(A jelöltekről korábban már szó volt.) A visszaszámlálás a végéhez közeledik, pár óra és elindul a show, amelynek végén a 2011-es kedvencem, a Drive megkapja a legjobb filmnek járó Oscart. A férfi főszereplő kategóriában, mivel Ryan Gosling személyesen kérte az Akadémiát, hogy ne jelöljék, George Clooney fogja elvinni a szobrocskát. A győztesek között lesz a The Help, mindkét női kategóriában, az Artist kutyusa pedig ellopja a többi szobrot így a végén valójában a Némafilmesnek egy szobrot sem tudnak adni -> a saját kis álomvilágomban így zajlanak az események jelenleg. A valóság pedig az, hogy a The Artist sajnos tarolni fog a főbb kategóriákban.
Idén elmaradt az írás a filmekről, de szerencsére ez nem azt jelenti, hogy nem is néztem meg őket. Na jó, Tom Hanks és Sandra Bullock filmjét még a jelölés sem tudta feltenni a térképre. Hiába Tom Hanks iránti tisztelet, ezt "ismerőseinek" és a 9/11-nek köszönheti. Kritikákat/véleményeket olvasva egy szarkupac az Extremely Loud & Incredibly Close, érthetetlen valójában a legjobb film kategóriában a jelölése, de nem ez az egyetlen szálka, amit le kell nyelnünk. A Tree of Life, Brad Pitt neve miatt nézette meg magát, mint vérfarkas, átváltozás előtt, leláncolva néztem meg a több mint két órát, szenvedtem, többször meghaltam közben, de az vigasztal, hogy Brad Pitt és a Moneyball ott van a jelöltek között még, így lehet ennek is szurkolni, ennek örülni. A Moneyball remek szórakozás volt és a Drive mellett az egyik nagy kedvencem 2011-ből. Ha, valami hatalmas csoda hatására ez a film kapná a szobrocskát (nem fogja) annak is nagyon fogok örülni.
Nem tudok és lehet nem is akarok úgy nyilatkozni a legjobb filmek kategóriájáról, hogy teljesen véletlennek gondolom több film jelölését. Ahogy korábban Tom Hanks, úgy Spielberg és a War Horse vagy Scorsese és Hugo felkerülését sem tartom okos lépésnek. A War Horse giccsesebb mint egy átlagos Valentin napi mozi, a Hugo pedig tőlem az "aranyos" jelzőt kapná meg, de semmiképp nem szobrocskát vagy jelölést. A kilenc filmből sikerült ezzel a szemlélettel hármat már ki is zárni. De ha nem is kombinálnék, akkor sem gondolom, hogy minőségileg ezek a mozik szoborra érdemesek.
A kilences kupacot nézve, kihúzva a kötelező mozikat és azokat amik nem tetszettek, marad öt jelöltem, a Moneyball-ról már írtam, de ismételjük meg, hogy Brad Pitt nagyon jó játékot tesz le az asztalra, és bár nem tőle hangos minden, nálam ő is győztes mindenképp. A The Help bár egy nagyon ismert és sikeres történetet hoz a vászonra, nem gondolom, hogy sikeres lehet a fő kategóriában. A női szereplők, Emma Stone kivételével viszont díjakat kellene kapjanak, vagy ők már megkapták a magukét idén? Van esélyük esetleg tovább gyarapítani a győzelmek számát? Viola Davis vagy Octavia Spencer? Titokban kicsit nekik is szurkolok. A Midnight in Paris kellemes meglepetés volt, a rengeteg mellékszereplővel, az ismeretlen történetével, az eredetiségével levett picit a lábamról és én is úgy éreztem magam, mint a történet főszereplője, kicsit álmodozhattam. Talán ez a film legnagyobb erénye, amellett, hogy Párizs iránti szerelmét meséli el Woody Allen. Olyan érzésem van a film kapcsán, mint az An Education láttán, minden remek benne, de....és felesleges ezt a gondolatot befejezni.
A végére maradt a győztesnek kikiáltott The Artist és a több díjat is nyerő The Descendants. Előbbi körül hatalmas a hype, amit a keddi megtekintés után nem igazán értek. A néma és fekete fehér filmek ideje "lejárt", ez nem eredeti és nem új, csak visszatekint egy olyan korba, ami valamikor volt. Ettől ez még nem a legjobb, és nem nagyszerű. A film felénél konkrétan elaludtam, csend volt a teremben, a zene pedig nem volt elég, az atmoszférája nem tetszett. Elismerésként annyit azért el kell mondanom, hogy az utolsó harmada, rendezés szempontjából jeles és ezt a díjat, ha el lehetne a legjobb filmtől különíteni, adnám is Michel Hazanavicius-nak. A ma látott Descendants nekem sokkal jobban tetszett. Legjobb film kategóriában nálam győztes, George Clooney pedig élete legjobbját hozza sokkal erőteljesebb előadással, mint Jean Dujardin.
A leírtak ellenére, ez sajnos egy The Artist estének néz ki, a 11 jelölést azonban nem fogja mind Oscarra váltani. Remélem a kedvenceim közül is nyer valaki, valamint azok is kapnak Oscart akik valójában megérdemlik. Mint tudjuk, a kötelező, kedvenc és valójában megérdemelt győztesek között hatalmas különbségek vannak.