2008.10.05. 18:27 teddike

Eagle Eye ( Sasszem )

Címkék: film mozi 2008 eagle eye 6 csillag

Itt ülök már percek óta, és nem tudom eldönteni, hogy mivel kezdjem a bejegyzést. Nem sokszor fordul elő, de teljesen tanácstalan vagyok a filmmel kapcsolatban. Láttam, még egy pipa, ez is megvolt. Ilyen okosságok jutnak eszembe, mivel sajnos nem sikerült ez sem úgy, ahogy én vártam. Ez is hülyeség persze, minek vannak az embernek egyáltalán elvárásai, de itt megfogalmazódott bennem az a kérdés, hogy most mit is láttam? Ez most thriller volt vagy akció, vagy mi? Nem azzal van bajom, hogy nagyon hihetetlennek tűnő dolgok voltak benne, hanem azzal, hogy nem tudom eldönteni mit is akartak mutatni ezzel.

A történet amiről baromi nehéz írni, hiszen kerülni szeretném a spoilereket, egy fiatal srác életébe csöppenünk bele, aki pókerezéssel, illetve haverjai lehúzásával pótolja a fénymásoló segéd keresetét. Aztán egy szép napon kapja a rossz hírt, hogy ikertestvére meghalt, elmegy a temetésre, apja megint kiosztja, hogy ameddig tesója mindent sokkal jobban csinált, és lett valaki, addig ő egy nagy senki. Majd hazamenetele után a számláján rengeteg pénz jelenik meg, illetve a lakása is tele lesz olyan dolgokkal, amik elvileg a tesójához tartoznak. Egy fülesnek köszönhetően az FBI rá is tör, de a telefonon kapott utasítások hatására megszökik a nyomozók elől. Innentől kezdve viszont folyamatosan menekül, illetve telefonon vagy egyéb más helyekről kapott utasításokat hajt végre másodmagával. 

Ennyi a történet azon része, ami még nem spoileres, vagy a trailerekből is simán kitalálható. A film egyébként azt mutatja be, hogy mennyire könnyen ellenőrizhetőek vagyunk. A kormány, vagy bármely más szervezet le tud minket hallgatni, nyomon tudja követni életünket, a mindenhova felszerelt kameráknak köszönhetően. Ez egyébként nem lenne rossz, sőt vannak olyan dolgok, amik simán hihetőek, biztos vagyok benne, hogy tartunk már ott, hogy ezek az eszközök simán léteznek, csak sajnos a filmben annyira nem jött át a dolog. Próbálom keresni a megfelelő szót erre, de nem igazán találom, nem tudták megfelelően összerakni az egészet. 

Az elején megkérdeztem, hogy ez most thriller vagy akció? És igazából egyik sem. Nem félős, beijedős, világvége film, legalábbis ha ezt akarták kihozni belőle, akkor nagyon elszúrták. Nem is akció, pedig volt benne több olyan jelenet is, ami tetszett. Főleg az első komolyabb menekülős/üldözős rész. Hasonló jelenetek kelletek volna még, hogy ebbe a kategóriába tartozzon. 

A szereplők pedig, Shia Lebouf, ahogy mondani szoktam, nem váltja meg a világot, de ettől függetlenül itt is baromi jól szórakoztam rajta, főleg akkor ha menekülni kellett. Michelle Monaghan sem volt (nagyon) rossz választás Shia mellé, sőt még Billy Bob Thornton is hihetően hozta az FBI emberét. De a többiek szerepe és játéka nagyon nem volt hiteles, komolyan vehető. Gondolok itt a maradék kettő fontosabb karaktert eljátszó Rosario Dawson-ra, és Michael Chiklis-re. 

Mennyire tetszett nekem a film?! 6/10! Sokkal jobbra számítottam, illetve másra. A téma nem volt rossz, de sajnos sokkal inkább lett egy popcornmozi, kevés akcióval, mint egy valamivel komolyabb film. Szerencsére az említett Jumper szintjére nem süllyedt le, annál azért sokkal jobb volt, pedig féltem, hogy valami hasonló lehet belőle. Azt is meg kell jegyezni, hogy szívesen írnék még a film eseményeiről, de nem szeretném elspoilerezni a dolgokat. Annyi biztos, hogy számomra örömteli dolog volt a romantikus szál kihagyása, de a végét, illetve a végkifejletet szerintem elrontották. A szereplők nem sokat tudtak változtatni a véleményemen, de azt megjegyzem, hogy Shia szerintem nem volt rossz. Nem bántam meg, hogy megnéztem, egy jegyet és a hozzá tartozó szokásos mozi kellékeket megérte.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr333140589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása