2008.11.06. 22:53 teddike

Legend of the Seeker

Címkék: sorozat 2008 2009 legend of the seeker

Lehet nem pont a mai napot kellett volna arra választani, hogy megírjam a véleményemet az első részről, de ha nem most akkor lehet semmikor. A pillanatnyi kedvem meg majd meglátjuk mennyire befolyásolja a dolgokat. A Legend of the Seeker egy fantasy sorozat, ha kellene valamihez hasonlítanom akkor Xena meg Hercules ugrik be. A helyzet az, hogy nem nagyon vagyok nagy fantasy sorozat rajongó, gondolok arra, hogy az előbb említett sorozatokat sem nagyon néztem, viszont látva a Seeker előzeteseit mindenképpen adni akartam neki egy esélyt.

Ebből is látszik, hogy nem vagyok ott a Seeker világban, a könyvet/könyveket ami alapján a sorozatot forgatták nem olvastam, nem is tervezem, éppen ezért ezen írás már lehet itt elvérzik. A könyvet azért említsük meg: Terry Goodkind: Az első szabály, ami ha jól összeraktam a dolgokat, akkor ezt az első részt fedné le. Terry Goodkind 11 könyet írt egyébként, ezek közül az első Az első szabály. Összefoglalólag pedig The Sworth of Truth néven fut a történet. 

A sorozatról annyit érdemes tudni, hogy most november 1-án startolt, rögtön egy dupla részt kaptunk, a forgatás egyébként Új-Zélandon történt, amivel szintén hasonlít a korábban említett nagy elődökhöz, illetve azok és ezen sorozat munkálatainál is részt vett Sam Raimi. A szereplők számomra elég ismeretlenek, de a három fő karakter szerepében: Craig Horner (Richard Cypher/"The Seeker"), Bridget Regan (Kahlan Amnell), Bruce Spence (Zeddicus Zu'l Zorander).

A leírtak után talán egyértelmű a kérdés, hogy akkor vajon miért néztem, és főleg miért írok róla? Az érdeklődésemet mint mondtam az keltette fel, hogy a trailer szerintem nagyon jól sikerült. Nagyon jó képek, jó jelenetek, lassítások, meg azért valamilyen szinten csak érdekel a fantasy világa. Ezek után a héten vetettem rá magam az első részre, amiről a kép alatt folytatom, mondhatni spoileresen, szóval óvatosan akik még nem látták.

Lehet nem pont a mai napot kellett volna arra választani, hogy megírjam a véleményemet az első részről, de ha nem most akkor lehet semmikor. A pillanatnyi kedvem meg majd meglátjuk mennyire befolyásolja a dolgokat. A Legend of the Seeker egy fantasy sorozat, ha kellene valamihez hasonlítanom akkor Xena meg Hercules ugrik be. A helyzet az, hogy nem nagyon vagyok nagy fantasy sorozat rajongó, gondolok arra, hogy az előbb említett sorozatokat sem nagyon néztem, viszont látva a Seeker előzeteseit mindenképpen adni akartam neki egy esélyt.

Ebből is látszik, hogy nem vagyok ott a Seeker világban, a könyvet/könyveket ami alapján a sorozatot forgatták nem olvastam, nem is tervezem, éppen ezért ezen írás már lehet itt elvérzik. A könyvet azért említsük meg: Terry Goodkind: Az első szabály, ami ha jól összeraktam a dolgokat, akkor ezt az első részt fedné le. Terry Goodkind 11 könyet írt egyébként, ezek közül az első Az első szabály. Összefoglalólag pedig The Sworth of Truth néven fut a történet. 

A sorozatról annyit érdemes tudni, hogy most november 1-án startolt, rögtön egy dupla részt kaptunk, a forgatás egyébként Új-Zélandon történt, amivel szintén hasonlít a korábban említett nagy elődökhöz, illetve azok és ezen sorozat munkálatainál is részt vett Sam Raimi. A szereplők számomra elég ismeretlenek, de a három fő karakter szerepében: Craig Horner (Richard Cypher/"The Seeker"), Bridget Regan (Kahlan Amnell), Bruce Spence (Zeddicus Zu'l Zorander).

A leírtak után talán egyértelmű a kérdés, hogy akkor vajon miért néztem, és főleg miért írok róla? Az érdeklődésemet mint mondtam az keltette fel, hogy a trailer szerintem nagyon jól sikerült. Nagyon jó képek, jó jelenetek, lassítások, meg azért valamilyen szinten csak érdekel a fantasy világa. Ezek után a héten vetettem rá magam az első részre, amiről a kép alatt folytatom, mondhatni spoileresen, szóval óvatosan akik még nem látták.

Az első rész ott kezdődik, hogy két nő lovon menekül a katonák elől, gyönyörű táj, nagyon jó lassítások, elvarázsolt az egész főleg, hogy végig ott kattogott bennem, hogy ez "csak" egy sorozat, ami ráadásul nem is nagy csatornán került műsorra, szóval nem sok pénzt költhettek rá. A két nő közül az egyiket sajnos eltalálják, meghal, míg testvére, valami fénylő tárgynak a segítéségével átmegy egy burkon/határon és folytatja útját. Ezzel párhuzamosan egy fiatal srác, éppen hidat épít, megkönnyítve ezzel a helyiek dolgát, majd arra lesz figyelmes, hogy egy nagyon figyelemre méltó hölgy menekül. Könnyen kitalálható, hogy életük innentől összefonódik, illetve biztos a találkozás.

Megmondom őszintén, és akkor újfent elnézést kérek a könyv rajongóitól, többször eszembe jutott azért az Eragon, vagy a Stardust. Itt a történet röviden annyi egyébként, hogy a menekülő hölgyek egy olyan csoport tagjai akik a Seeker-t keresik, aki megszabadítja majd a világot a nagy és hatalmas hadúrtól, Darken Rahl-tól. Richard sorozatos véletlenek miatt eljut egy varázslóhoz, akinél megtalálja Kahlan-t, illetve az is kiderül számára, hogy ő maga a Seeker. Innentől kezdve ezen történet abból áll, hogy megpróbálja elfogadni sorsát/küldetését, illetve miután rájön arra illetve ténylegesen elfogadja küldetését elkezd harcolni a gonosz ellen.

Tudom ez nagyon összebarmolt történet lett, de ebből nagyjából levágható a dolog. Egyébként minden rész egy történet lesz, tehát bárki bármikor beszállhat a nézésébe. Ami ennél sokkal fontosabb, hogy a megvalósítás maga, amennyire jó volt az elején, annyira visszavettek a többi jelenetben. Volt pár érdekesen megoldott kardos jelenet, vagy csak simán a harcok. Illetve a felbukkant egyetlen lény sem lett valami jól kidolgozva. A végén pedig a nagy csata is hagy egy kis kívánnivalót maga után. DE! és ez egy hatalmas de, mivel ez ide bőven elég, ettől még nagyon is élvezhető a dolog. Több millióval megdobták volna a sorozatot, akkor biztos más lett volna, de mint mondtam így sem rossz. A hangulat, a fantasy világa, olykor a varázslatok nagyon jók. Éppen ezért nekem ez 6/10.

Azért ennyi, mert végig ott volt bennem, hogy vajon mennyire követi a könyvet, és biztos vagyok benne, hogy nem igazán, illetve nem a legjobban. Aztán ezek után elkezdtem olvasgatni véleményeket, és több olyan jelenetet is kiemeltek, amik nekem is szemet szúrtak, de egy második megtekintés után egyértelműen kimaradtak. Gondolok itt arra, hogy többször elhangzik, hogy Richard/Seeker kezébe került kard hatalmas erővel bír, hiányoltam a történetet, meg sokkal több infót erről, ez kimaradt sajnos. Aztán Richard apukája meghal, ez is elég szegényesre sikeredett. Még egy dolog, amit már utólagos olvasás után derült ki, az pedig a Varázsló karaktere, aki a könyvben teljesen más, mint amilyen a sorozatban lett. Még egy apróság, ami most jutott eszembe, az Richard karaktere, aki a sorozatban úgy jön le, hogy az elején nagyon naiv, egyenesen hülye, ami nagyon idegesítő, de aztán ebből szépen felfejleszti magát. 

Ezektől függetlenül mindenképpen érdemes adni egy esélyt az egésznek, mivel a hangulata szerintem nagyon jó. Az igaz, hogy olykor lelassul az egész, de aki szereti a fantasy-k világát, akkor cuppanjon rá, mert nem fog csalódni.  

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr773140702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_104632 2008.11.08. 09:32:12

Kíváncsi voltam már egy olyan ember véleményére, aki nem olvasta a könyveket. A Xénához, Herkuleshez én nem hasonlítanám, mert teljesen más történet. Ilyen sorozat még nem hiszem, hogy készült. A lassítások nekem nem annyira jöttek be, mint neked, és néhol úgy éreztem, hogy kicsit sok ez a 87 perc, pedig sokat egyszerűsítettek a regényen. Ha érdekel az én véleményem, mint rajongóé, akkor itt írtam róla: http://desmondwallace.freeblog.hu/archives/2008/11/03/Legend_of_the_Seeker_premier/
süti beállítások módosítása