2010.09.26. 19:20 teddike

Splice (Hibrid) - írta SirAlex

Címkék: film hibrid 2010 splice

A filmet kinn már elég rég bemutatták (2009 végén és 2010 elején fesztiválokon, júniusban pedig a nagyobb közönség számára is), a trailer és a plakátok alapján számomra várós volt, és nem is csalódtam, bár nem feltétlen azt kaptam, amit vártam. Igazából egy kellemes thrillert reméltem, ami eléggé ijesztő és nem túl gondolkodtató. Ezzel szemben inkább egy gondolkodásra ösztönző mozit kaptunk, néhány gusztustalan jelenettel és rengeteg morális és emberi természethez kapcsolódó kérdéssel, és persze válaszokkal. Így a film sokkal komolyabbá vált.

splice

A story nem olyan egyszerű, amit nagy öröm leírni, mert az utóbbi jó pár film, amiről itt írás született többnyire roppant egyszerű történettel operált. Adott egy cég, és egy tudós csoport, akik különböző hibridek tenyésztésével foglalkozik, és ezeknek a hibrideknek a segítségével próbálnak különböző gyógyíthatatlan betegségekre gyógyírt találni. A kísérletek viszont nem várt irányt vesznek, és a tiltás ellenére emberi DNS-t is kevernek az egyik hibridbe, aminek a következménye legnagyobb meglepetésükre egy életképes egyed lesz, amelyet megpróbál a két főszereplő titokban tartani, és a létezését feldolgozni.

Elég erős a sci-fi és thriller vonal mellett a dráma, ami többnyire a morális kérdésekből adódik, illetve a kapcsolati drámából. A sci-fi vonal egész jól kivitelezett, és a látvány is ott van, azzal együtt, hogy az egész elég sötét és depresszív, bár épp ezért harmonizál annyira a történettel. A film szerkezete jól felépített, és szépen végig vezet minket minden lényeges ponton, és igyekszik minden kérdésre választ adni, ami felmerül bennünk a film közben (fel fog merülni!).

splice

A szereposztásra sem lehet panasz. Annak ellenére, hogy nem bírom Adrian Brody-t, nagyon jól hozta a szerepet (bár az orbitális orrától nehezen tudtam elvonatkoztatni), ugyan ez elmondható Sarah Polley-ról is. Akit viszont mindenképp kiemelnék, az a hibridet játszó Delphine Chanéac, mert nem lehetett egyszerű neki, mégis remekül hozta a szerepet, mondhatnám azt is, hogy ijesztően hiteles volt.

Ritkán mondok ilyet, de ehhez a filmhez tényleg erős idegzet kell, mert néhol nagyon eldurvulnak az események. Nem mondom, hogy túlzottan ijesztő lenne, inkább csak morbid és gusztustalan, viszont mindenképpen magával ragadó a hangulata. Fura módon tetszett, talán azért mert egyáltalán nem volt szokványos, sőt még jónak sem mondanám feltétlen, de mindenképp érdemes megnézni.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr723142768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_37501 2010.09.26. 19:22:54

Mindenképpen látnom kell, júniusban még nagyon vártam, aztán az előzetes negatív vélemények után, meg a magyar premier csúszása miatt valahogy elkerült a radarról, de ideje lesz pótolni. Már csak azért is, mert a napokban került a moziba. Annak egyébként külön örülök, hogy van története a filmnek, mostanában, főleg a nyári blockbuster szezon miatt főleg mainstream mozik kerültek előtérbe.

zolee 2010.09.26. 21:04:06

Nálam is be van tervezve, nem gondoltam volna, hogy eddig kihúzom, hiszen már hetek óta tölthető, de most már mozi lesz belőle. Köszi a véleményt, egy okkal több, hogy esélyt adjak a hibridnek.

Serath 2010.09.26. 21:06:38

Valahol pedig épp azt olvastam, hogy hiába jó a sztori, már egy kicsit elavult, mert Vincenzo Natali, már több mint 10 éve ül a forgatókönyvön (nem kéne még egy Greenzone...). Na majd megnézem és eldöntöm :)

davek 2010.09.26. 21:32:52

Teljes egyetértés, csak halkan jegyzem meg, hogy már kétszer is láttam. Moziba is kötelező volt, nagyon bejött a történet is, és nekem a színészekkel sem volt komoly problémám. Jöhetnek még ilyen filmek.

Ildi 2010.09.27. 10:38:22

Egy hónapja már, hogy megnéztem, nagyon tetszett, igaz nagy Adrian rajongó vagyok, szóval vele minden sokkal jobb. A történet is tetszett, jó film volt, én is csak ajánlani tudom.

Serath 2010.09.27. 16:19:54

Lehet bennem van a hiba, de nem igazán éreztem a morális és elgondolkoztató oldalát a filmnek... Ennek ellenére egy kiváló sci-fi/thiller volt, minden értelemben. Azt az egyet sajnáltam és csodálkoztam is rajta kicsit, hogy ha már Vincenzo Natali, és David Hewlett ilyen régi barátok, az utóbbi nem kapott egy kicsivel több szerepet a filmben. Pláne, hogy Hewlett egy óriási figura. Bár elég elfogult vagyok SGA rajongóként :)

Serath 2010.09.27. 16:22:24

Helyesbítenék: A szereplőkre vonatkozó morális rész nagyon jól volt érzékeltetve, de nem állt össze egy nagy egészként, ami mindenkit érint, mint mondjuk a District 9-ban.

Sir Alex · http://siralex.wpress.hu 2010.09.27. 20:51:48

@Serath Szerintem azért a génmanipulációnak, és az új fajok tenyésztésének elég komolyak a morális vonzatai.

Atyesz 2010.09.28. 11:43:19

Tegnap este valamelyik sorozatban is pont a klónozással kapcsolatos téma volt. Igaz a filmet még nem láttam, de ha erről a témáról van szó, valahogy úgy érzem, hogy amit hallunk tudunk, az nagyon messze van attól, ami valójában történik. Szinte biztos vagyok benne, hogy valami bunkerban már rég klónok rohangálnak. És gondolom a film is valami hasonló témát boncolgat. Félig off megjegyzésem csak azért kellett, mert eléggé érdekel a film, időt kellene szakítani rá minél hamarabb, mondjuk szerdán, amikor még jóáras minden.

Serath 2010.09.28. 12:49:09

@Sir Alex Ebben teljesen igazad van, de én akkor is ezt a filmet "csak" egy nagyon jó thillernek tudom felfogni. Ha már ebben a témában keresgélünk, akkor a Gattaca bár kicsit máshonnan nézve, de sokkal jobban dolgozta fel, már több mint 13 éve.
süti beállítások módosítása