2008.04.24. 22:14 teddike

Street Kings ( Az utca királyai )

Címkék: film mozi 2008 street kings 7 csillag

Nem igazán gondoltam, hogy valaha eljutok oda, hogy elkezdjek bármit is írni a héten, ennek több oka is volt. A helyzet az, hogy nulla kedvel ültem be a filmre, de teljesen jó hangulatban jöttem ki róla. Na nem azért, mert nagyon jó lett volna, hanem mert jól éreztem magam rajta. Lehet ezt érteni? Nos én értem, a lényeg, hogy mivel akció film, így megkapta tőlem azt a lehetőséget, hogy a legnagyobb elvárással üljek be rá. A történet, és a sztárok miatt, vagy csak simán kedvelt szereplők miatt, sok mindent vártam. Mennyire kaptam meg? A kép alatt folytatom. 


Kezdetben a történet. Az első problémás rész, mivel a várakozástól eltérően, azért egy sokkal komolyabb dolgot is meg lehetett volna írni. Az elején rögtön belecsöppenünk az akcióba. Barátunk éjszaka végzi munkáját, egyedül írtja az ellent, elintézi a rossz fiúkat, ráadásul nagyon jó kocsija van, ide vele! Majd kiderül, hogy egy olyan kis kemény magnak a tagja, akik bár rendőrök, nem a legtörvényesebb módon intézik a dolgokat. Védik egymás hátsóját, ám az egyikük korábban kiszáll a bandából és a belső ügyosztálynak bemártja őket, ami nem igazán tetszik nekik. Történik egy gyilkosság, és elindul egy elég komolynak mondható nyomozás, hogy ki is volt a tettes, és persze miért mártották be azt, akit.

Lehet ezt érteni? Nem biztos, de nem is kell, mivel már az elején tudjuk, hogy nagyjából mi lesz, na nem a végkimenetet, hiszen azért a film tartogat pár kellemes fordulatot, aminek nagyon örültem, és nem számítottam rá. Tetszett a környezet, Los Angeles, az éjszaka, és még mindig első osztályú a színészek felhozatala. Továbbá pedig, még nem említettem, hogy azért az akciók nem rosszak, sok véres jelenet, ami azért emelte az egész filmet.

A szereplők, Keanu Reeves, aki egy kiöregedő, vagy elég régóta a szakmában lévő zsarut játszik, viszont szerintem nagyon jól. Élveztem az egész karaktert, meg azt is, hogy ő a rossz fiú a jók között, aki a saját módszereivel rendet tesz. És bár nem tartozott a kedvenc színészeim közé, de Forest Whitaker, egyre szimpatikusabb. Igaz itt nincs azért valami nagy szerepe, de ettől függetlenül amit lehetett, kihozott ebből a karakterből is. Lehetett e volna többet? Nos neki ment volna, de sajnos az írók nem toltak elé egy komolyabb szerepet.

Sokan vártuk, köztük én is, hogy Hugh Laurie mit fog alakítani ebben a szerepben. Ő a belső ügyosztály vezetője, aki nyomozni kezd a Király(ok) ellen. Kezdetben eléggé negatív szereplőnek is tűnhet. És az is igaz, hogy nem tudta levenni a House ruhát magáról, de azért a film során egyre pozitívabb szereplő lesz számomra. Igaz nem kapott ő sem egy hatalmas szerepet.

Mennyire tetszett nekem ez a film? 7/10! Sokat gondolkoztam rajta, hogy kevesebbet adjak, de eléggé ki voltam éhezve egy jobb akcióra, éppen ezért úgy gondolom megérdemli ezt a pontot. Ha összegeznék kicsit, akkor azt kellene mondjam, hogy egy nagyon jó csapatot szedtek össze, de sajnos a forgatókönyv nem lett a legjobb. A sztori nem az igazi, és hiába éreztem azt, hogy jó volt, valami ettől függetlenül hiányzott. A színészeket nem akarom bántani, mert amit lehetett megcsináltak, viszont ha kicsit tovább gondoljuk az egészet, akkor bizonyos vonalakat szerintem sokkal jobban kibontottunk volna. Ilyen a nyomozás, ami azért nem lett a legjobb. Viszont volt végig egy olyan érzésem, hogy a film nagyban hasonlít a Training day-re. Remélem az év során azért jönnek még jobb akció filmek.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr353140268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása