2008.03.05. 19:53 teddike

The O.C. S4 - Narancsvidék - The End

Címkék: sorozat narancsvidek the o c s4

A befejezés. A sorozat utolsó évada. Amely esélyt szerencsére megkapott a sorozat, és nem kellett véget érnie a harmadik évaddal. Pedig a nézettség nem volt a legjobb. Sőt, de szerencsénkre kaptunk még egy évadot, ami elég sok kérdést vetett fel bennem. Mint sokan tudjátok a harmadik évad végén egy meghatározó karakter távozott a sorozatból, és szerintem sokan kíváncsiak voltak arra, hogy mire fognak menni nélküle. Ő volt a jó és rossz csaj egyben, és persze a legnagyobb eyecandy faktor, ami miatt sokan nézték a sorozatot. Ami miatt nézhették, mondjuk így inkább. Emellett persze, mi lesz Ryan-el, aki élete nagy szerelmét veszítette, mi lesz a Cohen családdal? Summer és Seth mit fog kezdeni egymással? Lassan, de biztosan jöttek azért a válaszok is. A kép alatt, a hosszabb írás miatt a tovább mögött, ha még eddig nem tettem volna, spoileresen a folytatás.


A befejezés. A sorozat utolsó évada. Amely esélyt szerencsére megkapott a sorozat, és nem kellett véget érnie a harmadik évaddal. Pedig a nézettség nem volt a legjobb. Sőt, de szerencsénkre kaptunk még egy évadot, ami elég sok kérdést vetett fel bennem. Mint sokan tudjátok a harmadik évad végén egy meghatározó karakter távozott a sorozatból, és szerintem sokan kíváncsiak voltak arra, hogy mire fognak menni nélküle. Ő volt a jó és rossz csaj egyben, és persze a legnagyobb eyecandy faktor, ami miatt sokan nézték a sorozatot. Ami miatt nézhették, mondjuk így inkább. Emellett persze, mi lesz Ryan-el, aki élete nagy szerelmét veszítette, mi lesz a Cohen családdal? Summer és Seth mit fog kezdeni egymással? Lassan, de biztosan jöttek azért a válaszok is. A kép alatt,  ha még eddig nem tettem volna, spoileresen a folytatás.


Most már igazán leírhatjuk, Marissa távozott. Sőt annyira sikerült neki ezt jól csinálnia, hogy semmilyen lehetőséget nem hagytak a visszatérésére. Azon a szinten sem, hogy korábbi jeleneteket játszottak volna be róla. Ryan elköltözött otthonról, nem kezdte el a sulit, teljesen kibukott. Elment egy kocsmába dolgozni, és cagefighter lett a maga kis visszafogott módján. Az első részek azt próbálták ismét bemutatni, hogyan áll össze ismét a Cohen család. Illetve mennyire is akarják, hogy Ryan visszamenjen. Emellett persze Julie Cooper is nagyobb szerepet kapott, mint a megkattant anyuka, akinek a szeme előtt csak egy cél lebegett. Volchok megtalálása, és megölése. Igen, ő az az ember, akinek köszönhető Marissa halála. Ryan kezébe adja a mappát, amiben az infók vannak arról, hogy merre is van a srác. Ryan, szerencsére Seth társaságában elmegy Mexikóba, felkutatja, de nem Ő találja meg. Ha jól emlékszem a negyedik részre sikerül eljutni oda, hogy Ryan megbékél, elfogadja azt, hogy nem neki kell mindent elintézni, és nem csinál hülyeséget. Mindenki elnyeri méltó büntetését.

A karakterek közül Kaitlin kap nagyobb szerepet a negyedik évadban. És elég nagy fejlődésen ment keresztül. Nem lett a tesója, és olykor olykor még szimpatikus is volt. A nagy kedvenc viszont, akárki akármit mond, Taylor lett. Ez a csaj már korábban is szerepelt a sorozatban, de most szinte teljesen lemosott mindenkit. Summer pedig simán elbújhatott mellette.

Seth, három évadon keresztűl a kedvencem volt, és a negyedik évadban is Ő lett nagyon sok esetben a "megmentő". Nagyon jó arc, és továbbra is csak azt tudom mondani, nélküle nem lett volna ennyire jó ez a sorozat. Az is az igazsághoz tartozik, hogy a negyedik évadra ő is megkomolyodott azért, és már teljesen más formában adott elő dolgokat. Seth-hez szorosan kapcsolódik Summer , aki teljesen kikelt magából, nagyon megváltozott. Csatlakozott a "zöldekhez", védte a természetet, és a korábbi önmagával szembefordult, legjobb barátja az Everwood-ból megismert Bright lett, aki üde színfoltja volt a negyedik évadnak. Seth nehezen tudta kezelni a barátnője változását, de aztán pár ügyes húzás után csak sikerült összehozni őket. Viszont azt továbbra is tartom, hogy négy évadon keresztül ők kitartottak egymás mellett, köszönhetően az íroknak. Meglepő.  És nekik legalább végig kisértük a kapcsolatukat, a többit meg nézzétek meg ti.

Taylor tényleg az évad húzása volt. Nagyon egyben volt a csaj is, és a karakter is. Fantasztikus szöveg, és még Ryan is jobban megnyílt, mint korábban bármikor. Ha választani lehetne, most utólag, nem mondom, hogy nem kell ide Marissa, de Taylor jöhetett volna nyugodtan az első résztől. A kapcsolatuk elég viharossá sikeredett az évad során, de természetesen nem hagytak minket kétségek között vergődni, és egy párként köszönhettünk el tőlük. Az évad során meghúztak az írók azt is, hogy behozták Ryan apját, aminek iszonyatosan nem örültem, féltem nagyon, hogy egy számomra teljesen rossz irányba fogja elvinni a sorozatot, de nem ez történt. Teljesen pozitív karakter lett, akivel mindenki megbékélt. A Cohen család befogadta, és szerencsére kisebb zökkenők után jól alakultak a dolgok. Julie Cooper továbbra is a kevésbé kedvelt karakter maradt, de nagyon sokat javult ő is számomra.

A befejező két rész, nem is tudom, elég nagy hiányérzetem van az az igazság. Az utolsó előtti rész. Mindenki együtt mindenkivel, minden fronton békesség, és rend honol. Majd jön a vihar, és mindenki ment mindenkit. Eddigre már kiderült, hogy Cohen anyuka terhes, szóval még ezzel is foglalkozni kellett. A vihar senki számára nem jött jól, Ryan sérült meg a legjobban, akit Seth illetve az apja mentett meg. A Cohen család viszont elveszítette a házát, és ekkor már sejthető volt, a többször hangoztatott dolog, hogy nem igazán érzik jól magukat itt, és költözni akarnak. A befejező rész, viszont előre ment fél évvel, és elég sok minden nem úgy történt, vagy volt, ahogy vártuk. Ettől függetlenül, valahol mégis úgy oldották meg az egész részt, hogy szépen búcsúzzanak a karakterek. Elköltözés Narancsvidékről, új ház, és új környék mindenkinek. Seth vissza a suliba, Ryan dettó, Summer ment kampányolni. Julie férjhez akart menni, viszont Ryan apjától volt terhes. Taylor összejött Ryan-el. Majd kaptunk egy eléggé a jovőbe mutató képet, ahol felnőttként mindenki próbálja megtalálni a maga kis életét.

Miért van hiányéreztem? Talán azért mert a befejező részek szerintem nagyon zsúfoltak lettek. Időben sok ugrálás, és olykor nem tudtam mi a franc van. Viszont a ház előtti búcsú azért jól sikerült, és Ryan sétája a házban is elég érzelmes lett. Visszatérve Marissa-ra. Az egész negyedik évadban, csak a befejezésnél fordult elő, hogy olyan jelenetet mutattak be, amiben szerepelt. Ez főleg az elején volt meglepő, amikor sokak gondoltak rá, de csak a képek maradtak. Nem tudom ez minek volt köszönhető, de két három percbe nem halt volna bele senki, ha látjuk még.

És a szokásos, okosságoktól hangos befejező gondolataim. Nem mondom, hogy rossz volt, mivel végig élveztem, vagy éppen idegeskedtem rajta, esetleg eltettem jobb időkre. De mindenképpen igaz az, hogy érzéseket váltott ki. A harmadik évad elég nagy hullámzása után, ez az évad nekem sokkal jobban össze volt rakva. Egy két új karakter pedig simán segített a meglévőeknek, és elvitték a sorozatot a hátukon. Lehetett volna jobb is, lehetett volna viszont folytatni is. Nem bánom, hogy vége lett, mivel kapott egy lehetőséget egy új évadra, és szépen le tudták zárni a dolgokat a készítők. Nehéz azért bármit is megfogalmazni, hiszen egy olyan sorozatról beszélünk, amely négy éven keresztül ment, és elég sok minden történt, ami miatt nagyon is megszerethettük, viszont nem akarom, nem is szabad összehasonlítanom az Everwood-al vagy a Gilmore lányokkal, de itt nem morzsoltam könnycseppet a végén, mint a két említett másik sorozat esetén.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr623140222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsófi 2009.08.28. 22:10:15

:)Szerintem Marissa halála után nem jó többé a sorozat...elveszítette a varázsát...vhogya z emberben mindig megmard az űr..elcseszték..:(Pedig olyan jó soorozat lett volna...

Bia 2009.09.15. 20:43:31

Szerintem nagyon jó volt így is a sorozat igaz egy kicsit más de azért narancsvidékes... Most néztem végig a 4. évadot először nem oskat vártam tóle mert Marissa főszereplő volt és úgy gondoltam h nélüle nem is narancsvidék a narancsvidék de így hogy végignéztem úgy érzem hogy nagyon jó volt és szerintem a befejezése is jó volt. Én csak az utplsó kockát nem értettem mikor Rian kijön egy házból és ül ott egy kisfiú és megkérdezi tőle hogy segíthetek?? Na ezt nem értettem meg hát azt hogy végülis megmutatták mindenkiről sokat mutattak h mi lett vele, de a végén nem tudhatjuk h Taylor és Ryan együtt maradtak-e vagy hogy pontosan mi lett Riannal. Na ennyi de nagyon nagyon szerettem ezt az évadot is, szerintem nagyon jó volt a történet elismerésem a forgatókönyvírónak. Egyet sajnálok hogy vége a 4. évadnak és nincs több... Na de lehet h újra kezdem elölről...:-)

Ismeretlen_37501 2009.09.17. 23:55:42

Nagyon régen láttam már azt a bizonyos negyedik évadot, de a kérdésedre válaszolva, Ryan azért oda a sráchoz, mert önmagát látta benne, és csak segítséget szeretett volna neki nyújtani, ahogy ő is kapott annak idején. A lagzin szerintem egyértelműen utaltak rá, hogy együtt lesznek innentől Taylor-al, szóval valahol egy happy end a dolog vége.

Beni 2010.07.01. 02:36:36

Szerintem a fél társaságot kurváran nem érdekli h neked mi tetszett és mi nem.Azt írtad volna le h mi történt a sorozatban még jó is lenne.

zoleee 2010.07.01. 09:50:16

Szerintem meg Beni, ha az ő blogja, akkor azt ír le amit akar, te meg azt olvasol el amit akarsz. Minket meg kurvára nem érdekel, maradva a stílusodnál, hogy te mit gondolsz.

pityu 2010.12.04. 11:57:54

hát én nagyon szerettem ezt a sorozatot...DE addig eljutottam h marissa meghal..utánah rohadtul nem vágom h hol is adták a 4. évadot?

Ismeretlen_37501 2010.12.05. 14:43:42

[pityu](#11008248) A viasat leadat a negyedik évadot is. Marissa halála után, lezárták a történetet a befejező évadban, keresd és nézd meg mindenképpen.

Vicuska 2010.12.30. 18:40:16

Szerintem egész jó volt az összes évad, és mégha meg is próbálták Marissa-t pótolni , véleményem szerint nem igen jött össze. Vagyis nekem hiány érzetem vt az egész 4. évadban nélküle :S

valaki 2011.01.28. 20:09:58

szerintem nagyon jó sorozat és amiután meg halt marissa az után is jó kis sorozat és akinek nem tetszik akor nem kell nézni és leszolni mert a egyik legjobb sorozat
süti beállítások módosítása