2010.03.06. 08:11 teddike

Lost - Sundown (6x06)

Címkék: sorozat 2009 2010 lost s06

Hosszas várakozás után végre sikerült összekaparnom pár magvas gondolatot a hatodik részről, ami egyébként abba a sorba iratkozott fel, ahol a "majdnem legjobbak" vannak. Nagyon tetszett, jól is laktam tőle, de valami hiányzott. Egy kevéske fűszer, valami amitől most azt mondanám, hogy a legjobb rész. Mert bizony jó esélyekkel indult. Főleg azért, mert nem kevés esemény történt. Az eddigi sakktáblát elsöpörték. Új helyek és csapatok kerültek fel rá. Mondom én, hogy a Lost a legjobb, már csak azért is, mert ez tudja a legjobban megosztani az embereket. Kép, alatta spoilerek, én szóltam.

sayid lost

Hosszas várakozás után végre sikerült összekaparnom pár magvas gondolatot a hatodik részről, ami egyébként abba a sorba iratkozott fel, ahol a "majdnem legjobbak" vannak. Nagyon tetszett, jól is laktam tőle, de valami hiányzott. Egy kevéske fűszer, valami amitől most azt mondanám, hogy a legjobb rész. Mert bizony jó esélyekkel indult. Főleg azért, mert nem kevés esemény történt. Az eddigi sakktáblát elsöpörték. Új helyek és csapatok kerültek fel rá. Mondom én, hogy a Lost a legjobb, már csak azért is, mert ez tudja a legjobban megosztani az embereket. Kép, alatta spoilerek, én szóltam.

sayid lost

Nem szoktam előre olvasni, mint ahogy előzeteseket sem nagyon nézek, éppen ezért a cím alapján én mást vártam főszereplőnek. A hatodik rész viszont Sayid-ról szólt, arról, hogy teljesen megváltoztatta a játékot. Eddig azt hittem, hogy tovább fog tartani a templomba való bejutás, igen Flocke-ra gondolok most, de nem, Sayid segítségével bejutott a szörny. Mert az, senki ne gondolkodjon azon, hogy Flocke a jó a történetben.

Kezdem kicsit az elején. Sayid-ról tudtuk, hogy mit csinált, azt is tudtuk, hogy kibe volt szerelmes. Nadia, mond ez a név nektek valamit? Remélem igen, mert az alternatív világban ő körülötte folytak az események. Jobban mondva ő és a családja körül. Nadia, Sayid testvérével házasodott össze, lett két gyerekük. Kicsit szenvedősen lendült be egyébként ez a történt, de aztán kiderültek itt is a dolgok. Egyrészt Sayid azért fogja vissza magát az alt-világban, mert nem érdemli meg a boldogságot. Illetve ő jó ember, nem akar senkit sem megölni már. A testvére viszont bajba kerül, tartozását bár kiegyenlítette, viszont továbbra is követelnek tőle pénzt, így Sayid is bekerül ennek a közepébe. Találkozik az uzsorással, aki egyébként nem más, mint Ben lányának a gyilkosa ( de itt nincs sziget ugye ), Keamy, akinek rövid szerep jutott, annál parádésabb viszont. A tojásos jelenet csillagos ötös. Ahogy a korábbi szereplők, Sayid Keamy mellett Jin-t is megkapta a nem-szigetes történethez.

lost season 6A valóságban, bár majd kiderül még itt "ez meg az", Sayid a templomba számon kérte Dogen-t, akivel összehoztak egy nagyon jó verekedést, Lost szinten egyébként ütős volt szerintem. Majd dobálták a morzsákat is. Sayid feladatot kapott, és egy tört is az elvégzéséhez. Dogen megkérte Sayid-ot, hogy menjen ki a templomból és ölje meg azt az embert, aki egy halott képében jelenik meg előtte, de semmiképp se engedje meg neki, hogy beszéljen. Sayid jó katona módjára bele is szúrta Flocke-ba a tőrt, aki inkább meglepődött ezen, mint sem ideges legyen. Gyorsan le is osztotta Sayid-ot, hogy megvezették. Flocke-ot így nem lehet megölni, és ezt Dogen is tudta.

Kate is visszatalált a templomhoz, mint ahogy Claire is ide került. Illetve Sayid is visszatért, csak most már Flocke üzenetével. Aki élni akar, jöjjön ki a templomból, mert különben irgum burgum lesz. Ami egyébként lett is, hiszen napnyugta után, aki nem hagyta el a templomot, annak halnia kellett. Na jó, mondjuk ez nem ment annyira egyszerűen, hiszen Sayid barátunk, ha már másodjára is halálba küldték, inkább úgy döntött, hogy leszúrja és meg is fojtja Dogen-t, plusz a fordítóját is. Tényleg meghaltak? Szerintem nem. Abban a vízben vannak, ahol Sayid-ot meg akartak gyógyítani, mondom, figyeljetek.

Smoke jött, Dogen halálával bejutott a templomba, kinyírt mindenkit, akit lehetett, és mint aki jól végezte dolgát várta az embereket a parton, csak már Locke testében. Ilana-ék is megérkeztek a templomhoz, nem mellesleg a legjobbkor tudtak beesni a buliba. Miles kb. ennek köszönheti az életét, hiszen a titkos alagúton keresztül kijuthat a templomból. Flocke, pár other, akik időben kijöttek, Claire és Sayid elindultak valamerre, el a szigetről gondolom. Illetve még ehhez a bandához csatlakozott Kate is. Aki szerintem azt sem tudja lassan hol van, arra fordul amerről a nap süt, szóval nem valami szimpatikus jelenleg a karaktere.

lost season 6Ami a jövőt illeti: jogos lehet a kérdés, hogy most Jacob vagy Flocke a jó vagy a rossz? Utóbbi megmondta, hogy aki kijön az nem hal meg, plusz ígéretet tett, hogy mindenki szabad lesz, és elmehetnek a szigetről. Ráadásul Jacob "emberei" közül vele van Jin (?), Sawyer, Sayid és Kate is. Claire amolyan fűszer csak a boldogsághoz. A másik oldalon ott van a Jacob által kimenekített Jack és Hurley. Illetve befutott még Sun is. Miles, Lapidus és Ilana is ezt a bandát erősítik, de valahogy gyengének tűnnek így elsőre. 4 - 3 a kiválasztottak szám, de lehet akár 3 - 3 is, és akkor Jin nem szerepel a felírtak között.

Ami egyébként a meglepő volt számomra, hogy Flocke ilyen gyorsan bejutott a templomba. Azt hittem, hogy ebben az évadban az lesz a fő bázis, és ott fognak történni a nagy dolgok. Persze még történhetnek, de így, hogy mindenki kijött onnan, kétlem, hogy fontos szerepe lesz még a jövőben. De itt már semmit nem lehet tudni. Mint ahogy azt sem, hogy akkor most mi is a cél? Valaki jön a szigetre, ezt tudjuk. Ez az egyetlen kapaszkodó jelenleg a jövőt illetően.

Pontokat szinte felesleges adnom, de azért csak úgy zárójelesen 8,5/10!

Korábbi részek:

6x01 - LA X - 7/10

6x02 - LA X - 7,5/10

6x03 - What Kate Does - 7/10

6x04 - The Substitute - 8,5/10

6x05 - Lighthouse - 8/10

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr173142037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingorion 2010.03.06. 10:18:07

Hogy-hogy így megváltoztak az egyes részek pontszámai. Pl. úgy emlékszem, hogy a LA X part2, 9-et kapott... szerinbtem meg is érdemelt annyit! :-(

Ismeretlen_37501 2010.03.06. 10:34:44

Ingorian: Ma reggel, a 6. rész után változtattam meg. Elnézést ezekért. Elsőre tényleg 9 pont volt, de ahhoz képest nem tudnám érzékeltetni, hogy szerintem ez a rész vagy 4. erősebb volt, pedig ezek sem voltak tökéletesek. 10 pontot meg nem fogok mindegyikre írni. Az első részhez viszonyítva mindenképpen erősebb volt a második, ebben teljesen igazad van. Viszont ha szerinted a kettes 9 pontot ér, mi a helyzet a többivel? Leírnád a véleményed?

Ingorion 2010.03.06. 16:09:48

Nekem összeségében az első 2 rész 10/10 volt (én egy résznek veszem a kettőt). Mégpedig azért, mert tele volt utalásokkal az előző évadokra, a Jack-Locke párbeszéd pedig a kedvenc jelenetem lett... A harmadik rész 7/10 nálam is. A negyedik szerintem simán megér annyit, amennyit te adtál, meg az ötödik is. A hatodik nálam 9/10. Nem kötekedni akartam, csak csodálkoztam, hogy leesett 7,5-re a LA X part2. :D

Ismeretlen_37501 2010.03.06. 18:38:01

Nem vettem én kötekedésnek, igazából csak azért változtattam rajta, hogy a többi részt is eltudjam helyezni. 12 pontot csak nem adhatok majd egy részre. :) Köszi a véleményedet, olyan nagyon nem különbözik az enyémtől. :)
süti beállítások módosítása