2008.03.04. 19:19 teddike

Oscar számokban

Címkék: film mozi oscar 2008

Nem most volt, de gondoltam kiírok magamból pár dolgot. Néztem az átadót még február végén, és azon gondolkoztam vajon ezek a filmek mekkora bevételt termeltek eddig. Csak azokat a filmeket akarom nézni, illetve csak azokkal szeretnék foglalkozni, amelyek a legjobb film kategóriában voltak jelölve, illetve vegyük hozzá a Bourne filmet is, hiszen meg kell jegyezzük, hogy három szobrocskát kapott azért.

No Country for Old Man: 8 jelölés ; 4 díj : $69M.
Michael Clayton: 7 jelölés ; 1 díj: $49M.
Juno: 4 jelölés ; 1 díj: $135.000M.
There Will Be Blood: 8 jelölés ; 2 díj: $37M.
Atonement: 7 jelölés ; 1 díj: $50M.

The Bourne Ultimatum:
3 jelölés ; 3 díj: $227.000M.

Elég erős azért ez a lista, és mit akartam ebből kihozni? Már magam sem tudom. Valahol azt akartam érzékeltetni, hogy nem az a jó film, amit nagyon sokan megnéznek, vagy mondhatnám azt, hogy nem azt díjazzák, amelyiknek a legnagyobb a bevétele. Viszont azt mindképpen érdemes megjegyezni, hogy ezek nem rossz eredmények. A Juno mindenképpen kiemelkedik, de ehhez hozzátessük a külföldi eredményeket is, akkor azért elég szép számokat kapunk. A Bourne pedig egyértelműen hatalmas siker. Mindenki kedvence lett, és talán erre a filmre igaz az, hogy a végére, a harmadik részre lett igazán jó. Megjutalmazták a megfelelő módon, és nem tudni mennyi köze van ennek ahhoz, hogy a napokban feljött az a nagy hír is, hogy lesz negyedik rész. Ami több dolgot is jelent. Nagyon szépen zárták a filmet, de lehet folytatni simán. Az eredeti, a könyv is négy részből áll. És tegyük gyorsan azt is hozzá, hogy ez egyenlőre egy aranytojást tojó tyúk, tehát ki kell szedni belőle mindent, amit lehet.

Még azt is meg akartam jegyezni, hogy elvileg az Oscar a SuperBowl után a második legnézettebb műsor. (elnézést, ha nagy hülyeséget mondtam volna) Viszont ebben az évben a nézettsége iszonyatosan alacsony volt. 32 millió. Ami azért nem sok jót jelent. A SuperBowl-hoz hasonlóan itt is hatalmas összeget kérnek el egy reklámért, ebben az esetben ez $1,8M. jelent. Nem biztos, hogy nagyon megérte a hirdetőknek, de biztos ők másképp nézik ezeket az eredményeket.

És akkor a befejezés, lehet semmi értelme nem volt ennek a bejegyzésnek, de nekem hiányérzetem lett volna, ha ez nem íródik le. Számok minden mennyiségben. Akit érdekel, vesszen el bennük kicsit.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr553140220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása