2007.03.23. 13:28 teddike

300

Címkék: film mozi 2007 300 8 csillag

Sokat kellett ra varnunk, foleg miota az elso trailert lattuk, de a varakozas megerte. Tegnaptol a magyar mozikba is lathato 2007 egyik legjobban vart alkotasa. Kepregeny alapjan keszult, hasonloan a Sin City hez, miert pont ezt a hasonlatot mondtam, nehez kitalalni gondolom.

No popcorn, hiszen csak a fogak koze ragad, udito a boltbol, a mozinal draga, meg amugy sem lehet teat uveges formaban kapni, aztan szepen bemegy mindenki, elfoglaljuk a helyunket, jonnek a bemutatok, Sunshine, mint a kovetkezo kotelezo muvi erre az evre, es szepen lassan elkezdodik a varva vart alkotas.

Az elso pillanattol az utolsoig szinte mozgolodas nelkul ultem, es csodaltam az egeszet. Nyilvan nem esett le az allam, es nem is kaptam tobbet annal, mint amit remeltem, viszont azt minden mennyisegben. Kit erdekel a sztori, ha ilyen vizualis magomlest kapunk az arcunkba? Jo, rendben, ez a film lehetett volna sokkal jobb, es lehetett volna egy hatalmas tortenet, amirol majd evek mulva is beszelni fognak, de nem akart ez lenni. Az egesz filmet egy stuioba vettek fel, az egeszet a szamitogep krealta, de azt viszont nagyon szepen. Az eletre keltett taj, es minden kis apro resze, nagyon tetszett. Ott tartottam, hogy sztori, minek? Nekem nem hianyzott, nem is azert mentem, hanem a jol megismert jeleneteket szerettem volna teljes terjedelmeben latni. Foleg a csatak erdekeltek, es azok frenetikusak lettek. Patakokba csorgott a ver, oriasi utkozetek, igaz, tiszta olyan hangulata volt az embernek, mintha egy jatekot jatszana, es miutan legyoz egy ellenfelet, jon egy nagyobb. De ez kit erdekelt? A lelassitott, es a hirtelen gyorsitott jelentek nekem nagyon tetszettek, a matrix es a max payne jutott eszembe rola.

Orulok, hogy vegre lathattam ezt a filmet, es minden negativ kritika ellenere, vagy nem tetszes ellenere, mindenkeppen az egyik legjobb film lett, amit erdemes moziban megnezni. Minek nekunk Troja vagy Gladiator, amikor itt van ez? 65 millas koltsegvetes, harom nap alatt visszahozta a film. Ez azert jelent valamit, az amcsik, es szerintem az egesz vilag ugy megette az egeszet, hogy orom volt nezni. Az imdbn a legjobb 250 film kozott van, kivancsi vagyok meddig, de jelenleg a legnagyobbak kozott tartjak szamon.

Tudom, kicsit ossze-visszasag van az irasomba, de nehez osszeszedni a gondolatokat, hiszen teljes kaosz van bennem. Az orakulum, mint eyecandy? Nos le a kalappal, mondjuk utanna az a "nyalos" resz nem kellett volna, mert felfordult a gyomrom, szegeny kiscsaj, de azert nagyon szep volt, meg az egesz, ahogy meg volt csinalva. Es a kiralyno? A kesobbi Sarah a Terminator sorozatbol? Eyecandy numero 2, az agyjelenet soran azert, tegye fel a kezet, akinek nem tetszett? :)

Azt be kell latnunk, hogy a valosaghoz semmi koze, marmint az alapok adottak, de azert a rendezo kicsit elrugaszkodott a valosagtol, es akkor finoman fogalmaztam. A perzsak altal felsorakoztatott lenyek nagyon jok lettek, annak ellenere, hogy kitalalt figurak, ha lehet ezt mondani. Xerxesz magassaga azert kicsit vitathato, es gondolom ezt mindenki megjegyezte, de az abrazolas szempontjabol pedig kellett. Ezt a hatalmas kiralyt, egy kis vezer, egy kis csapat terdepeltette le.

Poenok? Volt olyan resz, ahol kicsit is ugy gondoltatok, hogy hehe, vicces? Persze, hogy volt, az alma eves kozben, azert dobaloztak jo dolgokkal, kozben meg szurtak le az ellent. Vagy a "homokos oreg gorogok"? :) Jo helyen elasaott aprosagok, amik kellettek, hogy kicsit szinesebb legyen a dolog.

Beszeljunk a negativ dolgokrol is. Mindenki a csatara keszult, es azokat a jeleneteket akarta latni, a spartai mellekszal, illetve a kiralyno szonoklata, csak idohuzas, olykor sajnaltam is, hogy el kellett menni egy egy nagyon jo helyszinrol. Tovabba a hatalmas veres csatak utan, mindig tiszta teruleten zajlott a kovetkezo csata, jottek a takaritok, gyorsan felmostak a teruletet, majd jott a kovetkezo. Vagy a vegen, a Gladiatoros hasonlat? Hat az kicsit nem tetszett, mivel nem ertettem, ott a csalad halt meg, itt meg a feleseg, illetve a gyerek maradt eletben. A zene is picit negativ igy utolag, hiszen a trailer utan vartam volna, hoyg vegig lesznek zuzos reszek, de sajnos ez elmaradt.

Na mindegy, ennyi jutott eszembe a dologrol is elsore, osszesegeben nalam 8/10 es a film. Amire szamitottam megkaptam, jo harcjelenetek, ver minden mennyisegben, vegtagok elvesztese, kis eyecandy, szep szep szep....vizualis bomba mindenkinek, aki szereti az ilyen filmeket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr83139895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása