2010.06.08. 02:56 teddike

FlashForward - Évad és sorozat (Finálé)

Címkék: sorozat 2009 2010 flash forward

Ha van idén olyan sorozat, amire rámondhatjuk, hogy elkúrták az egészet úgy ahogy van, akkor az ABC lehet a legbüszkébb magára, hiszen ők szállították ezt nekünk. Pedig egy éve még minden tökéletes volt. Jöttek az előzetesek, ment a hype, új Lost és sorolhatnám. Az alapkoncepció tökéletes volt, minden passzolt, ráadásul a szereplők is nagyon jók voltak. Legalábbis elsőre és csak név alapján. Jött a szeptember, bemutatták az első részt, és egyszerre szakadt ránk az öröm és a bizonytalanság is. Nem volt ez annyira meggyőző, de mivel első rész, még sokan úgy voltunk vele szerintem, hogy jöhet a folytatás aztán meglátjuk. Kár volt. A 7/10 és ezzel együtt a pilot szintje már sosem köszönt vissza. A rosszabbik változat jött be, az amiben semmi sem sikerül. Se az íróknak, se a történetnek, se a szereplőknek.

Pedig, és ez egy hatalmas csalódás, ezt a történetet miért tudták ennyire elbaszni? Ugrunk előre az időben, lát mindenki pár percet a jövőjéből. Jönnek a találgatások, összerakják a képet, egyszerűen ott volt benne minden lehetőség, amit csak író és csatorna akarhatott. Aztán nagyon szépen eljutottunk oda, hogy minden hiábavaló. Minden remény halni kezdett, amikor kiderült, hogy már a készítők/írók sem próbálkoznak. Illetve ők csinálták volna a dolgukat, csak éppen nem a legjobban. A történet a sűrű ködben elveszett, a karakterek szellemek lettek, akiknek nincs semmijük. Konkrétan senkire nem tudnám azt rámondani, hogy megkedveltem. Nem tudtak mindenkinek legalább elfogadható vonalat gyártani és többen feleslegesek is lettek. Jöjjön egy kép, alatta spoileresen magyarázom még kicsit.

flashforward

Ha van idén olyan sorozat, amire rámondhatjuk, hogy elkúrták az egészet úgy ahogy van, akkor az ABC lehet a legbüszkébb magára, hiszen ők szállították ezt nekünk. Pedig egy éve még minden tökéletes volt. Jöttek az előzetesek, ment a hype, új Lost és sorolhatnám. Az alapkoncepció tökéletes volt, minden passzolt, ráadásul a szereplők is nagyon jók voltak. Legalábbis elsőre és csak név alapján. Jött a szeptember, bemutatták az első részt, és egyszerre szakadt ránk az öröm és a bizonytalanság is. Nem volt ez annyira meggyőző, de mivel első rész, még sokan úgy voltunk vele szerintem, hogy jöhet a folytatás aztán meglátjuk. Kár volt. A 7/10 és ezzel együtt a pilot szintje már sosem köszönt vissza. A rosszabbik változat jött be, az amiben semmi sem sikerül. Se az íróknak, se a történetnek, se a szereplőknek.

Pedig, és ez egy hatalmas csalódás, ezt a történetet miért tudták ennyire elbaszni? Ugrunk előre az időben, lát mindenki pár percet a jövőjéből. Jönnek a találgatások, összerakják a képet, egyszerűen ott volt benne minden lehetőség, amit csak író és csatorna akarhatott. Aztán nagyon szépen eljutottunk oda, hogy minden hiábavaló. Minden remény halni kezdett, amikor kiderült, hogy már a készítők/írók sem próbálkoznak. Illetve ők csinálták volna a dolgukat, csak éppen nem a legjobban. A történet a sűrű ködben elveszett, a karakterek szellemek lettek, akiknek nincs semmijük. Konkrétan senkire nem tudnám azt rámondani, hogy megkedveltem. Nem tudtak mindenkinek legalább elfogadható vonalat gyártani és többen feleslegesek is lettek. Jöjjön egy kép, alatta spoileresen magyarázom még kicsit.

flashforward

A történetet két mondatban is össze lehetne foglalni. Kitekintünk, elkezdődik a nyomozás, hogy miért ájult el mindenki, kik a felelősek. Valamint megismerkedünk pár ember jövőjével illetve azzal, hogy mit csinálnak addig, amíg be nem következik a látott jövő. Ennek a feltöltéséhez viszont minden részre történések kellenek, karakterek akikért érdemes leülni a képernyők elé. Nem Mark Benford, akinek a szájában megalszik a tej. nem Demetri, akinél bugyutább halottat nem látott a világ. Vagy ott van Mark felesége, a Lost-ban megimádott Penny, aki itt egyszerűen az okos nőből, buta szőke picsa lesz. Vagy Nicole, aki egyszerűen felesleges a történetbe, mint ahogy Aaron is csak azért van, hogy mást is lássunk, de értelme nem sok, és sorolhatnám.

A lényeg az tehát, hogy nem építkeztek az évad során, csak pusztítottak. Minden rész hasonlóan zajlott. Teljesen mindegy, hogy kivel, vagy mi történt, kaptunk két perc wtf pillanatot, ami miatt úgy érezte az ember, hogy itt a remény, visszajövünk a következő részre. Aztán megint jött a semmi, és megint két perc valami, ami egy idő után értéktelen lett és ami rosszabb, unalmas is egyben. Hiába gondoltam a miértekre, egyszerűen nem érdekelt a folytatás, mert etetésnek találtam az egészet, rendkívül pocsék karakterekkel, és színészi játékkal.

Ráfordulva a fináléra, az upfronts előtt tudni lehetett, hogy vége lesz a sorozatnak. A részeket tehát jóval korábban leforgatták, így jöhetett az a remény, hogy nem lezárást kapunk, hanem valami irtózatos nagy wtf pillanatot, ami miatt érdemes lesz visszagondolni a sorozatra. Ez sem jött össze. Szerencsétlen nézők, igen mi, teljesen ki lettünk semmizve. Az utolsó 40 perc arról szólt, hogy eljutunk a jövőhöz. Látni fogjuk azokat a képeket, amiket az elején, és az évad közben is sokszor láthattunk. Hatalmas ismétlés volt az egész, apró javításokkal. Soroljam őket? Pl. tudtuk, hogy lesz gyerek, aki nem lány lesz hanem fiú. Ott az egyenlet, amit nem Lloyd írt fel a táblára, helyette inkább a fia szorgoskodott. Lényeg, hogy az esetek többségében bejött a dolog, de nem is nagyon számítottunk másra.

Viszont az utolsó kettő percben én tényleg szerettem volna látni valamit. Lloyd és Mark megfejtették, hogy 10 óra után pár perccel lesz a következő ájulás, és az lett volna az első évad vége, hogy látunk pár képet a jövőből. Ezek közül párat felismerhettünk, tudtuk hova rakni. Pl. Janis megszületett fiát vagy Charlie-t, Mark lányát, de ennyi. Kitekintettünk 2011-be, láttunk képeket 2015-ből, valamint hallottuk Charlie-t, hogy "megtalálták". Majd fekete képernyő.

Én, kezdetben sírni akartam, aztán hangos nevetésben törtem ki, egyszerűen nem hittem el, hogy ennyi. Ha egy nagyon sikeres sorozatról beszélhetnénk, amit valami miatt ettek volna az emberek, akkor egy ilyen fináléval lehúzhatták volna magukat a wc-n. Így viszont csak azt bizonyították, hogy összeraktak egy szar sorozatot egy nagyon szar első de szerencsére utolsó évaddal. Pontok tekintetében 3/10? Jó lesz. Ha lehetne sajnálni a feleslegesen eltöltött időt, akkor most megtenném az FF nézésével kapcsolatban. Örülök annak, hogy még véletlenül sem akarta az ABC ezt megfejelni egy 13 részes berendeléssel a második évadra. A sok sebből vérző állatot is el kell altatni, hogy ne szenvedjen - ilyen a FlashForward is.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr13142444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mesko 2010.06.08. 17:40:41

Akkor en ezt nincs miert nezzem...ugyamugy a sorozatokat egy-az egyben ugy ertelmezed mint en...meg eddig egyet nem kaptam el, amire majdnem nem azt mondtam volna mint te.(termeszetesen van stilus kulombseg...az enyem olyan "ossze-vissza" ) :D

Dave 2010.06.08. 19:03:31

Nem fogom megvédeni a sorozatot, pedig több részt is élveztem, de megértem ha sokak kiakadtak ettől az évadtól. A végét hasonlóan éltem meg én is, nevetés ezerrel!

Attis 2010.06.08. 19:07:20

Most merjem azt mondani, hogy tetszett? Ez lenne az igazság, és sajnálom, hogy nem fog folytatódni, elnéztem volna még pár évadot.

gabesz 2010.06.08. 20:57:46

sztem meg kurva jo volt. na mindegy erről ennyit. akinek nem tetszik ne nézze ennyi

macro 2010.06.12. 20:26:50

lesz masodik evad v sem, nem erhet veget ennyivel...

zolee 2010.06.13. 21:07:07

Nem lesz második évad, de ez a bejegyzésből is kiderül. Az ABC egy évad után kaszálta a sorozatot.

ramcsi02 2010.06.14. 22:06:44

Én speciel imádtam a sorozatot, mélységesen sajnálom, hogy nincs folytatása. Aki pedig a cikket írta, azt kell mondjam nem érti a lényeget. Ehhez a sorozathoz nem volt elég, hogy leültél és nézted, hanem gondolkodni és átérezni kellett közben! Akinek van egy kicsi kis empatikus képessége (ami a ma emberéből általában hiányzik), az együtt tudott élni a szereplőkkel és számára egyikük sem lett érdektelen. Ebben nem az volt a lényeg, hogy üssük egymást, meg follyon csak minél több vér, volt benne az is, de főleg a lelki folyamatokon volt a hangsúly. Nagyon sajnálom, hogy sokan nem értették mega léynegét, és ezért nem lesz folytatás, de hát az amerikai filmipar nem változik... Üdvözlettel: Ramcsi

ooooo 2010.06.15. 10:40:25

Sztem is jó volt, de akinek nem tetszett az miért nézte???

ooooo 2010.06.15. 10:41:00

Ja és még valami! Tényleg lesz 3-4 részes befejezés?

Ismeretlen_37501 2010.06.15. 13:50:29

Ramcsi: vannak sorozatok, amiket komolyan lehet venni, és lehet azon gondolkodni, hogy miken mennek keresztül - na ez nem az a sorozat szerintem. De örülök, hogy volt olyan rajongó, akinek tetszett. "ha valakinek nem tetszett, miért nézte?" kérdés pedig unalmas. Azért néztem mert nézni akartam, és reméltem, hogy jobb lesz, vagy lesznek olyan részek, amik letesznek valamit az asztalra. Ez szerintem nem történt meg egyszer sem. Hangsúlyozom, nem egyszer mondtam már, nem lesz semmi folytatás! Sem második évad, sem lezárás, sem semmi. A színészek többsége már átigazolt más sorozatokba, a következő évadba majd látjuk őket. A FlashForward mint olyan elsüllyedt véglegesen.

JLP 2010.06.30. 11:43:56

Őszintén, én végignéztem az egész sorozatot, és mindig volt, ami megfogott benne, legfőképpen a nyomozás, és ez volt a fő indok, amiért végignéztem. Az fullra nem érdekelt, hogy mi lesz egyik másik szereplővel, mert volt aki valóban lényegtelen volt és csak egy töltelék, de volt benne igazi, izgalmas szál is. Talán az érdekelne, hogy a végén hova viszik Jennist, mi lesz Markkal stb. Szóval én még legalább egy valódi befejező részt elvárnék mint lezárást, legalább annyit, ha nem lesz további évad. Amint mondtam, a befejezés, hát hagy némi kívánni valót maga után. Ha ilyen befejezése van vminek, az feltételezi, hogy lesz folytatás, legalább egy rész vagy vmi. Ha így a levegőben lógva hagyják a dolgot, hát, akkor nagyon idióták...Ennyi.

Hani 2010.07.02. 13:50:29

szerintem baromi jó volt, sok szálon futott a cselekmény... ezen kívül mint a filmben is elmondta D. Gibbons, rengeteg kimenetele lehetett a jövőnek! pont ez volt a lényeg, hogy te is gondolkodj, éld bele magad, rakosgasd a kirakóst magadban! nekem tetszett a sorozat, hétről-hétre vártam a következő részt bár télleg hülye vége lett...az elöttem szólónak teljesen igaza van a végével kapcsolatban! Ha már a lezáró rész volt, és tudták h nem lesz folytatása, kicsit átszabhatták volna! Így viszont folytatódnia kéne,akár sokat ugrani az időben 1-2résszel, de legalább pontot tenni a végére! de ahogyan olvastam ez esélytelen...

Norbi 2010.07.23. 20:33:37

Sztem fasza sorozat volt. Nem mondom hogy végig nézném a következő évadot is de az első pár részt biztos hogy megtudjam mit-hogy-merre...

Én 2010.07.29. 21:47:12

gyökér vagy meny a halál fba a véleményeddel

Én 2010.07.29. 21:48:06

Ez a sorozat nem volt szar a te véleményed ellenben csapnivaló!!!!!!!

Tibi 2010.07.29. 21:50:01

Vedd má észre h mindenkinek teccet!

Ismeretlen_104632 2010.07.30. 12:15:25

Mielőtt valaki kritizálná a poszt íróját, először megtanulhatna magyarul írni. Mindenkinek tetszett? Hát nekem sem tetszett. Az elő részek még érdekesek voltak, de aztán a sorozat végére kifogytak az ötletekből az írók. Egyszerűen elszúrták az egészet. Nem véletlenül menekültek a nézők, majd kaszálta el az ABC a sorozatot. De, ha neked/nektek tetszett, akkor miért nem írjátok le, hogy mi volt jó benne? Ja, az nem jellemző a google huszárokra.

Ismeretlen_37501 2010.07.31. 21:30:15

Nem nagyon szerettem volna reagálni már az utolsó "véleményekre", főleg azért, mert aki három névvel négy hozzászólást ír az nem feltétlenül vehető komolyan, de Desmond miatt megteszem. Már csak azért is, mert neki mindenképpen meg kell köszönnöm a véleményét, és azt hiszem tanulságos lehet ez mindenki számára. Nem azért jó valami, mert jó, illetve mert "csak", és ez fordítva is igaz a rossz esetében. Leírtam, hogy szerintem miért rossz, és erre nem azt kellene írni, hogy "hülye vagyok, ez a sorozat jó - miért - csak!", hanem konkrétumokat. Köszönöm annak aki egyébként megtette. Desmond is írta, folytatom azt a gondolatot, egy éve Lost-utódnak, és az évad high-concept sorozatának volt kikiáltva, de ha csak az alapoknál maradunk, egy sorozat (lehet rossz hasonlattal) nem egy focimeccs, hogy a végére odakapcsoljunk, és megnézzük a végeredményt. Én élvezni szeretném a 42 percet, az elejétől a végéig, és nem akarom azt, hogy az utolsó három perccel mindig meg legyek vezetve, át legyek verve. Voltak jó pillanatai az évadnak, de a többség kuka, és ezt nem csak én gondolom így, hanem még sok millió néző, aki részről részre elfelejtette megnézni az aktuális epizódot, rengeteg kritikus, és természetesen a csatorna vezetői is, akik a hasonlóan gyenge nézettséget hozó "V" -vel szemben inkább elkaszálták. Persze, vannak kérdések, és lehetne még sok irányba menni a történettel, de nem fogunk, és ez az évad SZERINTEM így, ebben a formában gyenge volt!

mesko 2010.08.01. 09:36:11

Azért úgy gondolom, hogy néhány szóból le lehet szűrni...ezt-azt az emberől aki kommentel, vagy nem? Lehet kommentelni így is, úgy is...de én is azt szeretem ha alá van támasztva...mert jár a pofám...izé.. mert, lengeti a szél?...na ne legyünk ennyire "surmók" ok?...:) Most egye fene megnézem a sorozatot...s lássuk igaza van, vagy nincs...:)

mesko 2010.08.07. 06:50:36

Megnéztem, hogy ne beszéljek..csak úgy..a fenti bejegyzésnek minden szava jogos..bocs, de így van... A sorozatnak még az eleje indul...de fokozatosan űl le...részről-részre..addig mig sajnos eltemeti saját magát...tehát nem működőtt a "hígított" Lost... Mondtam, a sorozatokat úgy látod mint én...de nem számít ha valaki másképp látja...az a fő, hogy jól szórakozzon...ennyi :)

Ismeretlen_37501 2010.08.07. 11:40:36

Mesko, jelen esetben, a sok negatív vélemény után, örülök, hogy egyetértünk.

Amelone 2010.08.17. 17:14:44

Miért mondják,h szar a Flash Forward,a kva szar Lostnál (bocsánat az összes évadot imádtam) azért jobb volt,inkább egy "tűrhető" évad,mint egy csomó kva jó egy irtó szarral a végén :-) :-) ha már Lost... ezt legalább hamar lerendeztem a Lostért meg szenvedtem,de minek,úgy felkrták az agyam vele. Már bocsánat,de erre jobb,nyomdaképesebb szót nem találok. :-P Nekem bejött az FF unaloműzésre pont jó volt. Nekem minden rész izgi volt,nem tudom mi mást lehetett volna még várni tőle. Én csak ezt nem vágom. Szerintem még csak a színészi játékra sem mondhatjuk,h rosszabb volt,mint bármely másik sikeres amcsi sorozatnál. Azért azt a szintet mindenki hozta benne. Olivia meg semmivel nem picsább,mint Panny. Ennyi Nem mondom,h megváltoztatta az életem a sorozat,de időpazarlásnak inkább mondanám a LOstot...Azét az mégis röhej,mikor egy fekete füst kergeti az embereket. Meg a jó/rossz csatája. Ugyan már,az összes évad tök jó volt,imádtam,aztán az uccsó meg WTF,asszem az évad feléig elszenvedtem magam,de csak egyre jobban felhúztam magam,semmiről nem szólt. köszönöm

Amelone 2010.08.17. 17:16:27

Bocsi,ha kicsit kesze-kusza a bejegyzésem,nagyon gyorsan írtam meg. :-P :-) :-)

Amelone 2010.08.17. 17:30:59

Hehhe XD,most nézem,h szegény Penny le (Epres) Panny-ztam ZzZzZ

Nicole 2010.10.21. 22:39:43

Flashforward-et akarok:)Imádom:)
süti beállítások módosítása