2010.09.15. 18:00 teddike

Gossip Girl - Már a negyedik évad (4x01)

Címkék: sorozat 2010 2011 gossip girl s4

A "Belles de Jour" címmel ellátott első résszel kezdetét vette a negyedik évad, amitől én személy szerint egyetlen dolgot vártam. Valahogy jöjjön vissza az a hangulat, ami miatt szerettem nézni a sorozatot. És most nem arra gondolok, hogy sok #eyecandy legyen, egyszerűen csak szerettem volna újra látni azokat a dolgokat, amik miatt a guilty pleasure és feelgood kategóriába is soroltam annak idején a Gossip Girl-t. A végeredmény végül felemásra sikeredett, de ennek ellenére én elégedett vagyok, már csak azért is, mert látok némi fényt az alagút végén, így bizakodom, hogy a jövő szebb lesz.

A magasztos hangvétel után írjunk arról, hogy a megszokott és már ezerszer látott fordulatokat és problémákat hozta az első rész. Ennek ellenére van pár szál, aminek a kibontása érdekes lehet. A premier érdekessége, sőt, az első két rész érdekessége, hogy Párizsban vették fel őket. A nyáron szerintem nem volt olyan ember, aki ne szaladt volna bele bármilyen képbe, amin Serena vagy Balir mászkált Párizs utcáin. A hangulat ezzel adott volt, és élni is tudtak a lehetőséggel, még akkor is, ha nem itt történtek a fontosabb események, hanem New York-ban. A spoilerek előtt még annyit, hogy a nyáron szintén megpendített új szereplő érkezésére nem is kellett sokat várni, Katie Cassidy be is mutatkozott. Így ha valaki miatta nézné a sorozatot, ne habozzon, nyugodtan kapcsolódjon be, úgy 10-12 részre a csapatban lesz. Most akkor kép, alatta pedig spoileresen a kezdés:

gossip girl

A "Belles de Jour" címmel ellátott első résszel kezdetét vette a negyedik évad, amitől én személy szerint egyetlen dolgot vártam. Valahogy jöjjön vissza az a hangulat, ami miatt szerettem nézni a sorozatot. És most nem arra gondolok, hogy sok #eyecandy legyen, egyszerűen csak szerettem volna újra látni azokat a dolgokat, amik miatt a guilty pleasure és feelgood kategóriába is soroltam annak idején a Gossip Girl-t. A végeredmény végül felemásra sikeredett, de ennek ellenére én elégedett vagyok, már csak azért is, mert látok némi fényt az alagút végén, így bizakodom, hogy a jövő szebb lesz.

A magasztos hangvétel után írjunk arról, hogy a megszokott és már ezerszer látott fordulatokat és problémákat hozta az első rész. Ennek ellenére van pár szál, aminek a kibontása érdekes lehet. A premier érdekessége, sőt, az első két rész érdekessége, hogy Párizsban vették fel őket. A nyáron szerintem nem volt olyan ember, aki ne szaladt volna bele bármilyen képbe, amin Serena vagy Balir mászkált Párizs utcáin. A hangulat ezzel adott volt, és élni is tudtak a lehetőséggel, még akkor is, ha nem itt történtek a fontosabb események, hanem New York-ban. A spoilerek előtt még annyit, hogy a nyáron szintén megpendített új szereplő érkezésére nem is kellett sokat várni, Katie Cassidy be is mutatkozott. Így ha valaki miatta nézné a sorozatot, ne habozzon, nyugodtan kapcsolódjon be, úgy 10-12 részre a csapatban lesz. Most akkor kép, alatta pedig spoileresen a kezdés:

gossip girl

Blair és Serena kiruccanása semmi meglepőt nem hozott. A divat egyik fővárosában természetesen jól érezték magukat. Az elmondottak alapján Serena a legtöbb pincérrel összejött, míg Blair a hercegre várakozott, de valójában Chuck-ot nem tudta kiverni a fejéből. A probléma forrása ebben a környezetben az volt, hogy Serena abba a suliba jelentkezett, ahova Blair is, valamint úgy tűnt, hogy mindig Serena kapja meg azt, amit akar - ezt Blair egy szökőkutas fürdéssel díjazta.

Mint mondtam korábban, a fontosabb események a Nagy Almában zajlottak. Hónapok teltek el a harmadik évad vége óta. Dan és Georgina boldog szülők lettek, igaz erről még senki nem tudott, egészen addig, amíg először Vanessa, majd később az anyuka akcióba nem lendült. A helyzet jelenlegi állása szerint úgy néz ki, hogy tényleg Dan az apuka, aki az ezt igazoló papírt alá is írta. Georgina pedig ezek után kereket oldott. Meglátjuk mikor tér majd vissza, mindenesetre hatásos belépőjét a harmadik évad végén, itt már nem tudta megismételni, semmi újat nem kaptunk tőle, ettől függetlenül a Dan - gyerek vonal érdekes lehet.

Mint ahogy a Nate története is sok érdekességet tartogathat. Már csak azért is, mert ahogy a korábban látott képeken is, Katie Cassidy ide kapcsolódott be. Nate élte a boldogtalan ember életét - értsd: Chuck-nak köszönhetően nem egy modell csaj rohangált körülötte. Katie jövetelével viszont úgy néz ki, hogy más irányba fog fordulni élete, ráadásul az új karakter háttere sem éppen a legjobb. Legalábbis a lakásában látott dolgok nem arról árulkodnak, hogy véletlenül kapcsolódott be az Upper East Side történéseibe.

A harmadik, és szintén érdekes történet Chuck-hoz kapcsolódik. Akit a lövés után egy szép szőke csaj mentett meg. Ráadásul nem árulta el neki, hogy kicsoda, álnéven egy nincstelen senkit játszik jelenleg, aki azonban pont Párizsba érkezik. A családja viszont azt tudja, hogy meghalt. Legalábbis találtak valakit, akinél az ő személyes iratai voltak. A folytatásban biztos kapunk majd válaszokat.

Ezzel a három történettel a kezdés, és a jövő le is van fedve. A sorozat nem sokat változott, a megvalósítás a megszokott. Zenék még elviselhető mennyiségben, olykor narrálás, ami most különösen kiemelkedő volt a párizsi hangulatnak köszönhetően. A színészek sem változtak sokat, Jenny kiválásával és Katie karakterének érkezésével biztos felnőttesebb lesz a sorozat, középiskolás tini vonalon nem nagyon kell mozogjanak már így. Továbbra is lehet dobálózni a jobbnál jobb egy mondatos gondolatokkal és lehet tovább szőni a karakterek életét. A harmadik évad végén még arról ábrándoztam, hogy új szereplők kellenek, de úgy látom egyelőre ez az egy is bőven elég lesz az évad elsőre felére. Plusz most, hogy szokásos módon mindenki szingli, lehet írni a jobbnál jobb sztorikat. Pontok tekintetében én ehhez annyiban járulok hozzá, hogy 6/10 - viszont nagyon remélem, hogy innen csak felfelé vezet az út.

Ami a nézettségre is vonatkozhat. Nem kezdett valami fényesen a sorozat. 2 millió alatt össznézettség, plusz a fontosabb demó számok is 2,0 alatt maradtak. Sokat esett a nézettség, ami a jövőre nézve gondot jelenthet. Igaz a GG nem kell nagyon aggódjon, a könyvek és egyéb termékek, valamint a reklámok miatt jó bevételt jelent a CW számára, de egyszer ez az arany bánya is kifogyhat.

Ajánló:

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr653142720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyike 2010.09.15. 22:42:45

a borzalmas 3.évad után én is pont ugyanúgy a 'gossipgirl' hangulatot vártam,nekem őszintén szólva visszajött most.Katie Cassidy nagy pozitívum,Blake Lively még mindig hatalmas eyecandy,Blaire most kicsit idegesített,a Chuck-szál még olyan zavaros volt kicsit...ja igen,Jessica Szohr egyre zavaróbban tehetségtelen...egy dolog zavart még,a termékelhelyezések egészen borzasztóak voltak..

Ismeretlen_37501 2010.09.15. 22:45:22

Akkor sok mindenben egyetértünk, igaz én ezt a bejegyzésben nem fogalmaztam meg. De a Jessica vonal mindenképpen igaz, és a termékekről is el lehetett volna ezt mondani.
süti beállítások módosítása