Engedjetek meg nekem egy kicsit merészebb mondatot: kedves J.J. Abrams húzd le magad az első klotyón, amivel a következő pár órában találkozol. Ennyire benézni és bebukni valamit, egyszerre, tényleg nem lehet. De itt a bizonyíték. Egy hetet kellett arra várjak, hogy sorban haladva, egyik 40 perces sorozatos blokkomban az Undercovers is sorra kerüljön. Az előzetes, az upfronts után megvett. Meg amúgy is, amit mostanában J.J. kiadott a kezei közül az nem volt rossz --> nézzük meg ezt a pilotot és rájövünk, hogy ő is tud szar dolgokat összehozni. Lost, Fringe, Star Trek mozi, jövőben Super 8, vagy Odd Jobbs, esetleg Alcatraz - olyan címek, amik sikeres sorozatokat, filmeket takarnak, vagy olyanokat amiket miatta nagyon is várunk a jövőben. Adjuk fel a várakozást? Vegyük vissza az elvárásokat? Mennyit fizettek neki, hogy ehhez a nevét adja?
A történet teljesen átlagos kémes/ügynökös sztori. Semmi extrát nem vonultat fel, éppen ezért a megvalósításban lett volna a lehetőség, valamint a színészekben, hogy húzzanak valamit a sorozaton. Kapunk egy már házas, visszavonult ügynök-párt. Akik 5 éve nem dolgoznak egyik ügynökségnek sem, saját éttermük/konyhájuk van. Rendezvények levezénylésével foglalkoznak. Amikor egy morcos, öreg ügynök feltűnik az életükbe, azzal a kéréssel, hogy egy ügyre térjenek vissza, mentsék meg korábbi haverjukat, aki azóta is dolgozik és most éppen bajba került. Természetesen, ha nagyon nehezen is, de ráveszik magukat, hogy segítsenek, majd jön a nyomozás, az utazgatás, és próbálják megtalálni korábbi társukat, valamint megoldani az ügyet.
Az egyik fő ok, amin a pilot elcsúszott, az a főszereplő páros. Nagyon nem illenek össze, én semmi kémiát nem véltem felfedezni közöttük. Boris Kodjoe és Gugu Mbatha-Raw (még a nevüket is nehéz leírni) nagyon nehezen birkózott meg a lehetőséggel. Korábbi főszerepek nélkül kellett volna itt bizonyítsanak, de nem ment nekik. Azok a jelenetek működnek talán a legjobban, amiben nem ketten vannak, ahogy bekerül más is a képbe, jobb lett minden. Még a "dugást" sem tudom elhinni, ráadásul kezdem unni (!!), hogy minden főszereplő mostanában textilt mutogat.
Ahol J.J. igazán "bekaphatja", az a megvalósítás. A színészeket még el lehet adni, vagy idővel lehet nevelni őket, a sztorin is lehet részről részre gyúrni, be lehet hozni egy komolyabb szálat - láttuk már ezerszer - itt is működhetne. Azt viszont nem tudom elfogadni, hogy ezt a kavarást, amit az akciókkal, nyomozással, utazgatással együtt fogyaszthatóvá próbált tenni, lenyeljem. Nem ez az első próbálkozása, nem egy újonc nyikhaj, akinek magyarázni kellene, hogy mitől lesz egy "résznek" jó hangulata, mitől lesz hiteles és élethű az egész, de ami még ezeknél is fontosabb, mitől lesz szórakoztató.
Pontok tekintetében ez a pilot 4/10 volt (zárójelben jegyzem meg, mennyire megvezettek az upfronts alatt, akkor a sorozat várakozási faktora 8/10 volt). A következő részt, bár nem sok kedvem van ezek után, bepróbálom. Átívelő szál nincs, csak két balta arcú színész, akik majd visszatérnek az ügynökös életvitelbe. Rendben, próbáljuk meg másodjára lenyelni, de J.J. te még mindig oda vagy száműzve, ahova az első sorban írtam. Ráadásul nézettség szempontjából sem jött be a pilot, demóban 2.0, minden csak nem jó, a második rész után további esés viszont komoly problémákat is jelenthet a jövőre nézve. Fura lenne, ha egy várt akció-nyomozós-ügynökös-highconcept sorozatot gyorsan lelőnének.
Csak zárójelben, 10 perc elég volt ahhoz, hogy nagyon haragudjak itt mindenkire. Jött a főcím és röhögtem. Nem tudtak senkit sem felvenni, aki új főcímet dob össze? És nem fog az egész a Fringe-re hajazni. F*ck, mondhatnánk.