2008.08.06. 15:19 teddike

Terminator: The Sarah Connor Chronicles

Címkék: sorozat the sarah connor chronicles 2007 2008

A nyár eddig egyetlen darája, ha lehet ezt ennyire csúnyán mondani. Nem sok időm volt, így csak ezt a sorozatot tudtam eddig gyorsított formában megnézni. Igaz nem négy öt részt egy nap, hanem beértem a napi egyel. Igazából ez a sorozat miatt van, de erről majd később. Anno mikor kiderült, hogy lesz Terminator sorozat, természetesen felkaptam a fejem, hogy vajon mi is lesz benne? Hiszen a téma ismert mindenki számára, nagyjából tudjuk az eseményeket is, meg azt is, hogy mi lesz, tehát nagyon sok új dolgot nem lehetne belevinni. Aki nem nézte még a sorozatot, annak mindenképpen spoileres folytatás következik a kép alatt.

A nyár eddig egyetlen darája, ha lehet ezt ennyire csúnyán mondani. Nem sok időm volt, így csak ezt a sorozatot tudtam eddig gyorsított formában megnézni. Igaz nem négy öt részt egy nap, hanem beértem a napi egyel. Igazából ez a sorozat miatt van, de erről majd később. Anno mikor kiderült, hogy lesz Terminator sorozat, természetesen felkaptam a fejem, hogy vajon mi is lesz benne? Hiszen a téma ismert mindenki számára, nagyjából tudjuk az eseményeket is, meg azt is, hogy mi lesz, tehát nagyon sok új dolgot nem lehetne belevinni. Aki nem nézte még a sorozatot, annak mindenképpen spoileres folytatás következik a kép alatt.

Időben a sorozat a második és a harmadik film közötti eseményeket mutatná be. A felállás nekem az elején nem volt annyira egyszerű. A 90-es évek végén voltunk, Sarah Connor éppen párkapcsolatban van, amíg be nem kattan nála valami, hogy ismét menekülni kell, mert jönnek megölni a fiát, aki majd egyszer a nagy vezető lesz. Ezt tudjuk ugye, John marha ideges az anyjára, hogy állandóan mennek/költöznek, de természetesen követi az anyját. Új suli, megismerkedik egy csajjal, aki nem más mint egy terminator, és természetesen azért jött, hogy megvédje ami jövőbeli vezérünket. És kapunk egy rossz terminatort is, aki pedig mindenkit el akar pusztítani.

Az események során, rögtön az első részben lépünk előre az időben 8 évet, jobban mondva időutazunk. Aminek az az előnye, hogy Sarah így nem hal meg, mert állítólag meghalt volna, és az is előnye a dolognak, hogy így nem marad nyom, nem lesz ki kövesse őket, és rámehetnek a Skynet kialakítását tervező emberekre.

Az részek egyenkénti leírását én kihagynám, az első évad 9 részből áll. Nem sok időt vesz azért igénybe a megtekintése. Viszont már most leírnám, hogy olyan nagy csodát ne várjon senkit a sorozattól. Sajnos az első részben nagyon sok pénz elment az akciókkal, és onnantól viszont egyre kevesebb pörgös jelenet volt. Mármint többnyire bent játszódott, nem igazán voltak sokszereplős jelenetek. Éppen ezért olykor elég unalmas is volt az egész. Ezek az okok, amik miatt nem tudtam naponta akár több résszel is haladni. Nem volt semmi olyan jelenet igazából, ami miatt rögtön elő akartam volna a következő részt. 

Itt rögtön, a negatív dolgok után szeretném megjegyezni, hogy eyecandy szempontjából viszont nagyon is megéri nézni a sorozatot. A főszereplők Lena Headey és Summer Glau nagyon jó párost alkotnak. Meg elég sok poén épül a terminator csaj (Summer Glau) esetlenségére is, amiken azért kellemesen lehet nevetni.

A történet szempontjából, a filmben megismert Sarah Connor egyáltalán nem az viszont, aki a sorozatban is van. Ez itt nagyon sokat gondolkodik, elég lelkis, rengeteg általa narrált rész van. Akit én megismertem a filmből, az gondolkodás nélkül vette elő a fegyvert és irtotta az ellent. A másik érdekes vonal, ez a sulis rész. Akárhova is mennek John mindenképpen suliba megy, és természetesen követi a terminator is, mint diák, viszont ezek a jelenetek baromira gyengék. Mármint vagy töltsenek tényleg több időt a suliba, és legyen nagyobb köze a tini sorozatokhoz, vagy ne erőltessék, csak említés szintjén a dolgokat.

Vannak a sorozatban persze kellemes részek is, főleg a hatodik rész, ami előremegy az időben. Megismerhetjük kicsit John apjának a történetét, láthatjuk a jövőt. Kapunk egy új szereplőt is onnan. Ezek mind lendítettek kicsit a sorozaton, de még így sem tartozik azok közé, amelyeket heti szintén követnék. A befejező rész is eléggé összeszedetlen volt. Folytatódtak az események, de semmi olyan töltése nem volt a résznek, hogy azt mondhassam, na ez kemény. Igazából csak azt éreztem, amit már említettem, hogy nem volt elég pénz az itteni komolyabb jelenetek leforgatásához. És igazából az elvárt nagy wtf pillanat, tehát a cliffhanger is kimaradt. Illetve volt, de csak úgy odadobtak valamit, amitől nem fogom jobban várni a második évadot. Lesz folytatás, ezt azért itt megjegyzem. Remélem jobb lesz, mivel azt gondolom egy ilyen sorozatnak mindenképpen lenne jövője.

Annyit még érdemes megjegyezni, hogy a sorozat készítői többször is kijelentették, hogy ők nem akarnak a filmmel foglalkozni, így a kettő teljesen különböző szerintük. Én viszont azt mondom, hogy ezt azért nehéz különválasztani, hiszen azok kezdték el nézni inkább, akik látták a filmet is. Persze ezzel azokat az embereket is meg akarják fogni, akik nem foglalkoztak a filmekkel, viszont a sorozatot néznék. Én sok sikert kívánok ehhez, legyen valahonnan több pénz, és akkor egy sokkal jobb sorozatot láthatunk.

A pontokat nem szeretem osztogatni, de rájöttem, hogy kell azért ilyet is csinálni, ennek megfelelően, ez a sorozat, illetve az első évad nagy átlagban 5/10! Ennél jobbat sajna nem tudok rá adni, viszont várom a folytatást, és pár rész után belenézek majd én is a második évadba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr673140452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása