2010.05.15. 16:20 teddike

Lost - Across the Sea (6x15)

Címkék: sorozat 2009 2010 lost s06

Még mindig fogom a fejem. Nem tudom eldönteni, hogy mi a franc történt most itt?! Komolyan mondom, régen voltam ennyire nehéz helyzetben. Mondom is miért: a Lost történetének legjobban hype-olt részét láthattuk, a kezdeteket, mindennek a kezdetét. Illetve nem is, csak azt láttuk, ahogy Jacob és a pasi fekete ruhában a szigetre került. A születésüktől, napjainkig. A problémám pedig ott van, hogy nem tudom eldönteni, jó részt volt, vagy sem? A helyzet egyébként tovább bonyolódik nálam egy kicsit.

Hype ide, vagy oda, én semmit nem tudtam a jövőről. Egyáltalán nem voltam arra felkészülve, hogy mit kapok majd itt, meglepetés volt minden, főleg azok után ami az előző részben történt. Ami biztos egyébként, hogy az egyik legjobban kibeszélt részről van szó. Izzanak a fórumok, pörögnek a vélemények, és talán ez a lényeg. Mennyire volt jó? Szubjektív. Nekem tetszett, nem a legjobb, de a legjobbak közé való. Nem adtak válaszokat, de nem is fordultak ki abból a világból amit felépítettek, innentől pedig nem is akarok vitatkozni azon, hogy többet, mást vagy jobbat kellett volna. Kép, aztán spoileresen folytatom.

lost

Még mindig fogom a fejem. Nem tudom eldönteni, hogy mi a franc történt most itt?! Komolyan mondom, régen voltam ennyire nehéz helyzetben. Mondom is miért: a Lost történetének legjobban hype-olt részét láthattuk, a kezdeteket, mindennek a kezdetét. Illetve nem is, csak azt láttuk, ahogy Jacob és a pasi fekete ruhában a szigetre került. A születésüktől, napjainkig. A problémám pedig ott van, hogy nem tudom eldönteni, jó részt volt, vagy sem? A helyzet egyébként tovább bonyolódik nálam egy kicsit.

Hype ide, vagy oda, én semmit nem tudtam a jövőről. Egyáltalán nem voltam arra felkészülve, hogy mit kapok majd itt, meglepetés volt minden, főleg azok után ami az előző részben történt. Ami biztos egyébként, hogy az egyik legjobban kibeszélt részről van szó. Izzanak a fórumok, pörögnek a vélemények, és talán ez a lényeg. Mennyire volt jó? Szubjektív. Nekem tetszett, nem a legjobb, de a legjobbak közé való. Nem adtak válaszokat, de nem is fordultak ki abból a világból amit felépítettek, innentől pedig nem is akarok vitatkozni azon, hogy többet, mást vagy jobbat kellett volna. Kép, aztán spoileresen folytatom.

lost

A nagy meglepetés az volt nekem, hogy egyáltalán nem tudtam mi vár rám. Nem tudtam, hogy Jacob és a fekete ruhás pasi történetét fogjuk itt megismerni. Egy ismeretlen nő, hajótörés után szenvedett a vízen. Fogalmam nem volt, hogy ki lehet az. Aztán megjelent egy másik a parton, aki segített neki, sőt, mivel terhes is volt, segített neki világra hozni a gyerekeit. Az elsőt, aki korábban kijött, Jacob-nak nevezték el. A másodikat, nos a második meglepetés volt, anyuci sem volt rá felkészülve, így nevet sem nagyon adott neki. Miután pedig, mindkét gyerek ott feküdt egymás mellett, jött az első nagy wtf?!, a parton lévő nő, aki eddig segítőkész volt, megölte a gyerekek anyját.

Ekkor már tiszta volt, hogy nem fogunk a szigeten lévő főbb szereplőkkel találkozni. Nem lesz John, Jack, Kate vagy a többiek. Sőt alt-világban sem fogunk utazni. A megszületett gyerekek életét fogjuk megismerni, illetve azt, hogy miért lettek azok akik. Itt az ember normális esetben válaszokat várna, de nem kapja meg őket. Már pár éves korukban, mikor a parton szaladgáltak, lehetett látni a különbséget rajtuk. Jacob a tiszta gyerek volt, nem tudott hazudni, alapvetően nem ismerte a rosszat, míg testvére csak arra vágyott, hogy majd egy nap elmehessen a szigetről. Érdekelte, hogy mi lehet a szigeten kívül, amire anyja (pót-anyja) csak annyit mondott, hogy a szigeten kívül nincs élet. Valamint azt is gyorsan megtudtuk, hogy az "anyjuknak" köszönhetően, aki a szabályokat hozta, nem bánthatják egymást. Valamint az is kiderült, hogy van a szigeten egy "fény", amit meg kell óvni minden áron.

A kavar a történetben ott jött, hogy mini MiB meglátta az igazi anyját a parton, aki elmesélt neki mindent. Honnan jött, és azt is, hogy mi történt vele valójában. Sőt, a szigeten lévő embereket is megmutatta neki, akik azon dolgoznak, hogy elkerülhessenek a szigetről. Miután szembesítette a ténnyel az örült nőt, aki eddig anyjuknak adta ki magát, lelépett a többi emberhez. Jacob viszont maradt, a hazugság és árulás valamint gyilkosság ellenére is kitartott "anyja" mellett. Ugrunk megint egy kicsit az időben. A gyerekek felnőnek, és ekkor jön a következő pofon.

lost

Fekete ruhás barátunk megmutatja Jacob-nak, hogy van egy mágneses erő a szigeten, valamint azt is elmondja neki, hogy építettek egy szerkezetet, amivel el tudnak menni a szigetről. (Ben ezt használta, hogy elmozdítsa a szigetet.) Természetesen ennek köze van a korábban már mutatott fényhez. Mikor pót-anyuka megtudja, hogy fia mire készül, gyorsan oda siet, és lényegében megsemmisíti a szerkezetet, illetve a falut is kiirtja. Ezt egyébként továbbra sem értem, hogy miért tudta megtenni, illetve milyen erővel kellett rendelkeznie ahhoz, hogy ezt sikerüljön neki összehoznia? De választ nem nagyon kaptunk. Csak annyit, hogy fekete ruhás barátunk nagyon ideges lett, megkereste az idegbeteg nőt, és leszúrta.

Mielőtt még ez megtörtént volna, Jacob megkapta feladatát. Neki kell védelmeznie a fényt, minden áron. Ennek örömére Jacob és anyja megitták a pertut, abból az üvegből, amit korábban már láthattunk Richard esetében is, illetve amit később MiB összetört. Elvileg ezzel a rituáléval adta át anyuka Jacob-nak a feladatot. Így elképzelhető, hogy ezzel korábban Jacob is így adta át Richard-nak. Visszatérve a barlangba, ahol a testvér megölte az anyjukat. Jacob alaposan helyben hagyta testvérét, majd bedobta abba a kútba, ahol a fény is volt. Természetesen ekkor még MiB nem halt meg, hiszen a szabályok szerint nem árthatnak egymásnak. Viszont Jacob miután belökte a fénybe, pár perccel később fekete füst szállt ki. Majd Jacob megtalálta testvére testét, akit anyja mellé fektetett és a barlangban hagyta őket.

Ez utóbbi jelenetet már összekötötték a később szigetre érkezőkkel is. Jack és Kate talált rá a barlangra. Illetve ők látták meg az egyiptomi játék köveit, valamint a két csontvázat is. Ezzel az Ádám és Éva kérdésre is megkaptuk a válaszunkat. De vajon elég ennyi? Még rengeteg mindent lehetne kérdezni, kezdve azzal, hogy miért nem adtak nevet a testvérnek (ez a legkevesebb), egészen addig, hogy most akkor ki/mi a füst, és ha Jacob testvére valójában meghalt, akkor hol is tartunk? Na jó, viccet félretéve, jöttek válaszok, de több merült fel az emberben. Viszont erre a srácok anyja adott egy nagyon jó választ. Több válasszal, csak még több kérdés születik. Elég nekünk ennyi? Ne legyünk óvodások, akik mindig azt kérdezik, "miért"?

lost

Nehéz egyébként összeszedetten, és főleg érzelemmentesen írni a részről. Főleg azért, mert az eddig gonosznak beállított MiB teljesen rendben volt. Egészen addig, amíg meg nem ölte anyját, nem mellesleg még az a tette is érthető lett volna, teljesen normálisan viselkedett. Elvágyott a szigetről, nem akart ott ragadni, meg akarta ismerni a külvilágot. Alapvetően hitt az emberekben, viszont meglátta bennük a rosszat. Kitapasztalta őket, míg Jacob egy felépített álomban hitt, és csak elképzelései voltak arról, hogy milyenek is az emberek. Szóval MiB hétköznapi ember volt, saját szabályokkal, amiket Jacob is kialakított magának.

Miután megölte anyját, és Jacob belökte a kútba megváltozott minden. A "füst" eljövetelével, aki a halottak alakját képes felvenni, kialakult a jelenlegi felállás. Viszont ha már láttuk az igazi anyjukat, jobban mondva csak MiB látta, akkor el kell gondolkoznunk azon, hogy ez a gyerek tényleg különleges. Valamint azt is meg kell látnunk, hogy már korábban is kint lehetett a "füst", ha felvette valakinek az alakját?

Alapvetően nagyon megosztó rész ez, én is vitatkozok kicsit magammal, hogy hova soroljam, és mit gondoljak. De ugyanakkor konkrét válaszokkal én nem lettem volna boldogabb. Azt gondolom ez így tökéletes mutatvány volt, amit folytatni kell. Még kapnunk kell pár puzzle-t, hogy helyére tudjuk rakni a dolgokat. Igazából még azt sem tudjuk, hogy időben mikor játszódott ez (olvastam, Kr. u. 23, de ez honnan jött?)? Ki volt a pót-anyuka, és milyen szabályok vezérelték. Miért ölte meg a gyerekek anyját? Milyen szabályok vannak még a szigeten? Mi a fény? Soroljam még?

Pontozzunk inkább, 8,5/10 (9/10). Bár eddig nem említettem, de ezt a fél pontot simán meg lehet adni arra, ahogyan Mark Pellegrino és Titus Welliver játszotta Jacob-ot és a "fekete ruhás férfit". Le a kalappal előttük is!

lost

6x01 - LA X - 7/10

6x02 - LA X - 7,5/10

6x03 - What Kate Does - 7/10

6x04 - The Substitute - 8,5/10

6x05 - Lighthouse - 8/10

6x06 - Sundown - 8,5/10

6x07 - Dr. Linus - 9/10

6x08 - Recon - 7/10

6x09 - Ab Aeterno - 10/10

6x10 - The Package - 7/10

6x11 - Happily Ever After - 10/10

6x12 - Everybody Loves Hugo - 7/10

6x13 - The Last Recruit - 7,5/10

6x14 - The Candidate - 9/10

6x15 - Across the Sea - 8,5/10 - 9/10

6x16 - What They Died For

6x17 -The End (1)

6x18 -The End (2)

Az utolsó részek címeit most már kiírtam, szerintem tudja már mindenki. De ha esetleg most tudta volna meg, korábban ott volt a figyelmeztetés, hogy spoilerek is lehetnek. Egy rész lesz még kedden, majd vasárnap este elkezdődik a show, amit valószínűleg könnyek nélkül nem fogunk megúszni. Cím alapján egyébként már a következőben is nagy történesék és válaszok lehetnek. Meglátjuk.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr33142301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_127766 2010.05.16. 09:17:33

tv történelem lesz vasárnap este, az biztos :D

mesko 2010.05.16. 17:44:37

mirol szol ez a resz? 1-kezdetek: Kain es Abel(testvergyilkossag!) 2-a halalrol es a kapitalis bunrol: az olesrol. 3- egy JATEK-rol amit feher es fekete kovekkel jatszanak(nem-e a Lost vegig egy "game"?)-aminek sajat szabalyai vannak...Jacob a feherrel jatszik, es MiB a feketevel...mindenesetre a parton talalt jateknak nagy jelentosege van(szerintem). 4-a ferfirol is szol-ez MiB...akit erdekel h mi van a tengeren tul, aki tisztabban lat mint Jacob, aki intuitiv modon tudja a Jateknak a szabalyait, aki konsztruktiv: kereket epit, kutat, eszreveszi a magneses erot...egy szoval HALAD(most ot imadom).5- Jacobrol..aki otthon szovoget anyukanak a szoknyaja melett...s igy tovabb.(nekem o most itt nem a kedvencem, s azt hiszem "anyunak" sem..) mikor tortenik? Kr.u.23 -allitolag a ruhak alapjan ez az ido...es mellekesen latint beszelnek LA-i akcentussal. uzenete a resznek? -mint mindig a Lostnak: a ket ellentet-a jo es a rossz, szabalyok szerint mozog minden(amit ok tudnak, csak te nem)-egy ero amit mindenki akar(minel tobbet, mert ilyen az ember!)...s igy tovabb. En vegig a "pszicho" szerint neztem es most is ugy nezem...szerintem nem potyara volt 6 evad mindig valamelyik szereplonek a karaktere szerint, nem? miert nincs neve MiB(Man in Black)-nek?: azt hiszem o kelett volna vedje eredetileg a Fenyt, s ha meggondolom az egy ero amibol mindenkiben van egy "kicsi"..de mi mohok vagyunk emberek, s rosszak , s meg minden...s o lett volna ott a szigeten az Isten...s neki meg senki nem tudja az igazi nevet.. (meg ugy irnek...de olyan lusta vagyok)

zolee 2010.05.16. 17:54:50

Köszi az írást, nagyon várom már a finálét, illetve a jövő hetet. Nagyon izgalmas hét előtt állunk.

attika 2010.05.16. 17:56:10

mesko: én azt mondom, hogy folytasd nyugodtan, elolvastam az írást, tetszik, de a te véleményed is érdekel. korábban is olvasgattam már a lost írásokat és kommenteket, okos dolgok gyűltek ide össze.

mesko 2010.05.16. 19:21:12

Oszinte leszek, nekem elso perctol kezdve a Lost valami iszonyat izgalmas sorozat volt(akkor alig voltam 15), s mindenkinek mondtam h en meg ilyen vagany sorozatot nem lattam eletembe...s akkor otthon rohogtek "mikor lett volna neked idod h lass mast?" na jo de eltelt az ido..de meg igy konnektorban nem tart semilyen mas sorozat. Ugy latszik ilyenre vagyok kodolva...remelem lesz meg valami hasonlo,hm? egyszoval nekem a sorozatokrol a kulturam=LOST, nezek egy parat nem mondom...de olyan konnyuek, nincs bennuk semmi amin ugy eltudsz gondolkodni(csavar)...mert eggyezzuk meg, h mindegyik Lost resznek valamilyen mondanivaloja(uzenete) van, s pont azert mert nem tudod a konkret valaszt, magyarul: feheren a feketet...varod mindig a kovetkezo reszt. nekem mindegyik resz az elso evadtol kezdve(ujra neztem a tavaly az egeszet!)10/10...mert rajottem h semmi nem potyara van benne(neha irtak foleg a Lost-expert oldalakon, ahol mind a golyoszoro ugy commentelnek..h vannak csak osszekoto reszek, de szerintem nem igaz!),en akkor is kaptam 10-es lenyeget azokba a reszekben. ezert azt gondolom h nagyon jo vege lesz...ugy mindenkinek az izlesere, mert higyetek el az "Across the Sea" azert volt igy csinalva, h mindenki ertse...az is aki olyan mind en, h mindent ossze-vissza gondolok-minel melyebbre tudok latni annal erdekesebb nekem....s az olyanoknak is akik kezzelfoghato(konkret) dolgokat akarnak, mert mind masak vagyunk..de allitom: muszaly valami uzenete legyen az egesz nagy LOST-nak. (meg fogok irni errol a reszrol)

Ismeretlen_37501 2010.05.16. 19:25:46

mesko köszi a kitartásodat. Örülök, hogy ide tévedt egy olyan rajongó, aki ennyire követi az eseményeket. Azt hiszem egy hét múlva ilyenkor reszketve fogjuk várni, hogy mi lesz a dolgok vége.

mesko 2010.05.16. 20:08:38

Orulsz tenyleg? csak mert elege fecsego vagyok...meg tiszta szerencse csak a Lost-ot kovetem ilyen kitartoan..jaj ugy nem varom a veget, mar pedig nagyon nezni fogjuk, ugy-e? megjegyzem kiszivargott egy call-sheet-biztos tudsz rolla...(azt mondjak "kik jobban ertenek hozza" h 100%-ra igaz, es az a vege) de en nem neztem meg!

Ismeretlen_37501 2010.05.16. 20:14:40

Hallottam róla én is, de nem olvastam el. Próbálok kerülni minden előzetest, infót a jövő részeivel kapcsolatban. Mint ahogy itt is írtam, nem tudtam, hogy előzmény lesz, amit gondolom azért sokan tudtak! Amúgy a válasz igen, tényleg. :)

mesko 2010.05.16. 21:32:40

Akkor irok meg az "Across the Sea"-reszrol(mert amint mar fent is emlitettem nekem a Lostnak minden egyes resze egy elmeny!): 1- a "FalseMother"-szerintem eredetileg a Feny orzoje...es mar rettenetesen unta...s ezert koszoni meg MiB-nek amikor az megoli...mert o akkor felszabadul az orzesnek a terhe alol..ezt o direkt igy tervezte el magaban(jo elore persze). 2- a Jatek tartalmazza azokat a szabalyokat a "sakktablan" ami szerint ki-kit olhet meg?-ezt hatarozottan allitom h nem mindenki olhet meg mindenkit,pl: Ben nem olhette meg Widmore-t, MiB nem olhette meg Jacobot...s igy tovabb.ugyancsak "anyu" mondja MiB-nek h o hagyta a Jatekot a parton..s meg azt is kozolte vele h o nagyon kulonleges"speci" valaki. 3-Jacob feltekeny MiB-re, mert kerdezi "anyu"-tol h miert szereti MiB-bet jobban? s akkor azt valaszolja a no: mindkettotoket maskeppen szeretlek...(ez mar akkor a resz elejen nagyon szeget utott a fejembe!) (valami dolgom van, de holnap folytatom!)

Binky 2010.05.17. 08:52:43

Ezek a szabályok sokszor előkerültek. Ben is mondta korábban, mikor meghalt a lánya, hogy változtak a szabályok. Anyuka meg tényleg megköszönhette a megváltást, ezek szerint úgy írta a szabályokat, hogy őt megölhetik, biztos gondolt rá, ezért nem volt szabály rá.

mesko 2010.05.17. 18:45:50

4-Smokie,- szerintem letezik mar MiB halala elott, s szerintem o oli meg az elso falut, s ugyancsak a fust emeli ki MiB-et a kutbol, "anyu" nem lett volna kepes ra... 5-a Feny- azt mondja rola a no a fiuknak, h ha belemesz rosszabb a halalnal is..allitolag olyan ereje van.(regeneral-vagy valami ilyesmi?!). mindenesetre mikor Jacob ra engedi a vizen MiB-et, es kiszabadul a fust, nekem olyan Jin-Jang elkepzelesem volt..tehat lehetseges h a feny es a fust eggyut letezik. 6- Jacob ebben az esetben a hit embere "Man of faith"-mig MiB a tudomanye "Man of science" - na most kovetkezzek egy nagy kerdes: a valos vilagban kik ennek a parosnak a megfeleloi? altalam gyartott valasz: Locke es Jack!, Locke hisz-Jack az orvos(lehet nem jelent semmit, de akkor is...) 7- MiB, elakarja mindennaron hagyni a Szigetet, mig Widmore mindennaron a Szigetre akar jonni(meg egy paros...s igy tovabb, ha elkezdesz gondolkodni, majdnem mindenkinek van parja!), -eejjj, hogy senki nem tud nyugottan ulni a seggen, ott ahol van(nem leli az ember sohasem a helyet!) 8-s ha majdnem mindenkinek van megfeleloje...akkor allitsuk fel oket a Jatek tablara egymassal szemben es kezdjunk el jatszani...(en lepek elsonek ok?) 9- ne higyettek soha nekem, en is csak azt a Lostot nezem mint ti, csak gyartok elmeleteket es ezeket nagyon erossen alatamasztom..tehat probalok nem csak ugy a levegobe beszelni, hanem keresem en is a "miert?"-eket es nagyon jol elszorakozom vele.-nekem ez a LOST varazsa! 10-egy tanacs mindenkinek:-23-an mindenfelekeppen- "game over"-lesz, es szerintem ettol a resztol kezdve mindenki nezze(meg azok is akik eddig nem neztek), mert ez a KEZDETEK volt, lehetseges h jon a KOZEPE, s utoljara a 2 resz amint a cime is sugalja: jon a VEGE!-konkluzio: egy kerekitett, konkret valasszokkal teli igazi "Filmet" fogunk latni ami atlepi a sorozat hatarat.(zene!)- s akkor utoljara elfeketedik a kepernyo: LOST

dave 2010.05.17. 23:25:16

Mesko te rendesen beleástad magad a témába. Igazából én is nézem, követem, és egy sorozatot nézünk, de ennyire nem szoktam agyalni. Hagyom magam sodorni, meglepődök amikor kell, és így tovább. Az Across is ezért volt jó, rengeteg kérdés jött, de nem rontottam el a saját játékom azzal, hogy válaszokat keressek rájuk. Mindre nem lehet, akkor meg minek?

mesko 2010.05.18. 16:42:30

dave-akkor te ne agyalj, sodrodj csak tovabb....
süti beállítások módosítása