2008.09.26. 23:05 teddike

The Mentalist - Pilot

Címkék: sorozat 2008 2009 the mentalist

Nyomozós sorozatok és a CBS?! A kérdés ezzel az, hogy nem elég még belőlük, vagy találtak valami új vonalat, amit elég érdekesnek találtak ahhoz, hogy képernyőre is rakják? Valami hasonlóban reménykedtem akkor, amikor elkezdtem megnézni az első kockákat a Mentalistából. Az események, a sorozat, meg természetesen a szereplők is kicsit magukkal ragadtak. A kérdés adott, vajon miért? Spoilerekkel a kép alatt folytatom.

"Honestly, its not as bad, as it looks!"

Tekerjünk vissza oda, hogy mi is az alapsztori. Patrick Jane (Simon  Baker) egy nyomozó, akinek nagyon jó a megfigyelőképessége, éppen ezért besegít a rendőrségnek. Ezen képességét korábban úgy állította be, hogy valami misztikus erővel rendelkezik, lát hall csinál dolgokat, amikre mások nem képesek. Ezen törekvéseinek köszönhette azt, hogy előbb a rendőrség kérte fel évekkel korábban, hogy segítsen megoldani egy ügyet, és ugyanennek köszönhette azt is, hogy egy sorozatgyilkos útjába került. 

Ezt a történetet a rész közben ismerjük meg, a pilot egy külön esettel foglalkozik. Az egész egyébként baromi jól kezdődött, és lehet emiatt is vagyok elkápráztatva. Indul a sorozat, egy gyilkosság helyszínén vagyunk, ott vannak a rendőrök, rengeteg szomszéd, hatalmas ház, a vélt gyanúsítottat rakják is be a rendőrautóba. Megérkezik Patrick, a szülök éppen adnak egy sajtótájékoztatót, és két perc alatt leszűri, hogy valami nincs rendbe. Bemegy a házba, csinál magának egy szendvicset, lefőz egy adag teát, és ekkor jön be pont anyuka, aki a meghalt lányát siratja. Könnyed beszélgetés, majd lényegre törő kérdés, nem a férje ölte meg a saját lányát? Ekkor van az a rész, amikor az ember kényelmesen hátradől, megvan a gyilkos, megvan minden, 40 percen keresztül már csak bizonyítani kell. Közbe csatlakozik apuka is, a mentalista arrogáns és bad ass módon gyorsan meg is kérdezi, hogy mi köze van a lánya halálához? Apuka hebeg habog, mire anyuka kimegy, bejön egy fegyverrel és apuka már nincs közöttünk, alulról szagolja az ibolyát. Most tartunk ott, hogy elment nyolc perc a sorozatból, és jön egy teljesen új eset.

Ekkor gondoltam azt, hogy fasza, megfogtam a karfát, felültem, kimentem innivalóért, majd pár káromkodást eleresztve, hogy átvertek, beültem a következő 35 percre a sorozat elé. Tudom nem egyszerű ennyi idő alatt eldönteni valamit, de ha azt nézzük, hogy ez egy pilot, akkor hét nyolc perc után már jött is egy olyan jelenet, amitől kiejtettem volna a poharat a kezemből, akkor milyen lehet a folytatás?

Nem rossz, ezt most csak azért mondom így, mert szerintem az első részt nagyon jól összerakták. Az elején megvolt az előbb felvázolt eset, aztán jött egy újabb eset, kis apró nyomok a múltból, válaszok arra, hogy Patrick miért tart ott ahol, és persze az ügy megoldása. 

Említettem ugye, hogy Patrick a Mentalista, látnok vagy valami ilyesmi, ami persze kamu, igazából csak baromi jól tud megfigyelni a dolgokat. Ha ismétlem magam, akkor sorry. A megfigyelései miatt képes észrevenni olyan részleteket, amik sokaknak fel sem tűnnének. Illetve tud olyan következtetéseket levonni, amire hétköznapi emberek képtelenek.

Korábban is mondtam, van egy saját stílusa, mondhat neki bárki bármit, csinálja amit jónak lát, és baromi jól adja elő magát. A részből nem csak a múltja derült ki, a nyomozáshoz való ragaszkodása, hanem az is, hogy az egész évad során mi lehet a hosszabb átívelő történet. Ehhez persze minden részben hozniuk kell valami komolyabb esetet is. 

A pilot 8/10. Jó szereplők, főleg Simon Baker és akiről egyáltalán nem beszéltem, de a csapatba van még Robin Tunney is, aki a Prison Break első évadába Linc ügyvédét alakította. Jó párost fognak ők alkotni. Azon kevés sorozatok közé tartozik, amelyik rögtön az első rész után arra hajazott, hogy gyorsan ide a következőt. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr293140554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ancsi 2009.01.28. 16:07:03

Nem rossz. Adok neki egy esélyt. Remélem lenyomják az egészet

mona 2009.03.07. 17:20:30

Tetszik ahogy leírtad a story-t. Sajnos az első két részről lemaradtam, de azóta egy másodpercet sem tudtam elmulasztani belőle. Az első részt sajnálom talán a legjobban,mert ha jól tudom, volt benne egy éttermes jelenet, amit mindenképpen szerettem volna látni. Főkképpen a szöveg érdekelt volna. Bár a youtube-on fent van, de az angol nyelvű, és abból egyenlőre alig értek vmit. Örülnék neki,ha vki fel tudná röviden vázolni, hogy mi volt a beszélgetés lényege...:S

LadyTime11 2009.05.04. 17:34:45

Sziasztok, nekem is nagyon tetszik a sorozat:)) Mona: itt egy link ahonnan letöltheted az eddigi fejezeteket magyarul, csak előbb regisztálni kell majd az oldalra: http://main.intrex.hu/bestseries/index.php?showtopic=1015 hello

LadyTime11 2009.05.05. 22:11:53

hello, feltettem youtube-re az éttermes jelenetet magyarul :)) itt a link: http://www.youtube.com/watch?v=VoKQr1-r-Bg
süti beállítások módosítása