2009.04.25. 15:17 teddike

I Love You, Man! (Spancserek)

Címkék: film 2009 i love you man 5 csillag

Régen láttam olyan filmet, ami ennyire megosztotta volna a véleményemet. Szeretni akartam, már akkor amikor még nem is láttam. Aztán a valóság kicsit más lett. Elöljáróban annyit mindenképpen szeretnék megjegyezni, hogy szinkronosan néztem meg, így elképzelhető, hogy minden negatív vélemény pusztán csak annak köszönhető, hogy a fordítás (szerintem) nagyon szar lett. De ezt már a cím is elárulta nekünk, hogy valami nagy baj van, a "Szeretlek, haver!" sokkal jobb lett volna!

i love you man

A történetünk egyáltalán nem hétköznapi, biztos vannak mondjuk ilyen helyzetben lévő pasik, és éppen ezért lett volna jó a már korábban említett magyar fordítás. Történt ugyanis, hogy Peter (Paul Rudd) megkérte barátnője kezét, 8 hónap után, viszont utólag jöttek rá arra, hogy nincs egyetlen barátja sem. Mármint fiú barátja, nincs tanúja, nincs akit odaállítson maga mellé az esküvőn. Éppen ezért a barátnője támogatását élvezve elindul barátot keresni, ami olykor meleg randiba ment át, olykor internetes keresésbe, a végén pedig a véletlen hozza össze Sydney-vel (Jason Segel), akivel jól megértik egymást. A történet azért nem ennyire egyszerű, de ha az is lenne, akkor a kialakult helyzetek bőven kárpótolják az embert, és nem is nagyon kell foglalkozzunk azzal, hogy valójában ami itt történt, egy mondatban is összefoglalhatnánk.

Folytatnám rögtön a szereplőkkel. Paul Rudd már többször bizonyította, hogy szinte bármilyen szerep eljátszására alkalmas. Nem kell tőle nagyon sokat várni, a kialakult helyzetekkel nagyon szépen megbirkózik, és biztos vagyok abban is, hogy nagyon jó szöveget tol a legtöbb esetben. Mint ahogy Jason Segel is nagyon jól megállja a helyét. Az "Így jártam az anyátokkal" többszöri lehúzása ellenére, filmekben eddig nagyon jól tudta alakítani a rá kiírt szerepet. A többiek pedig nagyon jól asszisztálnak a két főbb szereplőhöz. 

Ami viszont baromira idegesítő volt számomra, és lehet ez megölte az egész filmet, az a szinkron volt. A film során nagyon sokszor voltak hosszas párbeszédek, amik alatt olykor a falat kapartam, annyira élvezhetetlen lett, vagy nagyon unalmas (megölték a poénokat). Pedig, és erre most mernék fogadni is, az eredeti változattal biztos nem lettek volna gondok. A magyarosítás egyszerűen förtelmes lett. Ez a sok "-csi"-zés engem teljesen felidegesített. A film fogadtatása nagyon jó, az imdb pontozás is jól áll, a kritikusok is többnyire szerették. Én is szerettem volna, de ebben a változatban bizony nem ütött akkorát. Kimaradtak a káromkodások, pedig a film besorolása bőven alkalmas lett volna erre. Illetve a helyzetek jelentős része erősen fertőzött a "meleg kapcsolat/barátság" gondolatával, de ezt valahogy teljesen sikerült megölni.

i love you man

Mennyire tetszett nekem a film?! 5/10! Már most feljegyeztem magamnak, hogy még egyszer meg kell nézni, hiszen összességében egy könnyen fogyasztható sztorit kaptunk, jó szereplőkkel. Meglátjuk másodjára milyen véleményem lesz róla. 

A végére még annyit, hogy olykor szoktam írni arról is, hogy mely sorozatokból vannak ismerős arcok. A főszereplő barátnőjét Rashida Jones játssza, aki az Office-ból, vagy most a Parks and Recreation-ból lehet ismerős. Itt van még Jamie Pressly is, aki a My Name is Earl-ből ismerős sokaknak. És természetesen maga a főszereplő is, Jason Segel, aki a How I Met Your Mother Marshall-ja.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr283141145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vinsanity 2009.05.04. 22:36:26

Nem értek azzal egyet,hogy a szinkron elrontotta, sőt szerintem elég jól megcsinálták..az egész terem szakadt a moziban, szóval nem bennem a hiba. Mondjuk az biztos, hogy megnézem eredeti nyelven is, de ez simán 8/10
süti beállítások módosítása