2009.02.02. 18:03 teddike

Super Bowl 2009

Címkék: tv sorozat super bowl 2009

Nem vagyok egy nagy amerikai foci rajongó, de azt meg kell hagyni, hogy ez az esemény még engem is érdekel. Nem feltétlenül csak a sport része miatt, hanem amiatt, hogy ekkora eseményt raknak össze. A hatalmas nézettség mellett, hatalmas összegek mennek el, nem csak a közvetítésre, hanem mindenre, amit a Super Bowl egy kicsit is meglegyint. A dolgok jobb megértése kedvéért, rögtön itt az elején tisztázni kell, hogy ez az aktuális évad/év legnézettebb eseménye. Egy éve közel 97 millióan nézték, de voltak olyan részei, amikor éppen (a mért adatok szerint) 102 millió néző is a képernyő előtt ült. És akkor ebbe nincs benne az, hogy nagy rajongói klubok, vagy csak sima mezei sport rajongók többen, nagyobb társaságba követik az eseményt.

Emiatt a hatalmas nézettség miatt, a reklámoknak nagy szerepük van. Igaz meg is kérik az árat ezért (idén 3 millió dollár volt 30 másodperc), de melyik nagy cég, vagy bemutatásra kerülő film ne élne ekkora hatalmas lehetőséggel, hiszen ilyenkor láthatják a legtöbben az aktuális új terméküket, vagy a készülő filmekből részleteket. A filmes dolgok egy részét sikerült letudni, láttunk már pár bemutatót (van még azért hátra egy kettő, amit ki szeretnék rakni). Ezek mellett fontos szerepet kapnak az aktuális csatorna (idén az NBC közvetítette) sorozatai, műsorai is. Természetesen nem nehéz kitalálni, hogy élnek ők is a lehetőséggel, és próbálják csábítani a rajongókat, vagy akár az új nézőket is. 

A sorozatok közül érdemes kiemelni a Heroes és a Chuck nevét, hiszen talán ezek ketten kapták a legtöbb lehetőséget arra, hogy felfigyeljenek rájuk az emberek. A többi viszont nem került annyira elő, vagy egyáltalán nem szerepelt. Az utóbbi sajnos pont a focis témával foglalkozó Friday Night Lights volt, ami továbbra is a "legjobb dráma a tv-ben, amit a legkevesebben néznek" kategória biztos nyertese.

Van még egy plusz hatalmas lehetőség is, ami azt a sorozatot illeti meg, ami közvetlenül az esemény után kerül adásba. Idén az Office-t érte ez a megtiszteltetés, aminek a nézettségével majd később update jelleggel jövök még, de az eddigi vélemények (legalábbis amiket olvastam) nem a legjobbak. Arról van itt szó, hogy az NBC két hatalmas névvel próbált lökni egyet a sorozaton, Jessica Alba és Jack Black is szerepet kapott az új részben, de úgy tűnik, ez nem sikerült valami jóra. Nem vagyok Office rajongó, de Torrent nevű amerikai ismerősömtől már megkaptam a dvd-t, amin rajta van, de mivel nincs az a hatalmas katarzis az emberekben, egyelőre jegelem a dolgot. Majd egyszer megnézem biztos, az ilyen különleges részek mindig is érdekeltek. 

[update] Nézettség: Csak egy sor, ennél többet nem szeretnék ezzel foglalkozni: A mostani volt minden idők második legnézettebb Super Bowl-ja. A mostani adat, ami négy óra nézettségére vonatkozik 95,4 millió. Ami viszont az Office-t illet, a legtöbb nézőt ez a műsor veszített az eddigi Super Bowl felvezetés közül. Csak (idézőjelesen persze) 22 milló néző követte, a fontosnak számító korcsoportban pedig: 10,6 a rating.  

De addig is, hogy ne unatkozzunk, lépjünk tovább, és nézzük az idei év reklámjait:

Nem vagyok egy nagy amerikai foci rajongó, de azt meg kell hagyni, hogy ez az esemény még engem is érdekel. Nem feltétlenül csak a sport része miatt, hanem amiatt, hogy ekkora eseményt raknak össze. A hatalmas nézettség mellett, hatalmas összegek mennek el, nem csak a közvetítésre, hanem mindenre, amit a Super Bowl egy kicsit is meglegyint. A dolgok jobb megértése kedvéért, rögtön itt az elején tisztázni kell, hogy ez az aktuális évad/év legnézettebb eseménye. Egy éve közel 97 millióan nézték, de voltak olyan részei, amikor éppen (a mért adatok szerint) 102 millió néző is a képernyő előtt ült. És akkor ebbe nincs benne az, hogy nagy rajongói klubok, vagy csak sima mezei sport rajongók többen, nagyobb társaságba követik az eseményt.

Emiatt a hatalmas nézettség miatt, a reklámoknak nagy szerepük van. Igaz meg is kérik az árat ezért (idén 3 millió dollár volt 30 másodperc), de melyik nagy cég, vagy bemutatásra kerülő film ne élne ekkora hatalmas lehetőséggel, hiszen ilyenkor láthatják a legtöbben az aktuális új terméküket, vagy a készülő filmekből részleteket. A filmes dolgok egy részét sikerült letudni, láttunk már pár bemutatót (van még azért hátra egy kettő, amit ki szeretnék rakni). Ezek mellett fontos szerepet kapnak az aktuális csatorna (idén az NBC közvetítette) sorozatai, műsorai is. Természetesen nem nehéz kitalálni, hogy élnek ők is a lehetőséggel, és próbálják csábítani a rajongókat, vagy akár az új nézőket is. 

A sorozatok közül érdemes kiemelni a Heroes és a Chuck nevét, hiszen talán ezek ketten kapták a legtöbb lehetőséget arra, hogy felfigyeljenek rájuk az emberek. A többi viszont nem került annyira elő, vagy egyáltalán nem szerepelt. Az utóbbi sajnos pont a focis témával foglalkozó Friday Night Lights volt, ami továbbra is a "legjobb dráma a tv-ben, amit a legkevesebben néznek" kategória biztos nyertese.

Van még egy plusz hatalmas lehetőség is, ami azt a sorozatot illeti meg, ami közvetlenül az esemény után kerül adásba. Idén az Office-t érte ez a megtiszteltetés, aminek a nézettségével majd később update jelleggel jövök még, de az eddigi vélemények (legalábbis amiket olvastam) nem a legjobbak. Arról van itt szó, hogy az NBC két hatalmas névvel próbált lökni egyet a sorozaton, Jessica Alba és Jack Black is szerepet kapott az új részben, de úgy tűnik, ez nem sikerült valami jóra. Nem vagyok Office rajongó, de Torrent nevű amerikai ismerősömtől már megkaptam a dvd-t, amin rajta van, de mivel nincs az a hatalmas katarzis az emberekben, egyelőre jegelem a dolgot. Majd egyszer megnézem biztos, az ilyen különleges részek mindig is érdekeltek. 

De addig is, hogy ne unatkozzunk, lépjünk tovább, és nézzük az idei év reklámjait:

Az én kedvenceim:

Bud Light

 

Audi

Pepsi

Bud Light Conan

Bridgestone

Castrol

Go Daddy

Pepsi Max

Heroes vs. NFL

Coca Cola

Bridgestone

CareerBuilder.com

Coca Cola

NBC - Try Conan

HULU - Alec Baldwin

Pepsi

Ezeken kívül is van még azért, de szerintem már megtaláltátok a megfelelő linket ahhoz, hogy megnézzétek őket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr723140926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása