2008.07.05. 14:35 teddike

The Bank Job ( A banki meló )

Címkék: film mozi 2008 the bank job 6 csillag

A hétvégi pangást próbálva ellensúlyozni kicsit, lecsaptam a filmre. Amiket tudtam róla, az annyi volt, hogy kaptunk egy fasza kis trailert a filmhez, volt egy nagyon fasza poszter, és persze az, hogy a sztori megtörtént eseményeken alapszik. A szereplők is felkeltették érdeklődésemet,Jason Stathman és Saffron Burrows kellemes párost alkotott így első körben. Ami pedig talán a legjobban tetszett, az a 60-as évek.

Csapjunk is bele a sztoriba. Mint mondtam ez valós eseményekre épül. Terry (Jason Stathman) egy pitiáner bűnöző, aki a megélhetését autókereskedőként próbálja biztosítani. Egy régi ismerőse ekkor bukkan fel, és egy jó munkát ajánl neki, és felkéri arra, hogy csapatával törjenek be egy bankba. Egy kis gondolkodás utánTerry úgy dönt, hogy ez lehet a nagy kiugrás számukra, és éppen ezért belemegy a dologba. Viszont a rablás után derül csak ki számukra, hogy nem csak pénzt raboltak, hanem olyan iratokat, fényképeket, amik magas rangú, befolyásos emberek életét nehezítheti meg. És persze a maffia cuccai is itt vannak. Így viszont mindenki a nyakukra szakad, és ebből a helyzetből kell valahogy kimásszanak.

Nagyjából ez az a történet amit a trailerek alapján is ki lehet következtetni, a film természetesen sokkal több ennél, és nagyon jól meg van komponálva. Amíg atrailerből arra következtethetnénk, hogy a rablás utáni időszak kap nagy súlyt, tévedünk, mert pont a terv elkészítése, végrehajtása tart sokáig. Emellett pedig kapunk egy kis bepillantást azon emberek életébe, akik iratai az említett bankban vannak.

A film egyik nagy negatívuma számomra, hogy sokkal pörgősebb dologra számítottam. Sajnos olykor unatkoztam kicsit, néztem az órámat, és azon gondolkoztam, vajon mikor jön a lényeg. Aztán elkezdtem kicsit örülni az apró dolgoknak. Az említett 60-as évek hangulata, a korruptság, a politikai hatalom viselkedése, illetve a rendszer ma már érdekesnek tartott működése mind mind nagyon jól lett bemutatva szerintem. A rablás után pedig furcsa volt látni, hogy mennyire is nehéz kideríteni bármit is. A mai világban, amikor minden csapból a CSI valamelyik része folyik, különleges látványnak számít, hogy nem tudnak a rablók nyomára bukkanni. Természetesen ez a kor sajátossága volt, nem is negatívumként hozom fel, egyszerűen csak érdekes volt, és pont emiatt még látványos is a maga módján.

A szereplőket is érdemes megemlíteni, Jason Stathman nem a tipikus jó színész, de ezekben, vagy ebben a filmben szerintem kifogástalan az alakítása, azt hozza, amit megszoktunk tőle, lehet, hogy ez unalmas olykor, vagy sablonos, esetleg olyan doboz ez már, amiből nem fog tudni kimászni, de itt ez elég volt. Családos ember, alkalmazkodik a környezetéhez, megpróbálja a legjobbak kihozni belőle, és természetesen kellően bad-ass, ha arról van szó, hogy szét kell rúgni valakinek a seggét. Hozzá hasonlóan nagyon tetszett a már említett hölgy is, akit a Boston Legal-ból ismerhetünk, Saffron Burrows-ról beszélek természetesen. Érdekes volt, és tetszett az egészben az a vonal, hogy folyamatosan építettek fel egyfajta kötődést, és mégis távolságot a két karakter között. És hiába éltek egy nagyon korrupt, mondhatni szennyes világban, volt egy határ amit nem léptek át.

Mennyire tetszett nekem a film? 6/10! Ennél többet nem tudtam rá adni, a hangulat rendben volt, a szereplők szintén, de azért olykor szenvedős volt ez a két óra. Meg egyébként is azt vettem észre, hogy mostanában sokkal nehezebben adok több pontot. A film sokkal több annál, mint egy egyszerű bankrablás, és egyáltalán nem love-story. Megfelelő képet mutat az akkori világról, és arról, hogy nem feltétlenül a pénz jelentette a boldoguláshoz a kulcsot.

Nálunk július 10.-én kerül a mozikba. Sokat kellett várnunk rá, és nem is állítom 100 %-ig, hogy lerágtam közbe a körmömet, mindenesetre kellemes kikapcsolódás lehet, ha felveszi az ember a film ritmusát.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr263140370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brucee 2008.07.07. 15:19:39

sokkal jobb ez a film, mint ahogy leírtad, sőt! héten bemutató, mindenképpen nézős.
süti beállítások módosítása