2011.01.04. 19:53 teddike

Top 10 - Legjobb filmek 2010-ben

Címkék: film mozi 2010 top 10 2010

Nem lehet egy évet úgy lezárni, hogy az ember ne készítsen egy összefoglaló bejegyzést arról, hogy melyek voltak azok a filmek, amik a legjobban bejöttek neki. Mondhatjuk egészen nyugodtan, hogy idővel az élmények megszépülnek, így nem feltétlenül a legmagasabb pontszámot kapó mozik kerültek a lista elejére, vagy nem az volt a döntő szempont. Sokkal inkább azt tartottam szem előtt a lista leírásánál, hogy melyek azok a filmek, amikre még most is szívesen beülnék, amikre kellemesen emlékszek vissza (lehettek akár abszolút negatív közvéleményt kapó alkotások is). A 2009-es listát is nézzétek át, ha gondoljátok, vagy itt az új, 2010 legjobbjait tartalmazó összeállítás:

10. Easy A - Könnyű nőcske

A 10. helyen rögtön egy hatalmas kakukktojás, de mint korábban írtam, "legjobb élményeket" kiváltó, vagy még mindig felhozó filmek is a listára kerültek. Így az Emma Stone iránt kialakult "szerelem" miatt, engedjétek meg, hogy felkerüljön ez a romantikus vígjáték a 10. helyre, függetlenül attól, hogy ez egy hatalmas limonádé.

9. The Expendables - A Feláldozhatók

Nem feltétlenül a film minősége, vagy a sztori és a színészi játék hatalmassága döntött, sokkal inkább az, hogy szeretném magam is elismerni Sly azon munkáját, hogy ezt a rengeteg, de már öreg sztárt egy filmhez kiválogatta, és egy rövid ideig ugorhattunk az időben - a három öreg találkozása azóta is priceless!

8. Shutter Island - Viharsziget

Ha már többször jártatok az oldalon, akkor tudjátok, hogy nagy DiCaprio rajongó vagyok, Scorsese pedig csak tovább emelt a film színvonalán, aminek szerintem a története is egészen jó lett.

7. How To Train Your Dragon - Hogyan neveld a sárkányod

Az év elején csak 7 pontot kapott, azóta viszont nem egyszer néztem újra, mindenképpen az év egyik legjobb animációs filmje, aminek egyértelmű helye van egy ilyen listán.

6. Kick-Ass - Ha/Ver

A Kick-Ass rengeteg indulatot kiváltott idén a film-rajongók körében, rengetegen kritizálták, de szerintem titkon nagyon sokan imádták is. Én a hangosan imádok táborában élem napjaimat, ezt jelzi a top 10-es helyezése is. A 9 pontos értékelést most sem bánom, nagyon jó film lett.

5. A Serious Man

A Coen tesók ismét bizonyították, hogy nagyon értenek valamihez, és az a valami természetesen filmkészítés. Nem véletlen az Oscar jelölés sem. Igaz, nagyon sokan akkor hallottak először (és talán utoljára is) a filmről. Én nem bánom, hogy láttam, mint ahogy azt sem tagadom, hogy nagyon tetszett.

4. An Education - Egy lányról

Carey Mulligan, illetve a történet mellett nem lehet elmenni szavak nélkül. Az előző Oscar filmek között tűnt fel sokak számára, és nagyon jó mozi lett.

an education

Jöjjön akkor a dobogó, három "mainstream" mozival, igaz az eddigiek is többnyire azok voltak. A kisebb, indie filmek szinte teljesen kimaradtak az életemből, de szerintem így is nagyon sok és jó filmet sikerült látnom idén, amelyek közül a következő három tetszett a legjobban:

3. The Social Network - A közösségi háló

Igen, a Facebook film, és tartom is a hátam. Nem akartam divatból utálni és szeretni sem. Sorkin és Fincher közös munkáját csak dicséret illeti, remek mozit hoztak össze.

2. Toy Story 3

Külön bejegyzés még nem íródott a Pixar idei dobásáról, de szerintem egyértelmű, hogy a legjobbak között a helye. Animációs film létére, egyszerűen tökéletes, de azt hiszem senki sem számított másra. Ráadásul az év legjobban kereső mozija is lett, bizonyítva azt, hogy a nézők sem tudtak elmenni mellette.

1. Inception - Eredet

Azt gondolom, ezt nem nagyon kell magyarázni. Nolan köszönjük szépen! Minden mást leírtam a korábbi bejegyzésemben.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr123143084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolee 2011.01.07. 07:21:10

Valaki nem szídja az Eredetet? Ez is ritka mostanában. Örülök, hogy az első helyre tetted, nekem is nagy kedvencem volt. Más, lesznek még top10-es posztok?

mesko 2011.01.07. 20:50:48

ne is szídja senki az Eredetet..nem ajánlom:)), még a Black Swan-t hiányolom tölled.. Shutter Island-nek is örvendek, hogy betetted..nekem még ezeken kivül nagyon tetszett a Szellemíró(ezt véletlen jó fordítást kapott:)), és a The American..ezeket nagyon ajánlom mindenkinek,

Lolo 2011.04.04. 12:28:30

az Eredetet csak az az ember csoport nem szereti és nem érti akinek nem ütni meg az IQ-ja a 100-at... Nehéz film iszonyat jó zenével és még jobb sztorival.. Nem tudom mit nem lehet szeretni rajta..
süti beállítások módosítása