2009.01.30. 22:20 teddike

Taken (Elrabolva)

Címkék: film 2009 taken 8 csillag

"Pár nappal ezelőtt még a haverokkal ültem a kertben, beszéltünk a régi dolgokról, többnyire munkáról. Arról, hogy milyenek voltunk, merre jártunk, és mennyire tökös legények voltunk. Iszogattunk, grilleztünk, amikor megcsörrent a telefon, a lányom volt az, aki megkért, hogy másnap, ha ráérek fussak vele össze, mert mondani szeretne valamit. A haverok, akik akkor láttak, rögtön észrevették, hogy mennyire megörültem ennek, mivel a munkámat is ezért hagytam ott, hogy több időt tudjak foglalkozni a lányommal, aki már lassan 18 éves. 

taken

Mondanom sem kell, hogy nagyon izgatottan mentem el a találkozóra, de ekkor több pofon is ért egyszerre. Először is megjelent az anyukája is, akire nem számítottam, na meg olyan képtelen ötlettel álltak elő, amit nem volt kedvem benyelni. Egy fiatal lány, a barátnőjével, ketten egyedül Párizsban. Mit lehet ilyenkor tenni? Vagy én leszek a fasz apuka, akit még jobban fog utálni, vagy aláírom a papírokat, és mehetnek Európába. Az utóbbit választottam, majd 24 óra alatt hatalmasat változott a világ. Az első telefonbeszélgetés alkalmával a lányom látta, ahogy legjobb barátnőjét elkapják, elrabolják a saját házukból, majd elindulnak utána is. Azt amit akkor a telefonon keresztül meg kellett élnem, senkinek nem kívánom, hallottam ahogy elragadták az ágy alól, majd azt is, hogy valaki felveszi a telefont. Arról, hogy mit mondtam, mi történt utána, és mi lett a történetnek a vége szerintem jobb ha ti is megnézitek."

Így kezdődik az a film, amiről lassan már egy éve tudunk, hogy létezik, közel hat hónapja már látható, és Amerikában még csak ezen a héten fogják bemutatni. Viszont minden pénzt megér, ha lehet ezt mondani. Főleg azoknak, akik egy nagyon tökös akciót szeretnének látni. Egy ember harca saját magával, a lányával, majd annak elrablóival. Saját módszerek, fegyverek, verekedés, minden amitől igazinak tartunk egy ilyen filmet.

Nincs semmi extra benne, nem a látvánnyal operál, hanem Liam Neeson egyszemélyes háborúját követhetjük végig, egy olyan világ és hálózat ellen, ami napjainkban is virágzik, csak éppen hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla. A film emiatt is nagyon jó, mert pontosan megmutatja, hogy ki milyen kompromisszumot is köt azért, hogy jobban érvényesüljön. Nem mondom, hogy teljesen valós helyzetet fest le, de sajnos borítékolható, vagy van benne valami igazság.

Mennyire tetszett nekem a film?! 8/10! Luc Besson ismét jó filmhez adta a nevét. Liam Neesen meg végig nagyon kemény, olyan mint egy lányát féltő apának lennie kell. A többi mellékes, nem is kell foglalkozni vele. Le kell ülni a film elé, és percek alatt bedarál. Csak ajánlani tudom.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr343140908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_110897 2009.07.08. 17:09:51

egyetértek az értékeléssel, én is csak ajánlani tudom mindenkinek. Liam Neeson nagyot alakít.

xtc · htttp://myupload.mlap.hu 2009.10.25. 12:58:55

üdv lenne egy kérdésem hátha tudja rá valaki a választ ! Az elrabolva című film végén megy egy jó szám ( rock) de sajnos nem találom sehol meg azt se hogy mi a címe valaki tudna neked ebben segíteni hogy mi az előadó neve és a szám címe ? Köszönöm előre is ;)

Mátrahegyi Sándor 2010.01.21. 09:06:30

Sziasztok! Nem tudná valaki megmondani, hogy az Elrabolva c. filmben, a főszereplőnek, milyen telója van? Köszi
süti beállítások módosítása