2008.04.30. 20:09 teddike

Iron Man ( A Vasember )

Címkék: film mozi 2008 iron man 8 csillag

Végre megjött a film. Én meg kisérletet teszek arra, hogy első nekifutásra, írjak valamit gyorsan róla, aztán majd jön még valami a második megnézés után. Annyira tudtam neki örülni, hogy ma elsőként, már ahogy időm volt, rohantam is a moziba, hogy megnézzem. Nem gondolkodtam sokat a dolgon, hiszen elég szép munkát végeztek az alkotók, és elég magas hype-nak köszönhetően azért sok helyen találkozhattunk a filmmel. Az utóbbi időben hanyagoltam is a filmről a kis videókat, mert nem akartam előre tudni mindent. Sokan panaszkodtak, hogy lelőnek sok dolgot, de azt kell mondjam, nagyon nem tették meg. A film minden formájában, csak az előjeleket nézve, megfelel azoknak a követelményeknek, amiket támasztanék vele kapcsolatban. Ígéretes akció, jó szereplők, és persze kellően hosszú film, hogy maximálisan ki lehessen élvezni a dolgokat. A Marvel legújabb képregény-adaptációja azt kell mondjam, hogy minden olyan előzménynek megfelel amit az ember várhat. És ezek után milyen volt a film?

A történet talán már előre világos volt. Sok új dolgot azért nem tudtak mutatni ezzel kapcsolatban, de ettől függetlenül, kellően izgalmas volt.Tony Stark (Robert Downey Jr.) feltaláló és milliárdos éppen egy új fegyverét mutatja be, ami után támadás éri. Közben megsérül, és ráadásul fogva is tartják egy hosszú ideig. A sérülése elég komoly, hiszen szilánkok fúródnak a mellkasába, amiket csak egy mágneses mezővel tudnak távol tartani a szívétől, így mindig viselnie kell egy szerkezetet, ami életben tartja. A fogva tartás során meg kell csinálnia egy nagyon halálos fegyvert, de ehelyett megalkotja az első IronMan "jelmezt", aminek a segítségével sikerül megszöknie. Hazatérve viszont nagyon sok mindenre próbál fényt deríteni, és emellett tökéletesíti a "fegyvert". A folytatást, nézzétek meg. Szerintem kitalálható, meg hát a trailerek is lelőtték, hogy ki lesz az ellenfél, de higgyétek el, tartogat meglepetéseket a film.

Mit tudtam én a Vasember-ről? Nos semmit, tegnap lapoztam fel a wikipediát, hogy valami fogalmam legyen a dolgokról. Nagyon megtetszett az egész történet, amit olvashattam, a kialakulásról, Vasmeber megszületéséről. Egyébként is szeretem a képregényeket, igaz ezt csak mondom, és nincs akkora kultúrám a dolgokkal kapcsolatban. A film viszont, a sztori kitalálhatósága ellenére végig izgalomba tartott. Egy nagyon ellentétes és sokszínű emberke ez a Tony Stark, és Robert Downey Jr . nagyon jó színész, vagy mondjuk azt, nagyon jól hozza a karaktert. Az elején a sokat bulizós, csajozós embert láthattunk, aki szarik a világra, de miután hazatér, rájön, hogy segíteni akar, és nem ártani. A várható fejlődés a karakter életében, ami szerintem itt nem is volt annyira közhelyes.

Ki kell emelnem persze Gwyneth Paltrow-t is, akit nagyon régen láttam filmben. Itt viszont üde színfolt volt, tetszett az alakítása. Ő volt Spark titkárnője, és egyben mindenese. Természetesen szükségszerű a kis romantikus szál is, de annyira örültem neki, hogy nem vitték túlzásba, sőt kellően keveset kaptunk belőle. A középpontjában a már bemutatott két színész áll, de mint mondtam, nem akartak ők nagyon csinálni semmit, csak érezni egy kis feszültséget.

A gonosz, mert ilyen is kell az ilyen filmekbe, kezdetben azt hittem, hogy az a faszi lesz, direkt írom így, aki fogva tartja, de tévedtem, és kellemes fordulat volt, persze szépen rávezették az embert, hogy nem ő van a háttérben. Mondjuk azt kell mondjam, hogy az első gonoszom sokkal jobbnak tünt, meg látszott rajta, hogy ha kell irtani fog. Viszont a másik, a fő-gonosz, annyira nem volt hiteles, a sztori szempontjából jól volt megoldva.

Az akciók pedig nagyon jók. Igaz ha jól számoltam, akkor összesen négy komolyabb jelenet volt, három extra jó, és mondjuk három négy kicsi, amiből összedobhatunk egy nagyot. Az elrablás, a szabadulás, az első visszacsapás, illetve a végső nagy ütközet, mind mind nagyon jók. Lehet sokan azt fogják mondani, hogy több is kellett volna ide, de nem, kellően jó arányban volt ez. Mármint itt szerintem be kellett mutatni, hogy Spark hova alakul, és persze azt is, hogy előtte mi volt. Jó volt látni, ahogy fejleszti, illetve teszteli a gépet. És emiatt azt gondolom, hogy ennyi akció, bőven elég volt, főleg, hogy ennyire jól voltak megoldva.


Mitől volt ez a film még ennél is több? Nos az egész világ, amiben Spark él. Durva technológia, nagyon jó autók, nem az a csóró, pénznélküli szuperhős. Nagyon fasza technikai kütyük, amik szerintem sokaknak tetszettek. Mennyi ebben a valóság? Hülye kérdés, mivel ezt szerintem senki nem keresi a filmben. Viszont a két óra, jó akciók, és kellően jó felvezetés mellett, nagyon jó kis apró poénok voltak, amiket Spark osztott. Az a helyzet, hogy ritkán érzi ezt az ember, de szívesen néztem volna még tovább a filmet.

Mennyire tetszett nekem a film? 8/10! Magas? Nem, elég nagy várakozás előzte meg. Szeretem a szuperhős-filmeket. Tetszett az egész világ, amiben a Vasember él, így azt hiszem megérdemelt a pont. A színészek, főleg Robert és Gwyneth nagyon jók voltak. Illetve, mint ahogy írtam, nekem nagyon bejött, ahogy bemutatták az egész kialakulást. A tesztelési folyamatot. Ez nem olyan mint Pókember, és szerintem, most így, igaz a hatása alatt vagyok, sokkal jobb karakter, illetve valahogy sokkal jobb super-hero Vasember. Biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben még megnézem egyszer, csak azért, hogy a megfelelő helyre tegyem a filmet magamba. Ma egyébként a film előtt, csak egy dolog foglalkoztatott, hogy ne érjen csalódás, mivel nagyon féltem attól, hogy esetleg valami nagy baromságba fogok belefutni, de szerencsére nem. Mint ahogy írtam, megvolt minden, ami kellett, és amit vártam. Jöhet a folytatás!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr223140287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása