2008.04.30. 00:01 teddike

One Tree Hill - Ötödik évad (és egy kis nosztalgia)

Címkék: sorozat 2007 2008 one tree hill

Nem tudnám megmondani milyen indíttatásból, de úgy döntöttem, hogy ideje lesz kicsit belenézni az első évadba. Na jó, tudom miért néztem bele, de ezt majd később fejteném ki. Jelenleg is megy az ötödik évad, 14 részt már sikeresen meg is néztem az új évadból. Ami biztos, hogy még négy vár rám (egy már lement, a többi pedig hétfőnként, még három hétig). Nem tartozik a legizgalmasabb sorozatok közé, de ettől függetlenül lesznek spoilerek, így a tovább mögött a folytatás.


Nem tudnám megmondani milyen indíttatásból, de úgy döntöttem, hogy ideje lesz kicsit belenézni az első évadba. Na jó, tudom miért néztem bele, de ezt majd később fejteném ki. Jelenleg is megy az ötödik évad, 14 részt már sikeresen meg is néztem az új évadból. Ami biztos, hogy még négy vár rám (egy már lement, a többi pedig hétfőnként, még három hétig). Nem tartozik a legizgalmasabb sorozatok közé, de ettől függetlenül lesznek spoilerek, így a kép alatt folytatom.

Az ötödik évad, azt kell mondjam kicsit fura, ami nem egyenlő azzal, hogy esetleg rossz lenne. Írtam már párszor erről az évadról, kattintsatok. Ahonnan fel szeretném venni a történet fonalát, az már javában benne van az ötödik évadban. Visszatért mindenki Tree Hill-be, kaptunk folyamatosan pár új szereplőt, de a lényeg, továbbra is azok maradtak a középpontban, akik az eddigi évek során. Payton saját kiadót üzemeltet, saját lábra próbál állni, Brooke megnyitotta első üzletet otthon, kirúgta az anyját, és jelenleg éppen azon mesterkedik, hogy saját gyereke legyen, amit egy örökbefogadással oldott meg. Lucas szerelmes, csak éppen nem Payton az áldozat, meg is kéri barátnője (Lindsay) kezét, de az esküvőn elrohan a csaj. Nathan, miután sikeresen belement a dadus játékába, illetve rajtakapták, hogy együtt zuhanyoznak, ami jó nagy átverés volt, Haley kezd neki megbocsátani, újra együtt a család.

Payton még mindig szerelmes Lucasba, és az esküvőn történtek miatt vettem elő az első évadot. Lucas nagy író lett, egy könyv után, nagy nehezen nekiment a másodiknak, és volt benne egy utalás, amiről sokan azt hitték, hogy egy üstökös, de valójában Payton kocsijára gondolt, amit még az első évadban láthattunk. Itt jött a nosztalgia.

Ki emlékszik még arra, honnan indult az egész? A két, egymást gyűlölő testvér, a kosárlabda a középpontban. Majd egyre jobban ment el az egész, a barátság, a szerelem, és persze a család fontossága felé. Ki emlékszik az első mérkőzésre, amin Lucas bemutatkozott, annyira gyerek volt még mindenki. Vagy Brooke, ahogy megpróbálta becserkészni Lucast, vagy Haley ahogy megváltja kicsit Nathant. Vagy a szülők. Karen, és a "gonosz" apa Dan miket vitáztak, vagy ott van Keith, aki számomra az egyik legjobb karakter volt. Na meg persze már az első részekből látszott, hogy Payton Lucas még sokáig fog témát adni, vagy ki gondolta volna, hogy Haley meg Nathan együtt maradnak? Jó kis nosztalgia volt ez. Korábbi írásomban már utaltam arra, hogy nagyon kevés tini-sorozat van. Jelenleg is megy a Gossip Girl, de olyan igazán nagyok nincsenek. Habár lehet nem is nagyon voltak. Éppen ezért örülök, hogy az OTH még mindig itt van, főleg, hogy a szereplők igazából 22 esetleg 23 éves karaktert játszanak. (Itt kell megköveznem magam, hiszen itt van  a Friday Night Lights, ami szerencsére folytatódik majd októberbe.)

Vissza az ötödik évadhoz. Nekem egyértelműnek látszik egy vonal, amin az egész vezethető. Kezdetben én csak 6 részről tudtam, majd lett 8, ezek után 12, és most már 18-nál járunk. Lehet én voltam lemaradva, de a CW egyik legnézettebb sorozata lett, igaz nem produkál nagy számokat, de a hatodik évad is már megrendelve. Ne felejtsük el megjegyezni, hogy az egyik legolcsóbb sorozat, nem viszik túlzásba a készítők. Látszik a részeken, hogy nem sok akciót visznek az egészbe, na meg a nagyon nagy tömeges jeleneteket is kerülik.

A történet alakítása is változott szerintem. Elég hosszan lett felvezetve Lucas esküvője, vagy Nathan, de főleg a dadus ténykedése. Ezek szépen meg lettek oldva, esküvő nincs, helyette jöttek vissza régi szereplők. Nem tudom mennyire volt szándékos, de mivel van folytatás, így Dan is feltűnt, illetve a mostani részben egy kis szerep erejére visszatért Nathan anyukája is. Sőt Lucas családja is visszatért, igaz egyenlőre csak az esküvőre.

Elképzelésem sincs, mi lesz még itt. Főleg azért nem, mert még egy évadon keresztűl ki kell tartania a sorozatnak. Mennyire biztos az, hogy Lucas meg Payton összejönnek? Talán annyira, amennyire abban biztos voltam, hogy Ross meg Rachel, vagy Lorelai meg Luke. Igazatok van, nem lehet összehasonlítani, de valahol ez szinte biztos. Amellett pedig, Brooke őrültsége, másnak nem tudnám nevezni, hogy gyereket akar, nem hiszem, hogy sokáig fog tartani. Mint ahogy az sem lesz mindig így, hogy Dan ne kavarjon be valamivel. Na majd meglátjuk. Mint mondtam, még pár rész van hátra az évadból. Nem tartozik a legizgalmasabb sorozatok közé, de nem sajnálom a 40 percet rá.
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr373140284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dorcika 2009.10.25. 21:19:58

Szerintem nagyon nagyon jó ez a sorozat, sajna még nem tudtam letölteni az 5. évadot, nem tudjátok h honnan tudnám letölteni?
süti beállítások módosítása