2009.04.09. 11:04 teddike

House - Simple Explanation (5x20)

Címkék: sorozat 2008 2009 house s5

Hatalmas változások, hatalmas spoiler, ha megtörténik majd nagyon megdöbbenünk - hasonló mondatokat talált az ember mindenfelé, ha éppen a House-ról volt szó. Ilyenkor szoktam örülni annak, hogy tudatosan kerülöm a spoilereket, így meglepődök még olyan dolgokon, amiken sokan/többen már nem. Emiatt van az, hogy pár nappal ezelőtt még hosszasan fejtettem ki azt, hogy szerintem ki fog távozni a sorozatból, és természetesen teljesen mellé lőttem. Arról van szó ugyanis, hogy már hetek óta beharangozták, hogy a House egy főszereplője kilép a sorozatból, nem árulták el, hogy ki az, és azt sem, hogy miért vagy milyen körülmények között távozik. Az ember persze elképzelte, hogy ki lehet az, aztán meg jól meglepődött, vagy kellemesen csalódott a dologban, vagy éppen ellenkezőleg. Én a maradok a "meglepődtem, de nem csalódtam kellemesen" vonalon. A kép alatt elmondom miért is van ez:

house season 5

A kép nem az aktuális House részből van.

Hatalmas változások, hatalmas spoiler, ha megtörténik majd nagyon megdöbbenünk - hasonló mondatokat talált az ember mindenfelé, ha éppen a House-ról volt szó. Ilyenkor szoktam örülni annak, hogy tudatosan kerülöm a spoilereket, így meglepődök még olyan dolgokon, amiken sokan/többen már nem. Emiatt van az, hogy pár nappal ezelőtt még hosszasan fejtettem ki azt, hogy szerintem ki fog távozni a sorozatból, és természetesen teljesen mellé lőttem. Arról van szó ugyanis, hogy már hetek óta beharangozták, hogy a House egy főszereplője kilép a sorozatból, nem árulták el, hogy ki az, és azt sem, hogy miért vagy milyen körülmények között távozik. Az ember persze elképzelte, hogy ki lehet az, aztán meg jól meglepődött, vagy kellemesen csalódott a dologban, vagy éppen ellenkezőleg. Én a maradok a "meglepődtem, de nem csalódtam kellemesen" vonalon. A kép alatt elmondom miért is van ez:

house season 5

Ismét csak azt lehet mondani, hogy a Fox hype hatalmasra sikeredett, ehhez képest viszont semmi ütős nem volt. Most már leírhatom, hogy Kutner az aktuális House rész legelején öngyilkos lett, ami nagyon sok mindenkit kiborított a szereplők közül. Ez eddig szép és jó, meg is lepődtem rajta, hiszen nem rá számítottam. Semmi nem mutatta, hogy ő esetleg távozni fog, valószínűleg ezt tudták azért a készítők is, éppen ezért ezt az esetet felhasználták arra, hogy ismét építsék egy kicsit a megmaradt karaktereket. 

A legjobban az egész House-ra hatott, aki nem az emberi oldalát fogta meg a dolognak, hanem azt, hogy miért nem látta előre, hogy ez be fog következni? Elveszett volna a különleges képessége, hogy kiismeri az embereket? Elkezdett nyomozgatni, kétszer is visszament Kutner lakásába, kereste a válaszokat, a megoldást, de nem talált semmit. Egy kicsit azért szurkoltam annak, hogy gyilkosság legyen, és mondjuk az egészet Foreman követte volna el, mert titokban Kutner megdugta 13-t, és az öltönyös barátunk agya ettől eldurrant. De nem ez volt, és nem is lesz ennyire egyszerű a megoldás.

Az egész résznek az alapja egyébként nagyon jó lett volna, csak sajnos elszúrták, és ezzel egy erősen közepes House epizódot raktak elénk. Nem nagyon tudták eltalálni az átmenetet House őrlődése, a heti beteg, és Kutner halála között. És akkor a többiekről még nem is beszéltünk. Hatalmas ugrálások voltak, futkározás végig, ami nem jött be. Az viszont igen, hogy a halál után nagyon sötétre vették az egész rész képi világát. Illetve a végén a temetés is nagyon durva. De ennyi. 

Várjuk a változásokat, és azt, hogy ki hova változik majd innentől. Elvileg, ha lehet hinni a pletykáknak, akkor a Foreman - 13 kapcsolat sem lesz már a régi, Chase és Cameron is előtérbe kerül. És ha minden igaz jön valami megint a Cuddy House vonalon is. Kalandra fel!

Értékelés: House - Simple Explanation (5x20) - 6,5/10

Kutner távozása hátterében egyébként elég komoly dolgok vannak. Mint a napokban megtudtam Kal Penn részt vett az Obama kampányban, és úgy alakult, hogy felajánlottak neki egy melót a Fehér Házban. Ezt pedig elfogadta, éppen ezért kérte meg a House készítőit, hogy oldják meg valahogy a dolgot. Tehát ő kérte a kiírását, amit ezek szerint a készítők így használtak ki, ahogy. Mindenesetre Kal Pen elég szép pályafutást tudhat magáénak, sok sikert kívánunk neki innen is. 

A FOX sem szarakodott egyébként sokáig, hivatalos oldalon van egy videó, érdemes megnézni. Illetve van egy Facebook link is, ez sem maradhat ki, ha Kutner rajongók vagytok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr243141096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása