2010.05.16. 18:56 teddike

Supernatural - Ez egy finálé volt (5x22) - írta SirAlex

Címkék: sorozat supernatural 2009 2010

Mivel nem követem/nézem a sorozatot, így az ötödik évad fináléjáról vendégblogger - Sir Alex emlékezett meg. A bejegyzés spoileres, így ennek megfelelően olvassatok tovább.

Megvolt a finálé, ami eredetileg a sorozat végét is jelentette volna, de végül a nézettség függvényében csak meggyőzték a srácokat a folytatásról. Nem tudom, hogy jól tették-e?! Az évad összességében elég erősre sikerült, sokkal sötétebb volt a hangulata a apokalipszis által generált nyomás miatt, mint az eddigiek, ami persze egy "horror" sorozat esetében nem gond, de ez talán nem minden rajongónak jött be. Az évad során a Winchester testvérek sokkal komolyabb vizekre hajóztak, mint az előző évadokba. Démonok közül már csak a komolyabbakkal álltak szóba, és többnyire angyalokkal harcoltak és cimboráltak. Rengetek jó ötlet és megvalósítás volt a sorozatban, amivel teljesen hihetővé tették, az amúgy teljesen elborultnak ható dolgokat. Mind az angyalok ábrázolása, mind a lovasok régi autói, mind-mind hatalmas ötletek, amik kiválóan illeszkedtek a sorozat hangulatába.

supernatural

A világ vége az egész évad alatt elkerülhetetlennek tűnt, és úgy látszott, hogy már a szerepeket is előre megírták. Közben voltak reménysugarak, de mindenkinek fel kellett adnia a saját elveit, és néha el kellett adnia magát, hogy azt a kis esélyt is megragadhassák. Nálam a főszál-mentes részek is hozták a szintet, és nagyon ritkán éreztem úgy, hogy csak időhúzó jelleggel kerültek az évadba. Sajnos a sorozatra eddig jellemző humorból jóval kevesebbet kaptunk, mint a korábbi évadok során, de azért okoztak a karakterek kellemes perceket. Sok kritikát kapott, hogy a fiúk csak porhüvelyek legyenek a végjáték során, és ezzel szinte teljesen elveszítsék a jelentőségüket, de végül ezt is korrektül oldották meg.

A finálé kissé lassan indult, de a szokásos zenei felvezetés megadta a hangulatot. Mindenki felkészült a harcra, és bár megvolt a megoldás kulcsa, mégsem hittek benne igazán, hogy sikerülhet. Sam az egész évad során elég ellenszenves volt, de végül az ő kezébe került a világ sorsa, és a rész közepén úgy tűnt, hogy el is rontotta a dolgot, ahogy azt vártuk. Kellett ez a hullámvölgy, hogy érezhessük, hogy mi lenne, ha a fiúk tényleg elbuknák az utolsó ütközetet. Persze tudtuk, hogy az évadnak valamelyest pozitív véget kell, hogy érjen, és nem is kellett csalódnunk. Dean lazára vette a figurát, és a végjáték kulcsát jelentő Impalával gurult a harcmezőre. Kiváló megoldás volt, hogy az egész részt Edlund meséli el prófétaként, a történet utolsó lapjait írva.

supernatural

A végjátékban pedig rengeteg moralizálás, egy nagyon jól összevágott klip az egész sorozatból, és egy elég gyenge harc volt, valószínű ennyi fért a költségvetésbe. Lucifer az első körben mindenkit kinyírt, majd Mihállyal és Sam-mel együtt került vissza a ketrecbe. Aztán Cas visszatérésével, és a főbb karakterek rendbetételével visszakanyarodtunk a némiképp pozitív befejezéshez. Mindenki folytatja a saját útját, Dean pedig visszatér a családjához, és felhagy a vadászattal.

Ha rajtam múlt volna, itt lenne vége a sorozatnak, és láthatóan az írók is erre készültek, mert minden szálat szépen elvarrtak a rész végére. Aztán jött a záró 1 perc és a cliffhanger, ami rengeteg kérdést vet fel. Egy kiváló sötét hangulatú 5. évadot láttunk, egy sorozatzárónak is beillő záró epizóddal. Remélem a folytatás, és az új történetszál nem lesz túl erőltettet, bár bevallom, én nem tudom elképzelni, hogy mit lehetne ebből még kihozni.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr713142305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajtosrolo · http://sajtosrolo.blogspot.com/ 2010.05.16. 20:20:22

Erre még nem is gondoltam, de tényleg kevesebb humor volt benne. Én már nem tudom komolyan venni ezt a sorozatot, mióta behozták az angyalokat, és ez az évad még rosszabb volt, mint a 4. Emiatt kaszálom valószínűleg.

dave_k 2010.05.17. 14:50:14

Nem olvastam el a bejegyzést, ettől függetlenül járatom a számat. A negyedik évadnál tartok csak, nem akarok ellőni semmit. SirAlex üdv az oldalon. Teddike te mikor kezded el a sorozatot?

Toma 2010.05.17. 15:58:17

sajtosrolo: Részben egyetértek de szerintem az angyalok még a 4. évadban nagyon jól voltak kivitelezve és tetszettek pl a Cas-Dean párbeszédek: a hitről istenben. Aztán egyre érdektelenebbek lettek a karakter halálok, bemutatták a mennyt ahol már végleg el bukott nálam az egész, már nem lehet izgulni értük. Ez volt az eddigi legrosszabb supernatural évadzárás. Ha nem lesz egy kisebb reboot a 6. évadban számomra kasza, sokkal jobb volt régen ... 5/10 a zárás 6/10 az évad voltak jó pillanati azért. (meghát nem is én vagyok a sorozat célközönsége)

Sir Alex · http://siralex.wpress.hu 2010.05.18. 18:54:28

Persze erre a sorozatra is rá lehet húzni a szokásos #régenmindenjobbvolt témát, de mint írtam is, a lehetőségekhez képeset elég jól jöttek ki a storyból. Arról nem is beszélve, h baromi unalmas lenne 6 évadon keresztül a szörny/hét felállás.

Ismeretlen_37501 2010.05.18. 22:04:58

Először is, itt is köszönet a fináléról írt bejegyzésért. Én még nagyon távol állok attól, hogy elkezdjem. Igaz tettem egy buta ígéretet, hogy majd nyáron, meglátjuk. Addig olvasok róla.

Endoril · http://musicisforrichpeople.blogspot.com 2010.05.19. 10:35:56

Nagyon nem tetszett a finálé. Az egész sorozat alatt építettek egy epikus történetet, ami ugye az ötödik évadra bontakozott ki. Marha jól megoldottak, megmagyaráztak mindent, összeállt a kép. Viszont úgy érzem sokat tököltek évad közben felesleges dolgokkal, így a végére túlságosan gyorsan lecsapták a szálakat. Az Apokalipszist se érzem túl világvége ízűnek, lehetett volna akkor már valami sí bumm ratatata ha már az ördög járja a földet. A vége lehetett volna nyugodtan dupla rész szerintem, valamilyen nagyobb hangvételű harccal. Az pedig igaz, hogy már nem lehet izgulni a karakterek miatt, legyen az angyal, ember, kiskutya vagy akármi: a szomszéd Mari néni úgy is visszahozza a halálból, mert nem vitte ki a szemetet. Úgy néztem az utolsó részt, hogy "Ennyi? Ettől volt mindenki úgy beszarva?" Nekem nem jött be.

Dean 2010.05.19. 12:44:17

A kezdetektől ott vagyok, szinkronosan is néztem egy időben, mert jó volt újranézni a részeket, de most elgurult a gyógyszer. Nem tetszett az évad sem, és a finálé sem. Lehet sokat vártam tőle, mást képzeltem, nem az lett.

Tusy 2010.05.30. 09:54:19

Valóban hiányoztak az évadból a dean-től megszokott humor jelenetek. Ami engem kicsit zavart, cserébe mondjuk kaptunk Cas bénázásaiból pár egészen jó viccet. Én nagyon örülök neki h nem történt meg az összecsapás. Annyira elnagyolva beszéltek róla, hogyha majd összecsapnak elpusztul a fél bolygó, a költségvetésből kifolyólag ebből megint csak annyit kaptunk volna, hogy ököllel egymásnak esnek, na ekkor tértem volna ki teljesen a hitemből :S Az egész sorozatból ez hiányzott, nem volt elég pénz és az állítólagos legkeményebb ellenfelek mint a 4 lovas sem voltak igazan erősebbek egy embernél, csak 1-2 trükköt tudtak... Röviden összefoglalva, a sztori nekem tetszett, pénz híján sajna akciót azt nem kaptunk, és jó lenne ha a folytatással is így lennének. Ezt itt most be kellett volna fejezni(persze hosszabb lezárással mint ez 3-4 perc...)
süti beállítások módosítása