2010.03.10. 21:07 teddike

The Book of Eli (Éli könyve)

Címkék: film 2010 the book of eli 6 csillag

A bevezetőben csak arról tudnék írni, hogy bizony nem most láttam a filmet, időhiány miatt sajnos csak most készült el róla a bejegyzés. De azt most is hangosan tudom állítani, hogy nekem nagy csalódás volt. Úgy vagyok egyébként a legtöbb filmmel, attól függetlenül, hogy írok róluk, kevés háttér-információt olvasok. Megnézem az előzetest, látom kik a szereplők, esetleg rámozdulok arra, hogy milyen jó jelenetek lehetnek benne és pont. Ráadásul a posztapok témában, a múltból én kettőt tudok gyorsan elővenni, az egyik Az ember gyermeke a másik a The Road, ami ráadásul mostanában volt. Apróság, de a sztori előtt még jegyezzük meg, Denzel Washington és Gary Oldman miatt kötelező filmnek tartottam, ráadásul az utóbbi évek egyik kedvenc eyencandy faktora, Mila Kunis is szerepet kapott a filmben.

the book of eli

A sztoriról csak keveset lehet megosztani, hiszen a lényeg az, hogy bizonyos fordulatok a moziban üssenek. Így elégedjünk meg azzal, hogy Éli ebben a posztapok világban, egy hatalmas háború után évekkel, nyugatra tart. Jobban mondva egy olyan helyre, ahol majd érezni fogja, hogy igen, ide kellett jönnie. Teszi ezt úgy, hogy minden este olvas egy könyvből, és az útja során rabló illetve fosztogató bandákat tesz el láb alól. Az érem másik oldalán meg ott van Carmegie, aki egy könyvet keres, és mindent felkutatna azért, hogy ez a könyv az övé legyen. - Nehéz összerakni a sztorit gondolom.

Éli egyébként elkeveredik abba a városba, amit Carmegie vezet, itt kerül a képbe Solara, és kapunk több választ arra nézve is, hogy milyen világban vagyunk. Illetve azt is megtudjuk, hogy bizony a fiatalabb nemzedék, tehát a háború után születettek már szarnak arra, hogy írni vagy olvasni tudjanak. Jobban mondva nincs aki megtanítsa nekik. Ebből következik, hogy ezen egyszerűnek nevezhető képességek is hatalmas értéket képviselnek.

A csalódás számomra egyébként az volt, hogy egy akció-filmet vártam, én hülye. Az előzetes megvezetett, vagy csak én képzeltem oda nem illő dolgokat. Ez nem az, és erre érdemes felkészülni. Igaz, hogy van benne egy - két nagyon jó verekedés, de a játékidőt nem ez teszi ki. Sokkal inkább az, hogy Éli sétál egy olyan világban, ami 5 percig még nagyon "szép", meg a jelenetek is magával ragadják az embert, aztán simán csak unalmas lesz az egész.

the book of eli

Nem kell egyébként megijedni, tudom én, hogy mire ment ki a játék. Tisztában vagyok a fordulatokkal, de többet vártam egy olyan filmtől, amiben Denzel a főszereplő. Ráadásul az ő játékával sincs semmi baj, hiszen nem is kellett neki eljátszania semmit. És Gary Oldman sem kellett nagyon oda tegye magát, hogy kirázza ezt a szerepet. Mila Kunis meg bármennyire eyecandy, teljesen felesleges volt ebbe a filmbe, még akkor is, ha a végén lévő utalást értem, meg helye is van, de ebben a tálalásban sok.

Értékelés: The Book of Eli - 6/10

Ha már a bevezetésben említettem két korábbi filmet, akkor gyorsan hozzátennem, hogy szinte vártam, mikor fog Denzel Cliwe és Viggo Mortensen összefutni egy jó beszélgetésre. Mikor fogják megosztani egymással tapasztalataikat. Igaz erre nem került sor, de valahogy ezek mellett el is úszott Éli. Annyira súlytalan lett az egész, még akkor is, ha egy nagyon fontos témát, a hitet/vallást rakja a középpontjába, hogy rossz volt nézni. Sajnáltam, hogy nem tudtam átadni magam a teljes élvezetnek, és azt is, hogy az idei év "nagyon várt - nagy csalódás" versenyben az első helyen helyezkedik el jelenleg.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr43142058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serath · http://serath.fw.hu/ 2010.03.11. 12:18:16

Én is untam a filmet, semmi megrendítő, vagy igazán új nem volt benne. Sejtem én, hogy ezzel az egész hit feszegetős sztorival, valami olyanra akartak utalni, hogy bizony az ilyen vallások értelmezése elég szubjektív, és ez sajna néha rossz dolgokhoz vezet (gondolok én ezalatt a keresztesháborútól kezdve egészen a dzsihádig mindenre), de annyira meg mégsem volt ez részlet megnyomva, hogy nyomot hagyjon, és elgondolkoztasson. Mellesleg nekem azok az akció jelenetek sem tetszettek, egy gyenge közepest ha érdemelnek, a mai színvonalhoz képest. Mégis szumma-szummárum meg lehetett nézni, még élvezni is, és egészen a végéig még akár azzal az érzéssel is jöttem volna ki a moziból, hogy ez egy egész jó film, de az utolsó 5 perc tönkretette az egészet. Szó szerint felröhögtem amikor a végén megjelent Mila Kunis, a többit nem is említve. De lehet hogy csak én vagyok így vele? Nem tudom.

zolee 2010.03.11. 12:59:53

Csak az előző komment végére reagálnék. Én inkább sírtam. Miért kellett Mila Kunis oda? Komolyan? Spoiler Már eleve azt sem értettem, hogy minek kellett ez a csónakos megoldás, tiszta children of men beütése volt az egésznek. Utána meg a kiállás. Oké, jól néz ki a csaj, képeken.

Ismeretlen_37501 2010.03.12. 00:13:45

Azon gondolkoztam, hogy újra kellene nézni majd, amint lehetőség lesz rá. Lehet rossz érzés, de nem szeretem az ilyesmit, és az a lényege, mintha kihagytam volna valamit. Olvasgattam véleményeket a filmről, lehet nem kellene foglalkozni mondjuk ezekkel.
süti beállítások módosítása