2008.10.30. 16:35 teddike

Max Payne ( Egyszemélyes háború )

Címkék: film 2008 max payne 6 csillag

Komolyan nincs szerencsém idén a legtöbb filmmel. Majd vissza fogom nézni, hogy mivel voltam baromira elégedett. A hazai forgalmazok meg bekaphatják minimum a középső ujjamat. Mire oda kerültem, hogy megnézzem a filmet, nagyon elment a kedvem az egésztől, pedig voltak nagyon jó és hangulatos részei. Az viszont biztos, hogy ez nem akció, közelében sincs annak, egy tipikus B mozi, annak megfelelő kidolgozással. 

max payne

A történet ismeretlen még valakinek? Max Payne elveszíti a családját. Megszállottja lesz a nyomozásnak, hiszen három év elteltével sem képes megnyugodni. A "be nem fejezett ügyek" (cold case) osztályán dolgozik. Eseményt esemény követ, megismer egy nagyon jó csajt, feltűnik a volt társa, és a folyamatos gyilkosságok miatt nem csak a belső ügyosztály kezd el nyomozni utána, hanem ő is elkezd új nyomokat felkutatni a családja halála körül. 

A film egy játékadaptáció, gondolom sokan hallottatok már a hasonló címmel bíró számítógépes játékról, amelynek két része is megjelent. Ezekben elsőként használhattuk a Bullet Time és Shootdodging funkciót. Én is megszállottja voltam a játéknak nagyon régen, igaz csak örültem annak, hogy ilyen lehetőségek vannak, és annak, hogy a Matrix hatására vagy nem, de nagyon jó lassítások és mozgások voltak a játékban. Ehhez képest mit tudott a film visszaadni ebből? Sajnos nem sokat.

Max Payne alakítója Mark Wahlberg lett, aki szerintem a lehető legjobban hozza a saját szintjén a B színészt és a karaktert is. Szerintem az ő helyzete a legegyértelműbb, ezt tudja, ebben jó, és ezt meg is kaptuk tőle. Ezen kívül itt volt még Mila Kunis, aki volt már idén sokkal szebb is (Sarah Marshall), és Olga Kurylenko-val karöltve egy érdekes orosz testvérpárt alakítottak. (Itt jegyzem meg sajnálom, hogy szinkronos változatot választottam elsőre, mert mindkét csaj orosz akcentusától a falra tudtam volna mászni.) Úgy látszik Olga nélkül nincs játékadaptáció, hiszen a Hitman-be is szerepelt. Itt nem sok szerephez jutott, igaz abban a kevés percben nem tudta levenni senki róla a szemét. Kár, hogy megkapta a Bond film szerepét, sokkal többet is mutathatott volna magából, ha csak egy Hitman lenne mögötte. 

Visszatérve a filmre, amiről nagyon sokat nem lenne szabad írnom. A játék rajongói biztos megnézik majd, de szerintem a többségük csalódni fog. Igaz amikor megláttam a Roscoe Street táblát, az aluljárót, és bármilyen furcsa az első budis jelenetet, kirázott kicsit a hideg. Ami viszont sajnálatos, hogy az első komolyabb akcióra nagyon sokat kellett várni. A film baromi lassan épült fel. Max csak jött ment, nem igazán történt semmi. A korábban említett újító játékelemeket is csak egy egy alkalommal láthattuk, ami azért nagyon kevés, sokkal több kellett volna belőle. Ami viszont nekem tetszett a képzelgések közben megjelent, trailerből is megismert "lények". Arról, hogy ezek mik is valójában, a filmből kiderül.

max payne

Mennyire tetszett nekem a film? 6/10! Biztos vagyok benne, hogy ez egy nagyon magas pontszám, sokkal kevesebbet kellene adni, de a játék iránti szeretet győzedelmeskedett a film felett is. És azt kell mondjam Mark Wahlberg teljesen elfogadható volt, pedig tőle vártam a lehúzást. Kár, hogy kevés akció volt benne, sokkal több kellett volna, és sajnos kevés a játékban is megismert elem. Mondjuk ismétlem magam, a Roscoe Street azért elérte nálam, hogy előkeressem a játékot. A filmről még annyit, hogy dvd-n még egyszer valamikor biztos nézős lesz.

Egy keveset írnék még a film sorozatokhoz kapcsolható elemeiről is. A film egyik gonoszát nem más alakítja mint Amaury Nolasco (Sucre - Prison Break). Max Payne egykori társa Donal Logue (Tidwell - Life) személyében köszön vissza. Vagy itt van Chriss O'Donell (Finn - Grey's Anatomy) is, illetve egy teljesen szöveg nélküli szerepre beugrott Brea Grant (Daphne - Heroes). De mondhatom még Beau Bridges-t (My Name is Earl, Stargate) is. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr593140673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomee 2008.10.30. 21:24:29

Csalódás volt. A Roscoe Street-tel ugyanúgy voltam, mint Te, az az egész jelenet azonnal a játékra emlékeztetett. Kár, hogy végül ez a helyszín maradt meg a leghangulatosabbnak az egész filmből. A képi világ viszont tetszett, kellően darkos, komor. A történettel nem kellett volna ennyit kavarni, kicsit több akciót belevinni és remek, vagy legalább korrekt adaptációt kapunk. Tényleg kár érte, Marky Mark legalább jó volt. Nekem ez 5/10.
süti beállítások módosítása