2010.09.16. 01:38 teddike

One Tree Hill - Jó az öreg a háznál (8x01)

Címkék: sorozat one tree hill 2009 2010

Én azt mondom, hogy aki valamennyire is jártas a sorozatok világában az biztosan hallott róla, és megmerem kockáztatni, biztosan látott is már pár OTH részt. A 2003-ban indult sorozat nem kevés megpróbáltatáson ment keresztül, viszont számomra egyike volt az első sorozatoknak, amik a junkie-lét felé vezettek, valamint az elsők egyike, amit az akkor tanult fogalommal, "darálva" néztem. Annak ellenére, hogy az RTL-en Tuti Gimi címmel nagyon sokáig ment. Ettől függetlenül nem állítom, hogy ma is hasonló rajongótáborral rendelkezik mint évekkel ezelőtt, de az, hogy a nyolcadik évadát kezdi el, szerintem önmagáért beszél. Peidg a CW nem egyszer kaszálni akarta. Az első négy évad után jöttek is az ehhez hasonló pletykák, de ugorva az időben több mint 4 évet, a sorozat visszatért az ötödik évadával. És azóta is töretlenül halad előre. Igaz, minden év végén szóba kerül a kasza lehetősége, és a rajongóknak mindig van is okuk az aggodalomra, de úgy látszik még velük a szerencse. Az előző évad nézettsége sem volt annyira biztató, ettől függetlenül itt vannak, új szereplőkkel, új történettel, és mondhatom egészen nyugodtan, rengeteg eseménnyel maguk mögött.

one tree hill season 8

A dicsérő és pozitív hangvételű bevezetés után, bár tényleg mély gyökerei vannak a sorozatnak, érdemes nyitott szemmel és racionálisan látni. Mondom ezt azért, mert bár a visszatérő ötödik évad még jól sikerült, a hatodik nem tudta hozni azt, ami miatt szerettük a sorozatot. És bár a végén, szerintem jogos lépésként, két fő karakter távozott, akkor sem zártak sikeres évadot. És számomra ezzel az évaddal kezdődött meg a hanyatlás is. Bár a hetedikre hoztak új szereplőket, de igazán karaktereseket nem sikerült. Dan is nagyon kevés szerepet kapott, a rossz oldalon nem volt senki, nem voltak átmenetek, és a párokat is túlságosan egyértelműen lerendezték. Nekem valahogy jobban tetszett a középiskolás hangulat, amikor minden rész tartogatott kisebb meglepetéseket, most ez már nincs meg. Ráadásul a hetedik évad fináléja is eléggé izzadságszagú lett. Érezni lehetett végig, hogy az utolsó perc kivételével simán a sorozat zárása lett volna, de csavartak rajta egyet. A feloldás pedig, a nyolcadik évad elején számomra felemásan sikerült. Oké, még egyet tekertek ezen is, és tolták maguk előtt a megoldást, de ez eléggé kettős érzéseket váltott ki.

Az első rész, a cliff feloldásának hiányában, tartogatott azért új történéseket. Lefektettek pár szálat a jövőre nézve, és talán van köztük érdekes is. De annyira nem fogtak meg. Nem tudtak és szerintem nem is mertek nagy változásokat eszközölni, pedig simán lehetett volna. A megvalósítás nem sokat változott, szokásos narráció végig jelen van, mint ahogy a sűrűn felcsendülő zenék is. Az új szereplők továbbra sem tudtak hozni semmit, hogy azt mondhassam, miattuk nézem. Brooke vagy pár régebbi karakter pedig már kevés ahhoz, hogy elégedett legyek. Engem is a múlt hajt előre, a sorozattól kapott szép emlékek vesznek rá arra, hogy új részeket nézzek. De úgy néz ki, hogy érdektelenül reagálok nagyon ezekre, illetve egyre nehezebben tudnak lekötni az olykor semmilyen szálak, vagy azok kifejtései. Bár a finálénál nekem erősebb volt, közepesnél jobbra nem tudnám értékelni, 5/10. Valamelyik irányba az évad során biztos elmoccanunk majd.

Ami a jövőt illeti, az OTH egészen jól nyitott (Gossip Girl, 90210, LUX szintet nézve). Össznézettségben nem tudta felvenni a versenyt a CW újoncaival, vagy a visszatérő vámpíros naplóval, de a csatorna számára fontos 18 és 34 év közötti nők körében szépen teljesített. A CW egyébként csak 13 részt kért a sorozatból, ami bármelyik újonc (igaz csak kettő van) vagy visszatérő sorozat bukása esetén könnyen növelhető.

Ajánló:

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr693142726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adri 2010.09.16. 16:31:26

A címre válaszolva, jól jön bizony. Imádom a sorozatot, és nagyon sajnáltam amikor elmentek ketten, az elejét szinte csak miattuk néztem, igaz Brooke is nagy kedvenc. A mostani évadokkal nem vagyok kibékülve, de nézem, mert nekem is jó emlék.

Haley 2010.09.16. 17:22:22

Nekem most is tetszik a sorozat, igaz az új szereplők nekem bejönnek. Főleg Brooke pasija :)

dani 2010.09.16. 17:53:26

nem tudja valaki nem lehet róla szó,hogy 1 részre visszahozzák lucast és peytont?nem hiszem el,hogy nicsn az a pénz amiért egy részre visszahozznák őket?mint pl a smallvillnél ahova utolsó évadra visszahozztak pár részre a régi szereplőket is?:S

Adri 2010.09.16. 18:00:12

dani: olvastam arról, hogy van rá esély, és talán tárgyaltak is. Peyton talán már szerepelt is más sorozatokban, de Lucast jó ideje nem lehet látni. Szerintem azzal, hogy Haley az elején, meg sokszor hozzá vagy vagy róluk beszél van esély...a remény hal meg utoljára. Ha biztos lesz, hogy utolsó évad ez vagy a következő, akkor szerintem megoldják.
süti beállítások módosítása