2010.04.15. 03:36 teddike

Life Unexpected - (Sorozat) Finálé (1x13)

Címkék: sorozat 2009 2010 life unexpected

A kérdés még mindig adott, az évadot zártuk most, vagy lesz folytatás? Az első rész után egyébként foggal körömmel azért harcoltam volna, hogy legyen, most viszont már nem teszem. Nem mondom, hogy nem nézném, de elvesztette azt a lendületét, amit a pilotban hozni tudott. Írtunk róla, szucsitg is, és én is. Oda voltunk meg vissza, áradoztunk szinte mindenről. Most viszont ülök itt, és egy jó szavam sincs.

Hova lett a feelgood hatás? Hova lett a könnyed tavaszi lendület, ami az elején jellemezte a sorozatot? A tini vonal átment egy romantikus drámába, amit ráadásul rengetegszer láttunk már, semmi új vagy jó nem volt benne. A karakterek is elveszítették korábbi fényüket. Lux számomra kifejezetten ellenszenves lett. Baze színpadias. Kate meg Ryan is elhúzott a süllyesztő felé. Akkor gondolom, hogy baj van egy sorozattal, ha elkezdenek zavarni olyan dolgok, amik felett már rég átléptem. Aki követi a sorozatot, nagyon jól tudja, hogy két fontos karakter, közösen, egy rádiónál dolgozik. Csak röhögtem azon, amilyen párbeszédeket írtak ide az írók, élveztem és kuncogtam. Viszont egy idő után már azon gondolkoztam, hogy ezek élőben ezt tolják? Vajon ki hallgatja őket - senki. Mondom, ilyen apróságok kezdtek el zavarni.

Lux története is csak az elején volt érdekes. 16 éves lány önálló akar lenni, felkeresi a biológiai szüleit, hogy ezt megtegye, viszont a sors úgy hozza, hogy hozzájuk kell csapódjon. Itt még azt hittem, hogy a neveléssel kapcsolatos problémák, a suli és a fiúk fogják jelenteni a fő dráma forrást. De nagyot kellett tévednem. A harmadik résztől szinte csak Kate és Baze/Ryan kapcsolata került az előtérbe, amitől már tele lett a nem létező hócipőm. A végére is sajnos csak egy kérdés maradt a történettel kapcsolatban, de ezt szerencsére nem a leg-sablonos módon válaszolták meg. Erről csak a kép alatt. Előtte viszont még arról kicsit, hogy természetesen a hangulat, a zenének köszönhetően próbált könnyed és komolytalan maradni. Csak az a baj, hogy ezt a szereplők elfelejtették, és elkezdték komolyan venni magukat:

lux season one

A kérdés még mindig adott, az évadot zártuk most, vagy lesz folytatás? Az első rész után egyébként foggal körömmel azért harcoltam volna, hogy legyen, most viszont már nem teszem. Nem mondom, hogy nem nézném, de elvesztette azt a lendületét, amit a pilotban hozni tudott. Írtunk róla, szucsitg is, és én is. Oda voltunk meg vissza, áradoztunk szinte mindenről. Most viszont ülök itt, és egy jó szavam sincs.

Hova lett a feelgood hatás? Hova lett a könnyed tavaszi lendület, ami az elején jellemezte a sorozatot? A tini vonal átment egy romantikus drámába, amit ráadásul rengetegszer láttunk már, semmi új vagy jó nem volt benne. A karakterek is elveszítették korábbi fényüket. Lux számomra kifejezetten ellenszenves lett. Baze színpadias. Kate meg Ryan is elhúzott a süllyesztő felé. Akkor gondolom, hogy baj van egy sorozattal, ha elkezdenek zavarni olyan dolgok, amik felett már rég átléptem. Aki követi a sorozatot, nagyon jól tudja, hogy két fontos karakter, közösen, egy rádiónál dolgozik. Csak röhögtem azon, amilyen párbeszédeket írtak ide az írók, élveztem és kuncogtam. Viszont egy idő után már azon gondolkoztam, hogy ezek élőben ezt tolják? Vajon ki hallgatja őket - senki. Mondom, ilyen apróságok kezdtek el zavarni.

Lux története is csak az elején volt érdekes. 16 éves lány önálló akar lenni, felkeresi a biológiai szüleit, hogy ezt megtegye, viszont a sors úgy hozza, hogy hozzájuk kell csapódjon. Itt még azt hittem, hogy a neveléssel kapcsolatos problémák, a suli és a fiúk fogják jelenteni a fő dráma forrást. De nagyot kellett tévednem. A harmadik résztől szinte csak Kate és Baze/Ryan kapcsolata került az előtérbe, amitől már tele lett a nem létező hócipőm. A végére is sajnos csak egy kérdés maradt a történettel kapcsolatban, de ezt szerencsére nem a leg-sablonos módon válaszolták meg. Erről csak a kép alatt. Előtte viszont még arról kicsit, hogy természetesen a hangulat, a zenének köszönhetően próbált könnyed és komolytalan maradni. Csak az a baj, hogy ezt a szereplők elfelejtették, és elkezdték komolyan venni magukat:

lux season one

A történet, ami ott indult, hogy Lux független lesz, majd nyakába kapja a családját. Kezdetben anyucival, majd apucival lesz jóban. A végére meg családot akar, és velük szeretne maradni. Amíg eljutunk ide, meglessük a szokásos tinis húzásokat: barát, problémás kapcsolat, szakítás, szerelem, szex, bál - és sorolhatnám. Ez lett volna a könnyedebb és elviselhetőbb volna számomra. Ehelyett viszont a szülők lettek a főszereplők. Ryan nem nagyon tudta elviselni Baze-t, szakítottak is. Kate szarul volt, majd pedig ismét minden a helyére került. Készültek a lagzira és szerencsétlen Baze is rájött arra, hogy szerelmes, és ki is meri mondani.

A helyszín, ne lepődjünk meg nagyon, a templom. Kate és Ryan az oltár mellett. Lux egyszerre szomorú és boldog is. Majd berobban Baze, mindenki nézi a másikat, csók és vége. Szerencsére, és ez tényleg komoly, nem akkor lett vége, amikor Kate igent vagy nemet mond. Az igen elhangzott, a csók elcsattant, az eskü megköttetett, és itt köszöntünk el. Innen milyen folytatás vár ránk? Kate és Baze valahogy összekavarodnak, de ott van Ryan, akitől már válni kell. Lux meg szomorkodni fog? Nem tudom a válaszokat, és mint mondtam, nem is kell ezekre feltétlenül válaszokat kapni. Én megnyugszom azzal most, hogy Lux megkapta a szüleit, Kate a férjét, Baze meg rájött, hogy ha akar valamit, akkor harcoljon érte (korábban) és mondja ki (korábban). Nem rossz vég ez egyébként, mármint a sorozat szempontjából. Nem a "nem tudjuk meg sosem ki a gyilkos" helyzet.

Pontok tekintetében részemről ez 5/10. A finálé, de az évad is ide süllyedt.

lux season one

A végére maradt egy apró információ, aki mostanában szeretne bekapcsolódni a sorozatba, megteheti teljesen problémamentesen. Az AXN-nek köszönhetően, magyar szinkronnal, heti rendszerességgel nézhetitek az első évadot. A folytatásról, ha lesz második évad, természetesen írunk majd.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr463142189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dave_k 2010.04.15. 14:29:36

Nem kezdtem el, nyárra tartogattam, de ha tényleg elromlik, lehet keresek mást, így is nagy a lemaradásom.

Petra 2010.05.05. 20:14:32

Szerintem egyáltalán nem romlott le a végére.nekem inkább egyre izgalmasabb lett. Dehát ízlések és pofonok.

Ismeretlen_131806 2010.05.06. 10:54:49

AXN-en nézem. egyenlőre még tetszik (:
süti beállítások módosítása