2008.08.21. 23:14 teddike

Korfu 2008

Címkék: okossagok nyaralas 2008 corfu messonghi

Ha már írtam, hogy pár szóban kitérek a nyaralásra meg is teszem. Legyen itt egyik kedvenc képem a sziget egyik látványosságáról, aztán a tovább után folytatom.

Ha már írtam, hogy pár szóban kitérek a nyaralásra meg is teszem. Legyen itt egyik kedvenc képem a sziget egyik látványosságáról, a kép alatt folytatom.

Egy éve a szigeten nyaraltunk, Kavoson volt a szállásunk, és onnan jártuk be az egészet. Ismerkedtünk a partokkal, a látványosságokkal, és úgy az egész szigettel. Aztán eljött a következő nyaralás tervezésének ideje, és mivel nagyon megtetszett az egész sziget, idén is oda kellett menni. Most már kicsit feljebb költöztünk, Kavos teljesen délen van, 20 km különbséggel, Messonghi lett a székhely. A Zoi Apartman-ba laktunk és a Dias Zeusz vitt ki minket. A szállásról, illetve a szobáról nem lehet sok mindent mondani. Tipikus görög szállás, két nagy ágy, kis szekrények, kis konyha és közepesen felszerelt az egész. Viszont ami vitt mindent, az a külső dolgok. Erkélyről kinézve, 5 méterre volt tőlünk egy nagyon szép medence, és sok időt töltöttünk itt ennek megfelelően.

Az oda utazás szenvedős volt, busszal mentünk, 28 óra, amibe benne volt a komp is, így nem igazán élvezte egyikünk sem, viszont a szállás, és a sziget látványa már az első percben kárpótolt mindenért. Az első és második nap a szállás környékén voltunk, medence, tenger, ismerkedtünk a környékkel, megettük az első görög  gyrost, és tzatzikit. A negatív dolog csak egy személy volt, a helyi Dias-os csaj, aki jó ügynökhöz hasonlóan megpróbált minden fakultatív programot ránk sózni, persze nagyon drágán. 35€ lett volna nála egy hajó kirándulás a helyiek 20-28€ között adták ugyan ezt. Béreltünk inkább egy autót, és ezzel faszán bejártuk ismét a szigetet.

Első nap megnéztük a teljes keleti partot, nekimentünk a Pantokrator-nak, de rossz utat választottunk, éppen ezért nem tudtunk felmenni a csúcsra, így viszont nagyon kalandosra sikeredett az egész kirándulás. Innen átmentünk Sidariba, ahol partoztunk, betoltuk a méltán híres Sidari Gyrost , ami nagyon finom, és hatalmas, ehhez képest pedig nagyon olcsó, 3€ még mindig. Innen pedig elmentünk egy teljesen új helyre, mármint amit egy éve nem látogattunk meg, ez volt aCape Drastis . Innen mivel fáradt volt mindenki, és nem akartunk este nagyon csinálni semmit, benéztünk inkább a reptér mellett lévő gátra, ahonnan sikerült több le és felszálló gépet is megnézni. Ha belegondolok még mindig beleremegnek a lábaim. Nagyon nagy élmény volt.

A második nap jött a nagy kedvenc. Első körben bementünk a Sissy kastélyba, majd innen jött Paleokastritsa. A legszebb part, és legjobban várt szakasz. Nagy sziklák, tiszta és nagyon hideg víz. Nekünk ez volt a csúcs. És azt kell mondjam az árak sokkal jobbak lettek. Mire gondolok? Elmentünk ketten egy órára vizibiciklizni, ami 10€ volt. Majd szétnéztünk, és szintén 10€ letétele után elvittek egy fasza kis kirándulásra, és megnézhettük a helyi látványosságokat. A barlangokat, sziklákat, és sikerült megnézni aBlue Eye-t is. Tényleg azt kell mondjam, felejthetetlen élmény volt ez mindenki számára. Innen felmentünk Lakones-be, ami pont Paleo fölött van, és fantasztikus kilátás van innen az egész partra. Ha becsukom a szemem még mindig ezt látom, annyira szép volt. Mivel a nyugati oldalon voltunk, úgy döntöttünk, hogy megnézzük a naplementét, de nem sikerült beérni oda, ahova eredetileg akartunk, így Glifada Beach -ről néztük, innen sem volt csúnya.

A harmadik nap volt a leghosszabb. Első körben a főváros, Kerkyra, vásárlás, nézelődés, majd délután Aqua Land. Hatalmas csúszások, hullám medence. Majd innen haza és kis készülődés után mentünk a korábbi élményeink helyszínére. Irány Kavos! Parkolás rögtön az elején, majd ki a partra, vittünk kellő mennyiségű alkoholt, majd miután elfogyasztottuk, jöhetett a Buzz. Itt voltunk egy éve minden este. Az árak nem változtak, a hely nem változott, még mindig tele van angolokkal, és hatalmas party hely az egész. Szóval reggel hatig itt toltuk a dolgokat. Na nem végig egy helyen, mert 4kor ez bezárt, átmentünk az After-ba. Reggel hat után indultunk vissza a szállásunkra, és szerintem mindent elmond az érzéseinkről, ha azt írom le, hogy elmenetel közben elmorzsoltunk azért egy két könnycseppet az új és a régi emlékek miatt.

A nyaralás többi része sajnálatos okokból kifolyólag pihenéssel telt, nem mentünk már sehova sem, viszont ettünk végre nagyokat, tengeri cuccok, és helyi grillezet husikat . Az árak nem változtak, nem lett drágább a sziget, és teljesen meg voltam elégedve mindennel, amit itt tapasztaltam. Csak a testem jött haza ez biztos. Lehetne sokkal részletesebben is írni természetesen, de nagyon sok élményem van, amit nem igazán tudnék megfogalmazni, vagy leírni. Ezt jól tudnám szemléltetni azzal, hogy nekem hatalmas élmény volt csak úgy feltett lábakkal lenni a szállás erkélyén és nézni a medencét illetve a környéket. Na most ezt hova ragozzam? A képet ennél sokkal beszédesebbek, nézzétek meg őket.

A végére pedig jöjjön egy videó, amit a képekből raktam össze:

Röviden ennyi, csak egy kérdés maradt: Mikor megyünk vissza?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.