2008.11.29. 00:07 teddike

Body of Lies ( Hazugságok hálója )

Címkék: film 2008 body of lies 7 csillag

Elvileg nagyon jól tudom azt, hogy egy film mennyire tetszik valakinek az teljesen szubjektív dolog. Nem is nagyon éri meg úgy kezdeni valamit, hogy az mennyire jó vagy rossz, de én most szakítok ezzel a hagyománnyal. Azért teszem ezt, mert Ridley Scott új filmjét az elejétől a végéig, minden percét élveztem. Nem ez volt az év filmje, ez egyértelmű, de végre láthattam valamit, amire azt mondtam nyugodt szívvel, hogy jó. 

body of lies

Az első dolog amiben élvezetes a film, az a történet. Mert igen, emeljük ki, végre egy film, aminek van. E szerint Ferris (Leonardo DiCaprio) a Közel-Keleten viszi bőrét a vásárra, hogy felszámoljanak egy olyan al-kaida szerű szervezetet, ami folyamatos rettegésben tartja az európai nagyvárosokat. Ferris főnöke a veterán Ed Hoffman (Russel Crowe), csak távolról, mondhatni otthon a fotelból irányítja a dolgokat. E miatt is többször kerülnek összetűzésbe. Hiába próbálja Ferris jól végezni a dolgát, főnöke sokszor betesz neki. És ehhez jön még hozzá Jordániában a helyi Titkos Szolgálat.

A másik dolog, amitől tetszik a az egész film, a főszereplő(k). Első sorban DiCaprio, aki végig uralja az egész filmet. Remekül játsza szerepét, mondhatni teljesen elemében van, pörög végig. És most szeretnék teljesen eltekinteni attól, hogy milyen szerepet játszott A téglában, vagy a film Syriana-ra való hasonlósága sem érdekel. A történet amit elmesélnek nekünk DiCaprio-nak van kitalálva. Ehhez pedig remekül társul a teljesen más karaktert játszó Russel Crowe, aki elég sokat felszedett magára a szerep kedvéért. Akit pedig még kiemelnék, az a Jordán "Király" Hani (Mark Strong), aki szintén nagyon jól hozza karakterét. 

A film bevételi sikertelenségét nem értem egyébként, kritikai sikerre viszont sikerült szert tennie. Lehet sokan unják már a témát, amit itt is megkapunk a szemünkbe, de ettől még ez egy nagyon jó produkció lett. A film során egyetlen egy alkalommal sem tudtam teljesen eldönteni, hogy ki kinek akar jót igazán. Ferris is végezte a munkáját, de közben sok embernek ártott, ezt tette főnöke is, akinek intézkedései sok áldozatot hoztak. Mégis valahol azt kell mondjam, hogy egy távolról sem romantikus kapcsolatot helyeztek az egészbe, és ezen keresztül próbálták megismertetni velünk Ferris karakterét. Vajon tényleg csak azt akarta, hogy a szervezetet számolják fel, találják meg a bűnőst, majd mint aki jól végezte a dolgát menjen haza? A válasz egyértelmű nem, ahogy egyre jobban haladunk előre, rájöhetünk arra, hogy a DiCaprio által alakított ember sokkal jobban érzi magát ebben a világban, és a helyzet ellenére, sokkal nagyobb biztonságban is van. 

body of lies

Mennyire tetszett nekem a film? 7/10. Sokat gondolkodtam azon, hogy nagyobb pontszámot adjak, de ezzel sokkal jobban kibékültem. Nem sok értelme van a magyarázkodásnak, egy nagyon jó akció/thriller előtt állnak azok, akik még nem látták. Parádés szereplőkkel, remek helyszínekkel, és valódi történettel. Folyamatos izgalom alatt tartja a nézőt, sosem lehet tudni, hogy mikor mi fog történni. Sokszor meg voltam győződve dolgok kimeneteléről, aztán magam lepődtem a legjobban, hogy nem az történt. Ezért is jó ez a film, nem hagy egy percre sem leülni. Nincsenek ingások benne. Végig lehet élvezni és izgulni az egészet.  

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://teddike.blog.hu/api/trackback/id/tr53140789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szisiszusi 2008.12.01. 09:35:22

Szintén megnéztem ezt a filmet, mivel a rendező és a színészek is ígéretesnek látszottak. A játékukban nem is csalódtam, azonban a forgatókönyvíróról már érdemes lenne többet is írni. A film nem lett volna rossz, de nagyon amerikai, klisékkel és a történetbe egyáltalán nem illő szerelmi szállal, ill. több bosszantó bakival. A képi hatás viszont végre jól sikerült egy ilyen témát boncolgató filmnél, visszaadja a hely hangulatát. Összességében 6/10.
süti beállítások módosítása