2009.02.19. 20:25 teddike

The Duchess (A hercegnő)

Címkék: film 2009 6 csillag the duchess

Az elvárasaimat teljesen nullára csökkentve mentem el a filmre, nem tehettem meg, hogy kihagyom, akármennyire is hülyén hangzik ez, hiszen szeretem a kosztümös, történelmi filmeket. Volt már persze olyan is, amit sokkal jobban vártam, de ez sem okozott nagy csalódást, főleg az első sorban írt dolgok miatt. A főszereplő sem zavart, már megszoktam, hogy mostanában ilyen filmekben szerepel.

the duchess

A film a 18. századba vezet vissza minket. Megismerhetünk egy korai Diana hercegnőt, életét az esküvőtől kezdve, a szenvedésein és többszörös bukásán keresztül a boldogság megtalálásáig. Georgina (Keira Knightley) egészen fiatalon,  szülői hatásra hozzámegy egy nálda idősebb férfihoz, így lesz belőle Devonshire hercegnője. A frigy egy okból köttetik csak, a Duke (Ralp Fiennes) fiú utódra vágyik, de a kapcsolatban szerelem/szeretet nagyon kevés van. Nagyon hamar a kor legismertebb és legbefolyásosabb asszonya lesz, saját tervezésű ruháival kivívja a figyelmet, és több fronton is lehet ismertségére számítani. A magánéletében lévő kudarcok (nem születik fia, férje többször megcsalja, ráadásul egy idő után legjobb barátnőjével) miatt, gyerekkori szerelmével kerül össze.

A film habár sokak számára unalmas lehet, olykor én is szenvedtem rajta, hordoz értékes mondanivalókat is. Egyrészt fura mai szemmel látni azt, hogy abban a korban a szülők hozták meg a fontosabb döntéseket, és azt is, hogy ebbe mennyire nem volt beleszólásuk a gyerekeknek. Hiszen nagyon fiatalon keltek el. Azt is érdekes látni, hogy ebben a világban, bizonyos helyzetben mennyire háttérbe szorul egy korabeli nő, de olykor mégis képes hatalmas népszerűségre szert tenni.  Érdekes látni, hogy a szülők, jelen esetben az anyuka, és a hercegnő mennyire ellentétes értékrendet képvisel, és azt is, hogy a kor szokásainak megfelelően mit szabad és mit nem akár egy nőnek, akár egy férfinak. 

Aki még nem csömörlött meg egy esetleges Keira Knightley kosztümös filmtől, annak mindenképpen tudom ajánlani, habár nekem eddig sem volt bajom a színésznővel, és valahogy úgy érzem, hogy ez az ő világa, sokkal inkább, mint mondjuk kalózkodni. Ralp Fiennes visszafogottsága és arcjátéka továbbra is nagyon jó. Karizmatikus egyéniség, aki könnyen be tud mutatni egy ilyen karaktert, mint amit itt kellet játszania. Ezek mellett pedig a korhű kosztümök nagyon jól sikerült, és ez biztos emel a film értékelésén egy keveset.  

Mennyire tetszett nekem a film?! 6/10! Nem estem hasra tőle, nem is vártam sokat, de olykor egy kicsit unalmas percek ellenére jó volt látni, hogy akkor, abban a világban mi volt a fontos. Aki egy kicsit is érdeklődik a felületes történelem iránt, és szereti ha azt jól tálaljak, rátalált a filmjére.   

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr383140976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefi 2009.03.08. 14:30:30

én tegnap láttam a filmet, és bár én se vártam tőle sokat, mégis iszonyatosan tetszett. egyszerűen minden részlete, ahogy Keira játszik, fantasztikus élmény volt. egész este el voltam tőle varázsolva.a történet alapjában ugyan szomorú, mert rengeteg rossz dolgon kell keresztül mennie, de a végére megoldodnak a dolgok. a ruhák meg egyszerűen gyönyörűek. mindenkinek ajánlom. sziasztok
süti beállítások módosítása