2007.03.04. 18:08 teddike

Bridge to Terabithia

Címkék: film mozi 2007 bridge to terabithia 9 csillag

Sokat irtam arrol, hogy milyen hangulatban, es hogyan erdemes filmet nezni. Szinten sokat papoltam arrol korabban, hogy ha egy megfelelo hangulatban kapsz el egy, akar meg gagyinak is mondhato filmet, talalhatod nagyon jonak, es akar lehet a kedvenc filmed is.

Bridge to Terabithia, annyit tudtam a filmrol, mint szerintem a legtobb atlag polgar, aki erdeklodik a filmekrol. Csupo Gabor elso, eloszereplos, egeszestes filmje, ami mondhato gyerek filmnek is, de ez nem biztos, hogy igaz, inkabb egy fantasy, amire nem biztos, hogy elvinnem a gyerekem ha lenne. Ezen kivul, amit szinte mindehol megemlitenek a filmrol, hogy az a stab keszitette, akik a Narniat is. Igen, van egy ilyen beutese, es nem is hulyeseg a dolog.

A sztori szerintem jo, ket gyerek, akinek elege van a hetkoznapi vilagbol, gondokbol, teljesen kivulallok az adott eletukben, elmenekulnek egy altaluk krealt mesevilagba. Ok lehetnek ennek a vilagnak az urai, es kuzdhetnek olyan lenyek ellen, ami csak az o elmejukben leteznek. Jo kis film szerintem, es igazabol, megindito. Szval nem tudnek rosszat mondani errol, persze lehetne kritizalni, nagyon sok mas szempont alapjan, de nem illik, vagy nem is kell.

Van egy hatalmas fordulat a filmben, legalabbis nekem az volt, es talan emiatt gondolom azt, hogy felesleges szidni ezt a filmet, mert ha nagyon akarunk, talalunk olyan ertekeket benne, amit jo, ha elraktarozunk. A baratsag fontossaga mindenkeppen ide sorolhato, es lehetunk ovodasok, vagy akar 80as eveiben jaro nagypapa, akkor is elfogadjuk, hogy a baratok kellenek.

Ami ennel is fontosabb egy filmnel, ha eltudjuk kepzelni magunkat abban a vilagban, amit megmutat, talan ettol valik az egesz tokeletesebbe. Sokaig ereztem azt, mikozben neztem, hogy vajon mit is akar ez a film, vagy hova tartunk, mi az a szal, amit erdemes megfogni, es kovetni, de aztan rajottem, megtalaltam. Jo ereztem magam, mikor jottem ki, mert ugy gondoltam, megerte megnezni.

Jo kis vilag ez, es nem lennek meglepve, ha valamikor, mas korulmenyek kozott, de ujra bepillantast nyernek Terabithira foldjere.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr263139878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fefe 2007.05.13. 22:22:45

Ez nem gyerekeknek készült hanem, mindenkinek... Nekem a kedvencek között van a helye... Ez egy egyszerű és tökéletes film, amin igazán el lehet gondolkodni!
süti beállítások módosítása