2009.09.26. 14:45 teddike

Eastwick - Pilot (1x01)

Címkék: sorozat 2009 2010 eastwick

Miután vége lett a pilotnak, azt a kérdést tettem fel magamnak, hogy én néztem be nagyon valamit, vagy ez tényleg arról szólt amiről? És ez tényleg ennyire csajos sorozat lenne? Nem szeretem így bekategorizálni a dolgokat, akármiről is legyen szó, de biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban szól ez nekik. Ez persze nem lenne baj, csak azok az értékek, meg gondolatok amik itt nagy hangot kapnak, azok szerintem idejét múltak már picit. Mondanom sem kell szerintem, hogy a sorozat alapja a 80-as évekbe moziba került Easwicki boszorkányok. Amelyben Jack Nicholson kísértette a csajokat, és amelyről nagyon kevés emlékem van sajnos. Arra viszont emlékszem, hogy az egésznek a motorja Jack volt, és ez szerintem elvárható lett volna, hogy itt is kapjunk egy hasonlóan erős személyt.

Áttérve egy kicsit más gondolatra, az előzmények teljesen jók voltak. Láttam a bemutatókat, képeket, valahol vártam is a sorozatot. Elég jó embereket szedtek össze szerintem, legalábbis első ránézésre: Rebecca Romjin, Lindsay Price, Jaime Ray Newman na meg Paul Gross. Minden addig működött egyébként, amíg nem hozták össze a három csajt, és nem jelent meg a stúdió hangú Darryl. Jöjjön inkább most egy kép a szereplőkről, aztán alatta folytatom:

eastwick season 1

Miután vége lett a pilotnak, azt a kérdést tettem fel magamnak, hogy én néztem be nagyon valamit, vagy ez tényleg arról szólt amiről? És ez tényleg ennyire csajos sorozat lenne? Nem szeretem így bekategorizálni a dolgokat, akármiről is legyen szó, de biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban szól ez nekik. Ez persze nem lenne baj, csak azok az értékek, meg gondolatok amik itt nagy hangot kapnak, azok szerintem idejét múltak már picit. Mondanom sem kell szerintem, hogy a sorozat alapja a 80-as évekbe moziba került Easwicki boszorkányok. Amelyben Jack Nicholson kísértette a csajokat, és amelyről nagyon kevés emlékem van sajnos. Arra viszont emlékszem, hogy az egésznek a motorja Jack volt, és ez szerintem elvárható lett volna, hogy itt is kapjunk egy hasonlóan erős személyt.

Áttérve egy kicsit más gondolatra, az előzmények teljesen jók voltak. Láttam a bemutatókat, képeket, valahol vártam is a sorozatot. Elég jó embereket szedtek össze szerintem, legalábbis első ránézésre: Rebecca Romjin, Lindsay Price, Jaime Ray Newman na meg Paul Gross. Minden addig működött egyébként, amíg nem hozták össze a három csajt, és nem jelent meg a stúdió hangú Darryl. Jöjjön inkább most egy kép a szereplőkről, aztán alatta folytatom:

eastwick season 1

Az a nagy bajom egyébként, hogy nem emlékszem a filmre, nem vagyok képben azzal, hogy az eredeti változat is ennyire férfi gyűlölő volt, illetve ennyire a "férfit" tartotta minden hiba forrásának, vagy csak a sorozat épít erre? Mindenesetre 10 perc után már plafonon voltam, hogy mindenkinek mennyire szar élete van, és ez csak amiatt van, mert vagy hiányzik a férfi, vagy jelen van, de szart se csinál, vagy nem veszi észre, hogy kedves főhősünk mennyire oda van érte.  

De ne szaladjunk ennyire előre. A lényeg, hogy Eastwick-ben vagyunk, ahol valami ünnepség van, meg mondják ezerrel, hogy itt lakhatnak boszorkányok, aztán három random nő, aki nem ismeri egymást, csak tud mindent a másikról kap az égből valami érmét. Amivel oda állnak a helyi szökőkúthoz, és kívánnak valamit. A nagy találkozás, mert persze egyszerre dobják az érmét, összehozza őket, rögtön együtt is piálnak, hogy megbeszéljék az élet nagy dolgait. Roxie (Rebecca Romjin) az idei évadban már megszokott milf/cougar vonalon mozog. Van egy lánya, férj már nincs a képben, van egy fiatal barátja, szobrokat készít, és le van égve. Egy nagy faszú, gazdag pasira vágyik, aki rögtön leveszi a lábáról. Joanna (Lindsay Price) a helyi lecsúszott újságíró, aki reménytelenül szerelmes a fotós srácba, de amikor a közelébe kerül, akkor mindenféle hülyeségről kezd el beszélni és képtelen normálisan viselkedni. Egy szóval élve, egy szerencsétlenség. Kat (Jaime Ray) egy szerencsétlen házasságban él, kb. 5 gyerekkel (nem számoltam, nem emlékszem), ápolóként dolgozik, és arra vágyik, hogy ne neki keljen gondoskodnia dolgokról, hanem róla gondoskodjanak. 

Kívánságuk természetesen valóra válik, másnap megjelenik Darryl (Paul Gross), aki felvásárolja fél Eastwicket, és rögtön bejelentkezik a csajoknál. Plusz még a hölgyek arra is kezdenek rájönni, hogy különleges képességük van. Roxie képes előre megálmodni dolgokat, Kat tehetsége egyelőre megfoghatatlan, de nagy erőket képes megmozgatni. Joanna meg a férfiakat tudja irányítani. 

eastwick season 1

Az nem tetszett egyébként az egészben, hogy a karakterek egyáltalán nem nyertek meg. Joanna egy "város kurvája" szerepben tetszeleg, és még a lányát is arra buzdítja, hogy lázadjon. Pénzre és a már említett nagy faszra vágyik, de amikor megkaphatná rögtön előjönnek belőle a hatalmas önbecsülés. Kat minden akarata ellenére min. ötször felcsinálta magát, megszülte a gyerekeket, és él egy boldogtalan házasságban. Joanna meg képességével pénzt, kinevezést tud szerezni, de amikor végre megdugná a fotós barátunk, akkor visszalép, mert hát az nem is valódi. 

A színészkedés meg alapból nem megy. Eleve nem tudom bevenni azokat a dolgokat, amikről itt sírnak a csajok. Kinek van 2009-ben erre szüksége? Ez a valóság? Ugyan már! Nem akarok a másik oldalról közelíteni, meg főleg nagy magvas gondolatokat megosztani, de ez már tényleg nem a 80-as évek. Amúgy mondanom sem kell, a legjobban Lindsay Price alakításán buktam ki. Eleve nem tudták annyira elcsúnyítani, hogy elhiggyem, ez a "szerencsétlen" nő, nem tud felszedni egy Jimmy Olsen féle senkit. A másik meg, hogy ha már képes az előbb említett pénzt meg kinevezést varázslattal szerezni, mert az valódi, akkor nem is értem miért nem tudja a lábát is szétrakni hozzá?  A másik csalódás, maga az ördög. Sajnos ezt a karaktert nem tudták eltalálni.  Egy jót viszont tudok mondani, sőt rögtön kettőt. Jaime Ray számomra kevésbé volt ismert, de ő kellemes meglepetés. Illetve a helyszín is bejött, hiszen a Gilmore Girls egykori díszletét használták a forgatáshoz. 

A folytatásban én nem hiszem, hogy maradok. A második részt még elképzelhetően megnézem, az első rész végén felvázolt rejtelmek miatt, kíváncsi vagyok merre viszik tovább a történetet, de olyan 99%, hogy ebből hatalmas kasza lesz. Az első rész pontok tekintetében meg 4/10! Nem erre számítottam, de ez az én hibám. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr53141507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása