fantasztikusnak mondanám. Pedig mennyire nem voltam rajongója az egésznek még az első évad alatt. Hát, így változnak a dolgok! 

Május 11-én jön a második premier, az első, még nem elérhető résszel folytatódik sokak számára az ötödik évad!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr687413916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása