2008.12.12. 00:04 teddike

The Day the Earth Stood Still (Amikor megállt a Föld)

Címkék: film 2008 the day the earth stood still 4 csillag

Eléggé fáradt vagyok már, de ezt még leírom, amíg friss az élmény. Eleve nem úgy mentem el a filmre, mint aki valami hatalmas csodára számított volna. Többek között azért sem, mert a premier előtt belefutottam sajnos egy két elég negatív kritikába, de az egész semmi sem volt ahhoz képest, amit a filmtől kaptam. Nem tudom mennyire tudjátok, de ez egy 1951-es film remake-je. Azt a mozit nem láttam, de a lényeg nagyjából ugyanaz mindkét filmben. Viszont ami akkor kritika volt az emberiségre nézve, az ma már elcsépelt hülyeség, hiszen semmi értelme nincs.

the day the earth stood still

A film története a következő: Bajban van a Föld, az emberek meg fognak halni - Megváltozunk - Már késő - Segíts, segíts - Az emberek miatt pusztul a Föld - Segíts, segíts - Nem tehetem - Megváltozunk, kérlek segíts, KÉRLEK segíts! - Megpróbálom. Aki látta az már ebből is tudja, hogy mire gondolok, de magyarra fordítva annyi a lényeg, hogy a Föld tényleg bajban van, és ide érkezik Klaatu (Keanu) meg a pusztító szerkezet, hogy ezen segítsen. Innentől egy elég érdekes folyamat veszi kezdetét, amiben van utalás Noéra, meg van benne egy kis lelki terror, rengeteg sírás és hatalmas szemek. 

A filmnek van egy hatalmas tanulsága, és erre utaltam már a bevezetőben is, csak sajnos ez ma már nem sokat ér. Mármint hiába dobjuk az emberek orra elé, semmit nem érünk el vele. Mindenki nagyon jól tudja, hogy utolsó pillanatban vannak igazán nagy változások. Saját magamból kiindulva, mikor készültem fel a vizsgára legtöbbször, előtte lévő nap, mert akkor kap az ember észhez. Valahogy ez itt a tanulság csak sokkal nagyobb dózisban.

Keanu hiába az egyik kedvenc színészem, meg jól áll neki az öltönyös szerep, ennél sokkal többet vártam volna tőle. De lehet én próbálom még mindig egy olyan skatulyában tartani, amiben egy akcióhős, pedig nagyon nem az. Jennifer Connelly lenne a filmben a "nagy szemek" és a "lelki terror". Mi nézők viszont semmi érzést nem kapunk abból a szerepből amit előad. Pedig tényleg nyitott lettem volna mindenre. Jaden Smith kezdetben jó választásnak tűnt, de aztán csak idegesítő lett az egész karakter. Viszont valahol az a változás amin ő átment, meg amit mondott nagyjából így kellene mindenkinek(????). 

A megvalósítás és a vizuális effektek olykor azt mondom nagyon jók voltak, máskor viszont egyenesen nevetségesek. Tényleg nem értem egy ekkora film esetén, hogy engedhetnek meg maguknak ekkora tévedéseket? És ez sajnos igaz a zenére is. Volt egy két pazar jelenet, lehet ott elfogyott a pénz. 

Mennyire tetszett nekem a film? 4/10! Egyszer nézhető maszlag, hatalmas mese, és semmi olyan amit érdemes lenne megtartani belőle. A kérdésem csak annyi volt a film után, mit sajnáltam a legjobban? Az elvesztegetett időt, a kidobott pénzt, vagy a közben elfogyasztott kaját? Sajnálom egyébként, de nekem ez elég nagy csalódás volt. 

Sorozatos vonatkozást is írnék így a végére, Robert Knepper (T-Bag) is feltünik a filmben és Kyle Chandler (Coach Taylor) is. Viszont mindkettőjük szerepe elég gyengére sikeredett. Vagy csak én nem tudom őket elvonatkoztatni attól a karaktertől, amiben megszoktam őket. Ilyen szempontból viszont Kyle Chandler nagyon szar szerepet kapott. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr313140827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása