2008.05.08. 16:54 teddike

21 ( Las Vegas ostroma )

Címkék: film mozi 2008 21 las vegas ostroma 5 csillag

Mennyire akartok rövid és tömör kritikát olvasni? Nyilván nem lesz az, de ha egy szóval/mondattal lehetne jellemezni a filmet, akkor ez ismét egy csalódás. Nagyobb volt a füstje, mint a lángja ennek a filmnek, így is lehetne írni erről. Pedig, őszinte leszek, vártam a filmet. Magam sem tudom miért. A fiatal szereplők, Kevin Spacey, és egy átverős trailernek köszönhetem talán ezt. Pedig, az előzmények itt sem voltak rosszak. Mondjuk ahhoz képest semmiképp sem azt kaptam, amit szerettem volna. Szerencsém volt, hogy egy hete, nem erre a filmre rohantam be, így volt időm olvasgatni róla, és ennek köszönhetően sokkal kisebb elvárásokkal ültem be a moziba.


Mi a gond a filmmel? Szinte minden? Lehet ez kicsit túlzás lenne, de így van. Kezdjük ott, hogy Las Vegas lassan már lejárt lemez. Sok filmet láttunk, és semmiképp sem szeretném kijelenteni, de én lassan már unom. De ha nem is unnám, akkor vannak sokkal jobb filmek a témában. Ez az ostrom szó is valahol annyira elcsépelt, mivel semmi ilyesmiről nincs szó.

A sztori, szerintem sokaknak lejött a trailer alapján is. Van egy zsenink, aki nagyon profi matekból. Tanulna tovább, de minden egy ösztöndíjtól függ, amit nem valószínű, hogy megkap. 300 ezer dollárt kellene összeszedjen. A legjobb pillanatban figyel fel rá tanára, mármint matek tudására, és beszervezi egy csoportba, akik abból élnek, hogy Las Vegasban blackjackeznek. Tanulók mind, de nagyon jó agyuk van. Számolják a lapokat, így könnyen tudnak nyerni. Elvileg a lapszámolás mint olyan, nem tiltott, csak éppenséggel szétvernek érte. Nehezen tudom én megfogni most ennek a lényegét. A zsenink kicsit amolyan visszamaradott geek arc, nem igazán csajozott, nem is tud sok mindent az életről. Pénze se nagyon volt, éppen ezért amikor közel kerül a csillogáshoz, magával ragadja. Na meg persze a számolás sem megy annyira egyszerűen, főleg ha felfigyelnek az emberre.

Mi volt itt a legrosszabb? Annak ellenére, hogy szeretem a hosszú filmeket, itt már lassan tényleg túlzásba estek. Ezt sokkal rövidebben is meg lehetett volna csinálni, és akkor lehet, hogy pörgősebb lett volna. A másik pedig, hogy mivel csapatban tolják a számolást, ezért jelezniük kell egymásnak, hogy mi a helyzet egy asztalnál. Ezek a jelzések viszont nagyon bénák lettek. Én nem is gondoltam, hogy ezt ennyire el tudják baszni, amikor rengeteg más lehetőség lett volna. A szem és a haj még azt mondom jó dolog, mert nem annyira feltünő, de a harmadik? Nos attól majdnem mindig röhögnöm kellett, aztán a vége felé pedig már szánalmasnak találtam.

Magáról a játékról sem tudnék sokat írni, hiszen mindenki ismeri. Meg a film is megtörtént eseményeken alapszik, eredetileg, de semmi köze ehhez szerintem. Pont a játék részt tudták a legrosszabban megcsinálni. Nem akarok hasonlítani semmihez, de pár éve megnéztem egy tök gagyi filmet (Love don't cost a thing), amiben annyi volt a lényeg, hogy három srác valami versenyre csinált egy motort. De az egyikük szerelmes lett egy olyan csajba, aki a "gazdagok" világába tartozott. Sikerült neki is bekerülnie ebbe a bandába. Csillogás felvitte a dolgát, majd szépen lassan elbukott mindent, barátokat, csajt, amit lehetett. Mi a hasonlóság, és mi itt a különbség, nos sok, és semmi.

Az a baj, hogy az egész a játékra lenne kihegyezve, de pont arról nincs itt szó, vagy nagyon unalmas formában. Ráadásul ez inkább egy tini szerelmes film, mint egy dráma. Nincs itt semmilyen ostrom. Van persze benne pár fordulat, de sajnos kiszámítható a legtöbb. A szereplők sem az igaziak, és Laurence Fishburne illetve Kevin Spacey nagyon keveset szerepel a filmben, pedig őket legalább lehetne élvezni. Van egy kis eyecandy is, Kate Bosworth azért jó csaj, de itt semmit nem tudott hozzátenni a filmhez.


Mennyire tetszett nekem a film? 5/10! Sokat gondolkodtam rajta, hogy esetleg rádobjak egy négyest, de aztán úgy voltam vele, hogy kegyes leszek. Ezzel a filmmel nagyon már úgy sem fogok találkozni. A dvd nem kell, és nem hiszem, hogy másodjára megnézném. Nyugodt lelkiismerettel adtam rá öt pontot. Nem szoktam, és most sem mondom, hogy ne menjetek el megnézni, mert lehet, hogy valakinek ez fog tetszeni. Viszont az biztos, hogy itt semmi pörgés, vagy akció nincs. Egy tini csapatról szól, és igazából a barátságról, a pénzről, csillogásról, na meg arról is, hogy nem csak az utóbbi kell, hogy fontos legyen. Las Vegas és az ostrom, na meg a blackjack. Ezek azok amik teljesen jelentéktelen szerepet töltöttek be a filmben, főleg akkor, ha mondjuk elgondolkodunk, hogy az Ocean sorozat mit adott nekünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr213140297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása