2010.04.25. 23:03 teddike

Mozifanatikusok éjszakája - 2010

Címkék: film 2010 mozifanatikusok ejszakaja

Lost kiállítás, vagy Mozifanatikusok? Ez a kérdés fogalmazódott meg ma bennem nem egyszer, miközben éppen hazafelé tartottam a villamoson, reggel 7 körül, egy átmozizott éjszaka után. Reggel óta nagyon sok minden történt, de csak pár dolgot lehet biztosra venni. Szombat, sőt már vasárnap fél egy van, a karomon még ott a kék szalag, és péntek reggel 7 óta nem aludtam. Nem akarom kiszámolni, hogy ez mit jelent, mivel olvassátok, és íródik is, így először a fanatikusokról kaptok egy rövidebb bejegyzést, na jó, hosszút.

Hetekkel ezelőtt, társaságunkban mostanában megszokott módon, egy tweetvite hirdette, hogy komoly rendezvény közeleg, és ennek megfelelően, bár a többség inkább sorozat-junkie, itt is nagy létszámban képviseltette magát. A tervezés szépen lassan valóság lett, és 17 óra 30 körül befutottunk a Westend legfelső szintjére, ahol már eleve hatalmas tömeg állt. "Biztos az Avatar-ra várnak" gondoltuk, de tévednünk kellett. Jó magyar szokásnak megfelelően egyébként, a közel egy órán keresztül növekvő sor, a végén köddé vált, és a tömeg onnan próbált bejutni, ahonnan csak érte. Meglepetésünkre, bár a mozgólépcsőnél álltunk, nagyon gyorsan bejutottunk, és az első filmünkre is kaptunk helyet. A Brooklyn mélyén (Brooklyn's Finest) lett az első befutó. A héten volt a premier, teljesen új film, ráadásul ismert szereplőkkel. A filmről később nyilatkozom, itt csak annyit, hogy Richard Gere nem kap meg minden kurvát, amúgy meg ha rövidebbre vágják, még jó is lehetett volna.

A film helyett, írjunk inkább a körülményekről. Az első tapasztalatok alapján, aki be akart jutni valahova, bejutott. Hogy nem ült a barátja/ismerőse mellett? Ennyi baj legyen, bent volt, nézhette a filmet. Viszont, és ez ismét "szép magyar" szokás, a fiatalság, értem a 14-18 éves korosztályt, jelentős erőkkel képviseltette magát, ami nem lenne baj, csak nagyon jól tudjuk, hogy ha nem kötik le magukat, hajlamosak sok hülyeséget hangosan összehadarni. Ami cseppet idegesítő, de még átnézünk felette. Nem azért jött moziba, hogy filmet nézzen, hanem azért, hogy a látott Eclipse előzetesen még 30 percet csámcsogjon (aki nem inge, tudjátok).

mozifanatikusok

Lost kiállítás, vagy Mozifanatikusok? Ez a kérdés fogalmazódott meg ma bennem nem egyszer, miközben éppen hazafelé tartottam a villamoson, reggel 7 körül, egy átmozizott éjszaka után. Reggel óta nagyon sok minden történt, de csak pár dolgot lehet biztosra venni. Szombat, sőt már vasárnap fél egy van, a karomon még ott a kék szalag, és péntek reggel 7 óta nem aludtam. Nem akarom kiszámolni, hogy ez mit jelent, mivel olvassátok, és íródik is, így először a fanatikusokról kaptok egy rövidebb bejegyzést, na jó, hosszút.

Hetekkel ezelőtt, társaságunkban mostanában megszokott módon, egy tweetvite hirdette, hogy komoly rendezvény közeleg, és ennek megfelelően, bár a többség inkább sorozat-junkie, itt is nagy létszámban képviseltette magát. A tervezés szépen lassan valóság lett, és 17 óra 30 körül befutottunk a Westend legfelső szintjére, ahol már eleve hatalmas tömeg állt. "Biztos az Avatar-ra várnak" gondoltuk, de tévednünk kellett. Jó magyar szokásnak megfelelően egyébként, a közel egy órán keresztül növekvő sor, a végén köddé vált, és a tömeg onnan próbált bejutni, ahonnan csak érte. Meglepetésünkre, bár a mozgólépcsőnél álltunk, nagyon gyorsan bejutottunk, és az első filmünkre is kaptunk helyet. A Brooklyn mélyén (Brooklyn's Finest) lett az első befutó. A héten volt a premier, teljesen új film, ráadásul ismert szereplőkkel. A filmről később nyilatkozom, itt csak annyit, hogy Richard Gere nem kap meg minden kurvát, amúgy meg ha rövidebbre vágják, még jó is lehetett volna.

A film helyett, írjunk inkább a körülményekről. Az első tapasztalatok alapján, aki be akart jutni valahova, bejutott. Hogy nem ült a barátja/ismerőse mellett? Ennyi baj legyen, bent volt, nézhette a filmet. Viszont, és ez ismét "szép magyar" szokás, a fiatalság, értem a 14-18 éves korosztályt, jelentős erőkkel képviseltette magát, ami nem lenne baj, csak nagyon jól tudjuk, hogy ha nem kötik le magukat, hajlamosak sok hülyeséget hangosan összehadarni. Ami cseppet idegesítő, de még átnézünk felette. Nem azért jött moziba, hogy filmet nézzen, hanem azért, hogy a látott Eclipse előzetesen még 30 percet csámcsogjon (aki nem inge, tudjátok).

mozifanatikusok

Az első filmről való kijutást meglepően korrekten oldották meg, ez egyébként egész éjszakára igaz volt. Nem volt probléma, gyorsan az előtérbe juthatott az ember. Viszont szűk 10 perc alatt, két kellemetlen élményben is volt részem. Egyrészt az ott dolgozó palace-os hölgy, lehülyézte azokat akik a sorban álltak odakint (legalább ne mondja ki hangosan, csak gondolataiban, ha már ott dolgozik), majd kicsivel később azzal kellett szembesülnöm, hogy iszonyatosan hangos, a rendezvényhez egyáltalán nem illó zene szólt a váróban. A táncosok fellépése miatt, azt hittem, ez csak egyszeri alkalom (sajnos később tévednem kellett).

A második film az Exférj újratöltve lett, amiről csak elmarasztaló kritikát olvastam, de mivel csak ez az egy viccesebb mozi fért bele az estémbe, adtam neki egy lehetőséget. A filmről itt is csak annyit, hogy később majd bővebben írok róla, viszont Gerard Butler magyar hangját ki kell emelnem, pocsék volt, mint ahogy a szinkron is. A fanatikusok estéjéhez kapcsolódóan itt is azt kaptam a közönségtől, amit az első film esetén, csak itt már fűszerezték a dolgot. A téma a korábban látott film volt, illetve az, hogy mi lesz a következő. Az éppen aktuálisan futóról senki nem akart beszélni, de legalább 30 perc után kiszaladtak róla, amivel mellettem 7 hely szabadult fel rögtön. Ennél a filmnél tapasztaltam először egyszerre jó és rossz dolgokat is. Egyrészt másodjára látott film előzetesét legalább variálták, nem ugyanaz ment minden teremben. A negatív élmény viszont az, hogy 10 perc helyett közel 20 perces reklámblokk jött, aminek köszönhetően könyörögnöm kellett, hogy a Sárkány neveldére bemehessek. Ebből csak egy rövid részletet láttam, de mivel volt szerencsém korábban 3D-ben megnézni, kijöttem, hogy energiát vegyek magamhoz.

A kijáratnál azért jót röhögtem, jobb és bal oldalt rengeteg flakon és kaja várt rám, igaz ezek a nézők cuccai voltak, amiket nem engedtek be. Visszafelé amúgy én is szerettem volna visszakérdezni, hogy ha egyszer, majd még egyszer megnézi valaki a táskámat, akkor harmadjára egy fontoskodó fehér inges kidobó/biztonságis minek forgat fel, amikor hangsúlyosan mondom neki, hogy csak a kabátom van benne? Na mindegy, gondoltam, ennyi baj legyen, végzi a munkáját, ha már 6-kor nem végezték. Akkor még be lehetett vinni bármit, csak üveget nem, legalábbis az akkor ott álló, palace pólós srác ezt mondta.

Visszatérve, jöhetett a harmadik film, Edge of Darkness, majd a végére az Alice, az itteni élmények teljesen hasonlóak, így ezekről már nem írnék hosszabban, arról viszont igen, hogy vannak dolgok, amik elsőre egyáltalán nem tetszettek. Egyrészt a már korábban írt hangos zene, ráadásul a stílus, na hagyjuk is. Kár, hogy a szervezők nem ültek be a közel eső termek valamelyikébe, ahova behallatszott a "zene". A másik problémám az volt, hogy én naivan azt hittem, ha már rengeteg ember, akkor lesz nem kevés cég, amik reklámozzák magukat. Stand-ot állítanak, és szórják a Hell-t, Red Bull-t, vagy valamilyen kávét. Jó, mondjuk a Palace sem más kasszáját akarja megtömni, de fura volt, hogy igazából semmi szórakoztató kísérő program nem volt.

Ami szintén negatív oldalon szerepel nálam, hogy mondjuk egy Viharszigetre miért engednek be 12 év körüli gyerekeket? Minimálisan azért szűrni kéne, és akkor megóvhatnánk magunkat attól, hogy a csúnya öreg néni egy életre megrémissze őket. Valamint szintén negatív, hogy éjfél után csak büfés kaját lehetett venni, semmi mást. 6 órán keresztül, ha nem gond, nem szeretnék pop-cornt enni.

Ugyanakkor van rengeteg pozitív tapasztalat is, amik kellemessé tették az estét. Eleve meglepett, hogy a legtürelmesebbek, legalábbis saját élményeim alapján pont a biztonságiak voltak. Azon kívül pont annyi embert engedtek közel a tűzhöz, hogy mint mondtam, a legtöbb filmre volt még hely. A jövőre nézve, halkabb zenét szeretnék, és ha már mozifanatikusok, akkor filmzenékkel. Ha a végén kérdezik a véleményünket, akkor lehetne játékkal egybekötve. Aki felismer 10 filmzenét és filmet, részt vehet valamilyen/akármilyen sorsoláson. Még mindig közelibb lenne a rendezvényhez. Lehetne program odakint. Több táncos, több előadó, csak 10 - 15 perces fellépések. Biztos örülne neki a közönség.

A negatívabb tónus ellenére, én nagyon örültem, hogy ott lehetettem. A Palace-nak meg köszönet, hogy megszervezték. Jó lenne, ha egy évben legalább két ilyen rendezvény lenne. Saját kis apró véleményem szerint, sikeres estét zárhattam, 4 plusz fél filmet nézhettem meg. És a végén egy közös lángosos reggelivel zárhattuk a napot. A leírtak nagy részben személyes tapasztalataim alapján fogalmazódtak meg. Nem a rendezők felé irányult leginkább a kritika, hanem a közönség felé, aki elfelejtette, hogy mire is jött. Jobban mondva fel kell tennünk a kérdést, hogy a mozifanatikusok estéje egy olyan program, ahol jó minőségű korábban nem látott filmeket nézünk meg, vagy nagy társasággal, közösségi élményt teremtve, szórakoztatjuk magunkat? A kettő itt biztos nem egyenlő.

A végére még egy apró gondolat, mivel csak az első fanatikus estém volt, így nehéz mihez hasonlítani. Ez az egész "sorozat", még ha csak egy évben egyszer kerül megrendezésre nagyon jó gondolat, és örömmel töltött el, hogy nagyon sokan vettek rajta részt, előbb vagy utóbb pedig megtanulunk majd viselkedni is kicsit - elején írtam, hangsúlyozom, akinek nem igen, ne vegye magára.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr53142216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SpockCooper 2010.04.26. 08:27:05

Én is kezdtem kínosan érezni magam a 14-16 éves korosztály nagy létszámú jelenléte láttán. A Jennifer Anistonos film nekem tetszett, szórakoztató volt és a filmzenék is jók voltak. Bicikli. Ki kellene számolni, hogy azon, hogy csak ott vásárolt italt és ételt lehetett bevinni, többet kerestek-e, mint a 4 táskamotozást végző ellenőr bére. A zene tényleg borzalmas volt. A Palace twitteres profilját kezelő srácot/lányt dícséret illeti az ügyfélbarát hozzáállása miatt.

Myrtil (zoey) 2010.04.26. 11:24:48

Akkor én is a 14-16 éves korosztállyal kezdem - éjfél körül bizony előjött belőlem egy kis Dexter Morgan, miután minden filmet végigcsacsogott egy kis csoport mögöttem, előttem vagy mellettem. Nem azt mondom, hogy ők nem jöhetnek moziba, hanem azt, hogy ha már ott vannak, kussoljanak és nézzék a filmet, ha pedig csacsogni akarnak, ott a sok kávézó meg babzsák. Idei filmjeim: Brothers, Shutter Island, Czukor Show, An Education - egyikben sem csalódtam az elvárásaimhoz képest. Én is örülnék valami játéknak legközelebb + filmzenék, de halkabban. Az tetszett, hogy volt Momentán társulat, 1-2 improvizáció kimondottan sírva röhögősre sikeredett. Lehetne egy évben többször is ilyen éjszaka.

Godem 2010.04.26. 11:26:16

Kezdjük a zenével (ez zavart a legjobban). Nem állok messze a "tucc-tucc" zenei világától, de még engem is zavart. Túl hangos volt, a mozi közelében beszélni se igazán lehetett, mert a mellettem ülő hangját is elnyomta. Ha már muszáj tucc-tuccot "nyomatni", akkor legközelebb ha lehet, inkább emberibb hangerővel, főleg, hogy egy közel 3 órás film után az ember, kicsit azért pihentetné a fülét (én legalábbis igen).:) Főleg 3D-s filmeket néztem (Avatar, Így neveld a sárkányod, Alice) jók voltak, bár a közönség (és én sajnos úgy vettem észre, hogy nem is csak a 14-16 évesek, hanem bőven a 18-20 évesek is (éljen a korosztályom..)) néha elég zavarók tudtak lenni. Mint azt beszéltük is többen, gond volt még az, hogy sokan divat események látták a dolgot és (mint ahogy a cikkben írodott is) nem igen foglalkoztak az aktuális filmmel. Ha valahogy el lehetne érni, hogy tényleg a filmfanatikusokat szólítsa meg, annak szerintem nagyon sokan örülnénk. Akiket viszont hatalmas dicséret illet, azok szerintem a biztonsági őrök. Így neveld a sárkánynál mellettem kezdett el a csaj panaszkönyvet kérni,-mert megállitották a tömeget az ajtóban- mivel neki bent foglalják a helyet (amit nem foglaltak...) és ennek ellenére nem engedik be. Nem tudom, hogy hány helyen kezelték volna ilyen nyugodtan a helyzetet. (először elmagyarázták neki, hogy milyen szabályok vonatkoznak az eseményre: -nincs helyfoglalás -annyian jutnak be, ahányan beférnek... stb. ezek után még mindig kérte a panaszkönyvet, elmentek szólni az illetékesnek, és kész, semmi bunkóskodás, vagy ilyesmi. A bejegyzésre már nem került sor, mivel még befértünk a filmre.) (lehet kicsit szétszórt lett : >)

Ismeretlen_48703 2010.04.27. 21:43:18

én eddig mindhárom eseményen részt vettem és kicsit mindegyik ugyanolyan volt és kicsit mindegyik más :P szóval az első azért emlékezetes mert az egész sokkal lazábban volt véve. gondolok itt arra, hogy a táskám tele volt innivalóval és kajával és szabadon járhattam kelhettem, senki nem vett el semmit. plusz emberek ültek a lépcsőn, a vászon alatt babzsákokban, és ez nekem sokkal jobban tetszett, mert a feeling-nek valahogy pont ilyennek kellene lennie, szerintem. de ez már a második alkalomra is teljesen eltűnt. bár tény, hogy az idén, már a hajnali vetítéseken voltak emberek a vászon alatt, szóval visszajött valamennyire ez a dolog :D javaslatom az lenne először is hogy a moziműsorrá végre írjátok rá légyszíves a film hosszát, mert azzal lehet csak igazán tervezni ha tudod, hogy meddig tart és melyik filmre mehetsz legközelebb. ezen kívül a lustábbaknak csinálhatnátok több programot, amikor csak annyit kellene nézni, hogy mikor hanyas terem, nem rábízni hogy válogassa össze mi meddig tart, mi hogyan fér bele... a kaja dolgot is jó lenen valahogyan megoldani, bár azt hiszem a Lurdys mekisek élelmesek voltak és nyitva tartottak, de ez szerintem a Westendben kimaradt. bár részemről teljesen jól elvoltam az éven kaja ügyileg. a zene minden éven ugyanilyen volt szóval nem számítok rá hogy jövőre megváltozik... egyébként miért pont áprilisban van az esemény? csak mert ez az időszak általában filmeket tekintve elég gyenge, és ez azért minden éven igaz volt valamennyire. szóval nem lehetne egy másik hónapban vagy mondjuk nyáron tartani? a biztonsági őröknek pedig tényleg respect, hogy nem vertek arcon néhány idióta ottlévőt :D

Ismeretlen_37501 2010.04.27. 22:00:57

Köszi mindenkinek a véleményeket, jó kis este volt, így az eltelt idő csak jobban megszépíti az eseményt. :) FeGa: Szerinted ha május végén lenne a program, akkor mondjuk mennyire esne jól a Palace-nak, ha 2490 Ft-ért megnézhetnéd a blockbuster időszak három vagy négy legjobban várt filmjét? :) Ha az idei évet nézzük, a legnyugisabb időszak végére tették be. Egy hónappal később (Iron Man 2, Shrek 4, Robin Hood..stb.) kicsit más lenne minden, de ezt ők is tudják.
süti beállítások módosítása